Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W213

Lata produkcji: 2016 – 2023
Segment: Wyższa klasa średnia
Piąta generacja Mercedesa Klasy S pojawiła się na rynku w roku 2015. Stylistycznie model ten, jak nigdy wcześniej, jest spokrewniony zarówno z flagową, większą Klasą S (model W222), jak również z mniejszą Klasą C (W205), co jest rezultatem unifikacji designu, który niemiecka marka zdecydowała się przeprowadzić. Mercedes Klasa E W213 został zaprojektowany przez Roberta Lesnika. Tak jak poprzednik, W213 zbudowany został na tej samej platformie podłogowej co mniejsza Klasa C – jest to modularna platforma MRA (stosowana w skróconym wariancie w Klasie C W205). Model reklamowany jest przez producenta jako najbardziej technologicznie zaawansowany samochód w historii marki – jest owocem ponad 4 lat pracy.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,5
~Maciej
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW
Ocena dotyczy modelu E300de, czyli diesel + elekryk. Nie ma takiego w zestawieniu, wiec pisze jako 220d. Jak to sie czasami czyta: elektryk to do miasta, w trase musi byc diesel. No to jest jedno auto, ktore to laczy, i to w pieknym stylu. Obecnie nie ma na rynku drugiego PHEV diesel + elektryk. Realny zasieg na samym pradzie to 35km zima, 45 latem, ale przy spokojnej jezdzie da rade przekroczyc 50km. Malo? Na trase na pewno, na dojazd do pracy starczy. Ladowanie proste, z ladowarki 7kW naladujemy calosc w 1,5h. Z domowego 2,2kW potrwa to 5h. Sam diesel taki sam jak w modelu 220d, z tym ze w niektorych trybach bardziej wspomagany elektrykiem, w niektorych jak mild hybrid. Zasieg na dieslu w trasie - ponad 1100km, a nawet dalej jak sie bedzie jechac spokojnie. Wady? Masa +300kg ponad model 220d oraz zmiejszony o 170 litrow bagaznik z wystajacym schodkiem. Nie dla kogos kto potrzebuje pakowne auto.
4,7
~Marcin
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Nie jest to mój pierwszy samochód z tej półki. Kupiłem go w salonie, więc "przeszłości" nie ma. Jeżdżę nim od lutego 2021, czyli trzeci rok dopiero co się zaczął, przejechałem ponad 100 000 km i mogę powiedzieć, że ten samochód to idealna równowaga pomiędzy dynamiką, a ekonomią. Fakt, robię głównie trasy. Jeżdżę normalnie - można to krytykować, ale autostradą zdarza się mieć dwójkę z przodu zegarze, a w terenach zabudowanych nie mam problemu z jazdą, żeby prawka nie stracić. Czyli różnie. Pali on ok 6-7. Skrzynia pracuje zupełnie niewyczuwalne, ale to akurat nie dziwi. Miałem tylko jedną awarię systemu, który wyświetla światła drogowe wewnątrz, ale w serwisie przeinstalowanie softu ją rozwiązało. Moim zdaniem to naprawdę dobry wybór - na trasę szczególnie.
