Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz

Mercedes Klasa S – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mercedes Klasa S

Liczba ocen: 415
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Kamil z Krakowa
Mercedes Klasa S W223/V223
Sedan Long 4.0 580 MHEV 503KM 370kW
Bardzo dynamiczny silnik, bez "turbo dziury", odnosi się wrażenie jak by to była wersja AMG, rozsądne spalanie jak na tę moc i gabaryty samochodu 10-11L . Bez awarii jak dotąd. Moim zdaniem zdecydowanie najwygodniejszy w segmencie, ale oprócz Aimatic mam też E active body control i dzięki temu czuć kolosalną różnicę w pokonywaniu zakrętów. Jedzie jak po szynach, a w zasadzie to płynie. Tu moja ocena ZDECYDOWANIE 6* !!! Świetnie działa nawigacja, a w zasadzie "wirtualna rzeczywistość" idealnie pokazuje w którą drogę skręcić na skrzyżowaniu kilku ulic - to jest Mega !!! Systemy asystujące jazdę uważam że już są bardzo dobrze dopracowane, nie mam zastrzeżeń. Ani razu się nie pomylił przy zmianie pasa czy omijaniu lub hamowaniu. Burmester 4d gra jak na koncercie, ale drugi raz nie zapłacił bym 35tys zł... Siedzenia Mega wygodne - majstersztyk. Po przejechaniu 1000km nie czuję zmęczenia, polecam poduszki -zagłówki, są świetne.
5,0
~Kamil z Krakowa
Mercedes Klasa S W223/V223
Sedan Long 4.0 580 MHEV 503KM 370kW
Bardzo dynamiczny silnik, bez "turbo dziury", odnosi się wrażenie jak by to była wersja AMG, rozsądne spalanie jak na tę moc i gabaryty samochodu 10-11L . Bez awarii jak dotąd. Moim zdaniem zdecydowanie najwygodniejszy w segmencie, ale oprócz Aimatic mam też E active body control i dzięki temu czuć kolosalną różnicę w pokonywaniu zakrętów. Jedzie jak po szynach, a w zasadzie to płynie. Tu moja ocena ZDECYDOWANIE 6* !!! Świetnie działa nawigacja, a w zasadzie "wirtualna rzeczywistość" idealnie pokazuje w którą drogę skręcić na skrzyżowaniu kilku ulic - to jest Mega !!! Systemy asystujące jazdę uważam że już są bardzo dobrze dopracowane, nie mam zastrzeżeń. Ani razu się nie pomylił przy zmianie pasa czy omijaniu lub hamowaniu. Burmester 4d gra jak na koncercie, ale drugi raz nie zapłacił bym 35tys zł... Siedzenia Mega wygodne - majstersztyk. Po przejechaniu 1000km nie czuję zmęczenia, polecam poduszki -zagłówki, są świetne.
3,9
~WuPi
Mercedes Klasa S W221
Limuzyna 3.0 V6 (320 CDI) 235KM 173kW
Mercedes W221 to wciąż ciekawa propozycja dla chętnych posiadania samochodu klasy premium osiągalna dla użytkowników o średnim statusie finansowym. Rozsądny stosunek ceny do jakości nawet kilkunastoletniego pojazdu pozwala na cieszenie się jazdą w komfortowych warunkach, ale dla pojazdów o przebiegach powyżej 250 tys. km okupione to będzie narastającymi lawinowo wydatkami na osiągnięcie prawidłowego poziomu technicznego dosłownie wszystkich systemów pojazdu. Jakiekolwiek zaniedbanie da o sobie znać komunikatem o niesprawności i efektem w postaci nieprawidłowego działania. Jeśli świadomy użytkownik godzi się na ponoszenie niemałych kosztów na przywrócenie pełnej sprawności ukochanego samochodu to na pewno odwdzięczy się on niezawodnością i komfortem podróżowania w każdych warunkach (zima, lato, dzień, noc, miasto, autostrada).
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S
9,8 – 27,7
l/100 km
7,2 – 13,2
l/100 km
10,7 – 37,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,0
Mercedes Klasa S W140
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Witam wszystkich wyznawców mercedesów. Sam jakiś czas temu uległem tej propagandzie. Chciałem kupić stary niezawodny samochód. Padło na w140 3.0D. Szukałem znalazłem zakupiłem jeden z droższych jakie wówczas były wystawione. Wydałem prawie 30 tyś. Serwis startowy po przegladzie w warsztacie wyniósł prawie 8 tyś. Troszkę mnie to już zniesmaczyło, gdyż sprzedający twierdził ze stan idealny. Ale ok, prestiż kosztuje, pomyślałem zainwestuje będę jeździł bezawaryjnie. Po przejechaniu ok 3 tyś km,samochód stracił moc, byłem kilkaset km od domu, w końcu staną na autostradzie. Laweta do domu, 6tys zl. naprawa układu wtryskowego i inne pierdół kolejne 7 tyś. Później jeździłem prawie pół roku, wierzyłem że wszystko co mogło się zepsuć jest już naprawione. I w drodze na wakacje w Słowacji samochód zaczął swiriwac z temperatura, i skrzynia zaczęła źle pracować zamulać. Po diagnostyce w lokalnym warsztacie okazało się że olej z skrzyni zmieszał się z płynem chłodniczym. Znów laweta do domu, zjebane wakacje, i okazało się że do wymiany zintegrowana chlodnica i co gorsza skrzynia do remontu, nie pomogło płukanie. Odpuściłem, sprzedałem za 8 tyś. Tak więc samochód którym zrobiłem ok. 3.5tys km kosztował mnie prawie 60 tyś, sprzedałem za 8. Nigdy więcej takich złomów. Niezawodne to one może były 20-30 latvtemu gdy miały kilka lat. Nikomu nie polecam, tym bardziej za tak chore ceny. Realnie to taki samochód 5, max 10 tyś.
19,0
Mercedes Klasa S W140
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Witam wszystkich wyznawców mercedesów. Sam jakiś czas temu uległem tej propagandzie. Chciałem kupić stary niezawodny samochód. Padło na w140 3.0D. Szukałem znalazłem zakupiłem jeden z droższych jakie wówczas były wystawione. Wydałem prawie 30 tyś. Serwis startowy po przegladzie w warsztacie wyniósł prawie 8 tyś. Troszkę mnie to już zniesmaczyło, gdyż sprzedający twierdził ze stan idealny. Ale ok, prestiż kosztuje, pomyślałem zainwestuje będę jeździł bezawaryjnie. Po przejechaniu ok 3 tyś km,samochód stracił moc, byłem kilkaset km od domu, w końcu staną na autostradzie. Laweta do domu, 6tys zl. naprawa układu wtryskowego i inne pierdół kolejne 7 tyś. Później jeździłem prawie pół roku, wierzyłem że wszystko co mogło się zepsuć jest już naprawione. I w drodze na wakacje w Słowacji samochód zaczął swiriwac z temperatura, i skrzynia zaczęła źle pracować zamulać. Po diagnostyce w lokalnym warsztacie okazało się że olej z skrzyni zmieszał się z płynem chłodniczym. Znów laweta do domu, zjebane wakacje, i okazało się że do wymiany zintegrowana chlodnica i co gorsza skrzynia do remontu, nie pomogło płukanie. Odpuściłem, sprzedałem za 8 tyś. Tak więc samochód którym zrobiłem ok. 3.5tys km kosztował mnie prawie 60 tyś, sprzedałem za 8. Nigdy więcej takich złomów. Niezawodne to one może były 20-30 latvtemu gdy miały kilka lat. Nikomu nie polecam, tym bardziej za tak chore ceny. Realnie to taki samochód 5, max 10 tyś.
27,2
Mercedes Klasa S W140
Sedan 5.0 320KM 235kW
Zużycie paliwa z 10 zbiorników paliwa, kiedy to po zakupie testowałem samochód, później dałem sobie spokój by nie psuć sobie nastroju. Miałem samochód 3 lata, zrobiłem nim tylko ok 12 tyś km, gdyż większość czasu niestety stał po warsztatach. Przebieg niby udokumentowany 380tyś km (z DE), lecz wiek robi swoje. Począwszy od uszczelnień, przez elektrykę, elektronikę skończywszy na mechanice i pneumatyce - wszystko po kolei co jakiś czas się psuło. Tak więc jak dla mnie to rupieć jak każdy inny w tym wieku i marka nie ma tu wiele do znaczenia. Wiek robi swoje. Tak więc samochód do osób które jeżdżą bardzo mało i bardzo blisko (koszt holowania jest bardzo duży). Raczej nie polecam, to był mój pierwszy i ostatni samochód tego typu.

