Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W222

Lata produkcji: 2013 – 2020
Segment: Auta luksusowe
Debiutująca na rynku w roku 2013 jest już szóstą generacją Mercedesa Klasy S oznaczona symbolem W222. Stylistycznie jest ewolucją względem poprzednika, modelu W221, lekko nawiązując wyglądem do Mercedesów CLA i CLS. Auto zostało zaprojektowane przez Koreańczyka Il-hun Yoona oraz Słoweńca Roberta Lesnika. Mercedes Klasa S W222, jak zaznacza Mercedes, jest pierwszym autem na świecie, w którym nie została zamontowana choć jedna żarówka – ich rolę spełniają diody LED i dotyczy to zarówno oświetlenia zewnętrznego, jak również wewnętrznego.
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wyciszenie + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~Rak
Mercedes Klasa S W222
Limuzyna wersja długa 350 Blue TEC 258KM 190kW
Pozycja za kierownica nie jest najlepsza. Mam 181 cm i nie moge ustawic fotela tak ,zebym widzial predkosciomierz i siedzial w wygodnej dla siebie pozycji. Kierownica zaslaniam wiekszosc wskaznikow ,ktore mnie interesuja, I musze przestawiac sie (podgladac) ,zebym wiedzial jaka predkoscia jade, badz jaka temperatura jest na zewnatrz, czy czujniki parkowania. Uwazam ,ze predkosciomierz powinien byc po prawej stronie a obrotomierz z lewej. Szkoda,ze tego sie nie da zmienic- wkoncu to tylko aplikacja. Drazniace jest to ,ze jest za malo manualnych przyciskow. Gniazda ladowarek i popielniczka, wszystko w zlych miejscach. Kluczyki nie ladujace baterii w stacyjce, - rozladowywuja sie ciagle, co 2-3miesiace zmieniam baterie w kluczyku.
4,4
~Jacek
Mercedes Klasa S W222
Coupe Facelifting 3.0 450 367KM 270kW
Ogólnie użytkuje auto od kwietnia. Kupiłem je z przebiegiem 35.000 obecnie ma 49.000km Kupując taki samochód pewnie każdy z was będzie go trzymał w garażu, jednak czasem zdarzy się Wam gdzieś wyjechać czy zostawić go w nocy na dworze podczas przymrozku i tu się zaczyna problem jeśli nie macie webasto a ma domykanie: - Przy otwieraniu drzwi szyba automatycznie opada, gdy jest mróz ona nie opadnie więc nie otworzycie drzwi. Po mocniejszym szarpnięciu drzwi się otworzą natomiast szyba dalej się nie opuści co za tym idzie nie zamkniecie dwrzi, ponieważ szyba będzie na równo z uszczelką w karoserii. Dlatego trzeba wejść do auta i poczekać z lekko przymkniętymi drzwiami z 20-30 minut aż szyby się odmrożą. ( Próbowałem psikać przed wejściem do auta odmrażaczem ale one się blokują gdzieś w środku drzwi więc nic to nie daje ) - Na minus jest wentylowanie foteli którego prawie nie czuć, w serwisie powiedzieli że ten model tak ma. W przypadku XC90 wentylowanie tak czasem dawało że trzeba było wyłączać, tutaj natomiast nie czuje się praktycznie nic. - Beżowa skóra ( nie polecam ) jest strasznie delikatna i wdać na niej dosłownie każdy brud, mnie np. to bardzo irytuje
4,9
~Robert
Mercedes Klasa S W222
Limuzyna 350 Blue TEC 258KM 190kW
Samochód, w którym kończą się wszystkie dyskusje, kto ma najlepsze auto świata. Przymierzałem się do A8, BMW 7 i kilku innych, ale S-Klasse wyznacza standard i nie ma drugiego takiego samochodu. Jeździ się nim majestatycznie i z klasą. Top of the top. Wygląd, materiały, wszystko na poziomie. Na drodze nikt na Ciebie nie mruga, nikt nie trąbi, każdy wpuszcza. Kamienica w eleganckiej dzielnicy na kołach.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S W222
8,5 – 27,7
l/100 km
7,2 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Mercedes Klasa S W222
Limuzyna 400 333KM 245kW
Przebieg 65tys km, posiadam go od roku, używam jako jeden z kilku dlatego przez ten rok przejechałem nim 13 tys km. Średnie spalanie na tym dystansie pokazywane przez komputer to 12,5. W mieście na krótkich odcinkach- dojazd do pracy 7-10km od 11tu do 15tu, przy średnim natężeniu ruchu. Im dystans się wydłuża tym spalanie spada. Droga krajowa jadąc spokojnie można zejść do 9L, autostrada 140 do 160km/h 10,5L. 180km/h 12,5L. W tych prędkościach cisza w kabinie. Szybciej raczej nie jeżdżę. Dźwięk V6ki podczas dynamicznego przyspieszania kiepski- wcześniej jeździłem V8ką i wg mnie robi różnicę.. gdybym miał kupić drugi raz wybrałbym 500tkę w 4maticu- wg mnie najlepsza wersja.
8,5
Mercedes Klasa S W222
Limuzyna wersja długa 500 e 449KM 330kW
Wersja LONG.Pełna bateria wystarczy na 20-25km przy bardzo ekonomicznej jeździe. Trasa 600km, 120km/h to 8,5 l/100km. Średnia z 15000km to 6,0 l/100km. Tryb jazdy E ( rzadko kiedy S lub E+). Gdy dziennie 50km to spalanie wychodzi średnio 4-5 l/100km.Codziennie do naładowania zużywam te 7kWh prądu. Łącznie 443KM- wersja długa. Spalanie jak na tą moc i wielkość auta wg mnie super.
13,7
Mercedes Klasa S W222
Limuzyna 500 456KM 335kW
więcej jezdze w miescie i spalanie na granicy 14 litrów. na trasie przy umiarkowanej jezdzie t o wiadomo moze byc i 12 ale bądźmy realistami. Nie po to konie drzemią zeby patrzec na spalanie tak luksusowej ,wyścigowej limuzyny .
Mercedes Klasa S W222