4,6
~Paweł
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna Facelifting 1.6 E200d 160KM 118kW
Samochód do bólu poprawny, są pewne mankamenty, ale całokształt oceniam jako idealne auto do jazdy na trasie oraz na co dzień. Mam przejechane 29 tys. kilometrów w przeciągu roku i nic w aucie się nie zepsuło. Spalanie rewelacja, ostatnio na trasie Polska - Norwegia oscylowało na poziomie 4 litry na 100 km. Oczywiście nie jest to demon prędkości, a auto do spokojnego podróżowania. Po przesiadce ze skody Superb którą zrobiłem prawie 400 tysięcy kilometrów czuć ogromną różnice. Nie można sugerować się pojemnością 1.6 bo auto do 120 jest naprawdę żwawe.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W213
3,5 – 15,2
l/100 km
4,5 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,0
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW
Srednia z 1000km (od resetu) to: 1,8L/100km ON oraz 11kWh/100km. Przy bardzo oszczednej jezdzie. Generalnie do wynikow z tabeli trzeba doliczyc od 8 do 15kWh pradu (koszt w zaleznosci skad czerpiemy: z domowego gniazdka to ok. 1PLN, z PV moze byc nawet zero, z ladowarki publicznej 7kW ok. 2PLN/kW). W trasie spali tyle co zwykly diesel, czyli ok. 5-6/100km przy jezdzie 120-150kmh. W moim przypadku trasa dom - biuro to ok 35km. Z tego pierwsze 12km to male miasto i drogi gminne. 100% jazdy na pradzie. Potem ok. 10km droga ekspresowa, 120-130kmh, jazda w trybie oszczedzania baterii, czyli 100% na ON. Ostanie 13km to warszawski korek, 100% na pradzie. Z takiej jazdy srednia jest 1.5-2 litry ON/100km oraz 13kWh/100km. Koszt przejechania 100km: 1.5L ON = 9PLN, 13kWh = 13PLN, total ok. 22PLN za 100km. Przy swiadomym korzystaniu z systemu hybrydowego i oszczednej jezdzie. Warto zaznaczyc, iz to auto sprawdzi sie tylko przy nastepujacych warunkach: mozliwosc ladowania w miejscu zamieszkania, idealnie gdyby miec PV a dachu z magazynem energii. Mozliwosc doladowania w pracy. Przewaga jazdy w miescie lub dojazdy do miasta. Sporadycznie dlugie trasy. Nie sprawdzi sie jezeli nie bedzie regularnie doladowywany oraz w przypadku osob jezdzacych glownie w trasy.
14,7
Mercedes Klasa E W213
Kombi AMG 4.0 AMG 63 S 612KM 450kW
POSIADAM e63 S AMG kombi 2018, auto użytkuje głównie w trybie comfort po mieści , ponieważ nie ma gdzie przyspieszać ,a w trybie sport przy spokojnej jezdzie auto agresywnie szarpie co jest zrozumiałe. Co jakiś czas na dłuższej prostej przełączam na tryb Sport + , żeby posłuchać pięknie strzelającego wydechu i poczuć konkretną moc :). Auto ma dość mały zbiornik 70L i starcza mi na 300km , czyli średnie spalanie przy takiej mieszanej jezdzie "normalnej" troszke sportu , gdzie można i wiekszość miejjskiego przemieszczania sie auto pali 18 Litrów. Troche sporo ale dla tego dzwięku warto :)
7,6
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 1.6 200d 160KM 118kW
Samochód odebrany z salonu z przebiegiem 5 km., użytkowany przez 12 miesięcy w specyficznych warunkach. Przebieg realizowany w 80% w warunkach miejskich - Warszawa, w dzień i w nocy. Obecny stan licznika – 60.000 km. Pojazd eksploatowany wyłącznie na paliwie BP z włączoną non-stop klimatyzacją. System Start-Stop używany sporadycznie. Średnie zużycie paliwa wynikające z dokładnych pomiarów, a nie odczytów danych z komputera pokładowego, który – jak wynika z wielu moich doświadczeń zaniża wynik w każdym samochodzie. Cykl miejski – 7,44 l./100 km. Mieszany: 7,39l./100 km., Pozamiejski: 7,09 l./100 km. Średnie zużycie paliwa na przestrzeni jednego roku i przebiegu 60.000 km. – 7,51 l./100 km.
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Nie otwiera się klapa wlewu paliwa,nie otwiera się bagażnik,brak świateł tylnich,kierunkowskazy itp, nie wysuwa się kamera
  • Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020
  • instalacja elektryczna
  • 48 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po zatankowaniu samochodu odpaliłem auto po czym wyświetliły mi się kontrolki z awaria świateł, układu ad blue, awaria znaku stop,kierunkowskazu. Nie mogę otworzyć klapy bagażnika,nie otwiera się klapa wlewu paliwa,oraz nie wysuwa się kamera. 10 dni temu skończyła mi się gwarancja auta
Airmatic kompresor
  • Mercedes Klasa E W213
  • zawieszenie
  • 20 tys. km
Airmatic: podczas podnoszenia pojazdu czy poziomowania bardzo głośno słychać prace kompresora. Czuć również drgania. Serwis nie widzi problemu a w samochodzie tego nie było (mam od nowości). W213 po liftingu,
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W213