Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 3222 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1800-2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 88,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje maksymalna prędkość obrotowa: 4750 obr./min
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Olonor
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Samochodem się płynie tak jak każdy mówi, samochód prezesa bo fotele dobrze grzeją oraz sprawiają ze trasa 1500km wydaje się być wyjazdem po bułki do tesco, nie czuć zmęczenia. Układ kierowniczy razem z zawieszeniem pracują nad tym zeby ta cięzka maszyna nie bujała się na zakrętach niczym okręt! Wszystko pracuje cicho, miekko ale i twardo! Moc po chipie to 240KM i 570Nm! co daje frajdę! ale i pozwala wykręcać wyniki w spalaniu takie jak 1.9tdi czyli poniżej 5L w trasie :D 1700Kg auto! Tak jestem w Szkoku!
4,7
~Jockerasas
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Za całokształt daję 5 z małym minusem ze względu na silnik a dokładnie jego słyszalność przy biegu jałowym jak i normalnym ruszaniu. To jedyna rzecz, która mnie drażni w tym aucie ale czemu się dziwić po przesiadce z benzynowej R6 BMW. Chociaż trzeba przyznać, że osiągi ma niesamowite a zużycie paliwa wręcz śmieszne jak na tą masę. Auto nie zachęca do szybkiej jazdy, nim się powinno spokojnie przemieszczać a tylko raz na jakiś czas pokazać pazur bo to też świetnie potrafi wbrew pozorom :)
4,4
~Jarek
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Ogólnie od lat jestem zadowolony z mercedesów. Niestety zawsze kupuje już używane. Czytałem tu wiele negatywnych opinii o gwarancji, ASO. ja nie narzekam.Może dlatego, że kupuje używane i poprzedni właściciel wszystko pousuwał. a może szczęście. Nie wiem. A przede wszystkim stosuje zasadę aby nie kupować samochodów z pierwszego, drugiego roku produkcji. Nowego, bo nowość, też nie radzę. Dotyczy wszystkich marek.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2002-2006
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Powiem tak: kupując używane auto, które kiedyś w salonie kosztowało tyle co praktycznie dom za miastem musi być drogie w utrzymaniu jeśli chcemy wszystko robić na bieżąco i utrzymywać go w idealnym stanie. Nie ma cudów. Przez niecały rok użytkowania nazbierałem faktur na kwotę ponad 15 tyś zł i nie licząc turbiny i kompresora do Airmatic cała reszta to tylko rzeczy eksploatacyjne takie jak hamulce, wahacze, łączniki, oleje itp. Oczywiście nie wliczam paliwa, ubezpieczenia itd. Mimo wszystko uważam, że nie ma tragedii.
7,4
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Minimalne średnie spalanie 5,6 l/100 km osiągnąłem jeden jedyny raz na trasie Hel-Koszalin-Hel przy stosunkowo małym natężeniu ruchu jak zobaczyłem przed powrotem na komputerze, ze jestem na granicy zasięgu a uparłem się aby bez tankowania dojechać do domu. Jechałem spokojnie ale bez przesady. Nie wyłączałem radia ani żadnych innych systemów e tym klimy w trybie auto. Udało się. Na co dzień jeżdżę w miarę spokojnie, ale czasami lubię depnąć przy wyprzedzaniu albo, wstyd się przyznać, by przytrzeć nosa komiwojażerowi w skodzinie z silniczkiem od kosiarki, który szaleje wyprzedzając na trzeciego lub wykorzystując, że się zwolniło w terenie zabudowanym i podobnym agentom. przy automacie nie ma co pisać o ekojeżdzie, jeśli chodzi o biegi.
9,0
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Spalanie świetne! Jak na tą masę i automatyczną skrzynię biegów to na trasach na tempomacie można wykręcić wyniki jak pasacie! Samochód pozytywnie mnie zaskoczył! Miasto zaś to oszczędnie 9 a górnej granicy chyba nie ma ale z tą mocą i momentem który dociska jest uśmiech i znika paliwo! Generalnie daje frajdę ale i potrafi być oszczędny!
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Rdza w ukladzie chlodzenia
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2002-2006
  • układ chłodzenia
  • 285 tys. km
Niedawno nabylem auto po przejechaniu 200km przy predkosci 180-200km /h auto sie zagotowalo ubylo ok 4l plynu w ulkladzie chlodniczym pojawila sie rdza Przejechalem kolejne 300km trasy po dolaniu wody duzo syfu w ukladzie . W czym szukac problemu . Nie mam informacji ile samochod mogl stac nieuzytkowany
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W211 Sedan W211