Usterki Mercedes Klasa S

Liczba wpisów: 25
Rozłądowujacy się akumulator po 1-2 dniach, okresowe zwyżki poboru prądu na wyłączonym silniku
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.2 V6 (320) 224KM 165kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
rozładowanie akumulatora po 1,5-2 dniach nie jeżdzenia mimo zakupu nowego aku. Podswietlaja się "stale" przyciski podsufitkowe mimo wyłączenia silnika i zamkniecia samochodu. Okresowe pobory prądu na wyłączonym silniku ok 10x wyzsze niż dopuszczalny- mimo nie uaktywniania alarmu Kłopoty od 2 lat. Były wymieniane SAMY, sprawdzane żarówki ze sterownikami - tj podmieniane w warsztacie. Ponadto odłączane po kolei sterowania szyb, foteli, itp.. Skokowy pobór prądu mimo tego nadal występuje i nie potrafią mi powiedzieć, dlaczego.. Porażka. Ostatnio uszkodzeniu uległ bezpiecznik pompy airmatika powodujac jej niewyłączanie się i w końcu spalenie. Po wymianie bezpiecznika i pompy ...po kilku dniach znów problem z nie wyłączaniem się pompy.. odłączyłem ją dziś przy takim incydencie nauczony doświadczeniem i... liczę, że się nie uszkodziła. Samochód z 1999 r,auto dbane i nie tłuczone. Proszę o podpowiedź, co mam zrobić. mój nr tel 600934981
Problem rozwiązany
4 komentarze
Usterka zawieszenia
  • Mercedes Klasa S W223/V223 Sedan 4.0 580 MHEV 503KM 370kW od 2021
  • zawieszenie
  • 14 tys. km
Samochód nie zmienia trybu zawieszenia sport / komfort. Stuki zawieszenia podczas pokonywania poprzecznych nierówności . Czasami całkowity brak amortyzacji . Ciagle informacje o awarii różnych systemów Mercedes maybach s580
Oczekuje na rozwiązanie
Display defective, SRS
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 2.8 V6 (280) 204KM 150kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
  • 1 tys. km
Witam,wyświetlił się komunikat,,display defective " oraz SRS. Następnie komunikaty zniknęły same ale nie mogę zamknąć ani otworzyć drzwi z pilota. Nie działa domykanie drzwi, brak pompowania foteli,nie mogę otworzyć bagażnika z guzika przy klapie. Mogę otworzyć jedynie z guzika w drzwiach.
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa S