Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mercedes SLK Roadster 2.0 (200 Kompressor)

Luksusowy kompaktowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment G) produkowany od 1996 roku. W ofercie Mercedesa zajął miejsce obok większego i starszego modelu SL, z którym dzieli część elementów. Większość technicznych rozwiązań SLK przejmuje natomiast z Klasy C. Od 2011 roku dostępna jest trzecia generacja modelu (oznaczenie R172; SLK I to R170, SLK II – R171) zaprojektowana w stylu nawiązującym do modelu SLS. Skrót SLK w nazwie auta odnosi się do słów „Sportlich, Leich und Kurz”, czyli „sportowy, lekki i krótki”.

Generacje Mercedes SLK

„Baby SLS” – ten przydomek pasuje do modelu SLK jak ulał. Dlaczego? Aby się tego dowiedzieć wystarczy jedno spojrzenie na nadwozie – duży, wysunięty do przodu grill z potężnym logo i listwą ozdobną, przetłoczenia zdobiące pokrywę silnika, charakterystyczne lusterka boczne czy końcówki wydechu to tylko część elementów, które wystylizowano inspirując się „skrzydlatym” supersamochodem Mercedesa. Czy inspiracje te wyszły nadwoziu na zdrowie, to oczywiście kwestia gustu. Nikt nie powinien za to odmówić karoserii sportowej sylwetki czy agresywnych detali.

Wspomniane wyżej określenie „baby SLS” pasuje do SLK tym bardziej, że również kokpit zaprojektowano w stylu większego, mocniejszego i szybszego „brata”. Podobieństw jest tu chyba nawet więcej niż na zewnątrz – nawiązania widać bowiem w osłonach nawiewu, kierownicy, zegarach, konsoli środkowej czy nawet na podszybiu. Nawiązania te należy jednak zaliczyć na plus, bo nadają wnętrzu wyrazisty charakter zachęcający kierowcę do ostrej jazdy.

Wygląd na plus, a co z pozostałymi cechami kabiny pasażerskiej? Na najwyższą notę zasługuje jakość wykończenia oraz skuteczność wyciszenia (cicho jest zarówno podczas jazdy z zamkniętym hardtopem, jak i – dzięki systemowi Airsraft – podczas podróżowania pod gołym niebem). Przyzwoicie, ale z małymi niedociągnięciami, wygląda sprawa z czytelnością i przejrzystością kokpitu. Duży minus należy się z kolei ilości miejsca zaoferowanego podróżnym – taki już urok roadsterów.

Pomimo wyraźnych podobieństw wizualnych do SLS-a AMG, model SLK zupełnie nie przypomina wspomnianego supersportowca podczas jazdy. Auto całkiem nieźle trzyma się nawierzchni, ale negatywnie zaskakuje przy próbie gwałtownych manewrów na krętej drodze. Udany układ kierowniczy i fantastyczne hamulce pozwalają jednak na stabilną jazdę. Podczas prowadzenia otwartego Mercedesa lepiej jednak delikatnie obchodzić się z autem napawając się nieprzyzwoicie wysokim komfortem resorowania.

Sportowy wygląd, luksusowo wykończone wnętrze, zaawansowane rozwiązania techniczne, a także… logo w kształcie trójramiennej gwiazdy muszą swoje kosztować. Dobrze, że przynajmniej wyposażenie jest całkiem bogate – obejmuje ono m.in. system Attention Assist wspomagający koncentrację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, klimatyzację, skórzane wykończenie kierownicy i drążka zmiany biegów oraz elementy ozdobne wnętrza wykonane ze szczotkowanego aluminium.

Komentarze redakcji

Powagosław: Piękny roadster, w przypadku którego podobieństwa do diabelskiego SLR są jednocześnie błogosławieństwem i zmorą. Wygląda równie dobrze, ale tym samym więcej obiecuje niż jest w stanie osiągnąć. Oceniających go przez pryzmat SLR jest jednak na tyle niewielu, że nie ma po co rozdzierać szat.
Luzacjusz: Czasem mniej znaczy więcej. Dlatego SLK wygląda lepiej od SL i to bez względu na to, czy jest, czy nie jest SLR-em dla ubogich. Zresztą – Kraków jest tylko jeden, ale we Wrocławiu też fajnie się mieszka.

Silniki Mercedes SLK

Mercedes SLK R171 - jaki silnik wybrać?

Największą pomyłką w tym modelu jest fakt, że producent z niewiadomego powodu zrezygnował z doładowanych motorów benzynowych 2.0 oraz 2.3l o mocy niecałych 200KM. W poprzedniej generacji były wręcz idealne – szybkie i dość oszczędne. W tej jest tylko osłabiona wersja 2.0l generująca 163KM. Nie można powiedzieć, że jest wolna, ale jak ktoś przesiądzie się ze starszej wersji, to może się rozczarować. W tym modelu, żeby nacieszyć się osiągami prawdziwego roadstera, trzeba wziąć bardziej paliwożerne silniki o oznaczeniu 300 lub 350 i mocach 231 oraz 272KM. Zupełnie wystarczą, ale są drogie. Dla fanów prędkości nie mogło oczywiście zabraknąć najlepszego – wersji AMG. Ma 360KM, niesamowity dźwięk i jest idealnym wariantem dla auta używanego dla przyjemności. A diesle? Przecież to roadster! Nie ma ich w ofercie.

Publikacje o Mercedes SLK

Gangnam Style - Mercedes SLK
 
Nasz test Mercedes SLK 250 CDI

Pierwszy w historii Mercedes SLK z dieslem pod maską może budzić podobne kontrowersje jak taniec Gangnam Style, ale podobnie jak południowokoreańska twórczość, SLK CDI z pewnością zdobędzie rzesze zwolenników nie tylko dzięki 500 Nm momentu.

Mercedes SLK - mały, ale wariat

Sytuacja polityczna, sytuacja w służbie zdrowia, stan gospodarki kraju, kurs franka szwajcarskiego i innych walut warunkujących raty kredytów hipotecznych, huśtawka indeksu WIG20 na warszawskiej giełdzie i wiele, wiele innych. Organizm ludzki w ciągu dnia atakowany jest tyloma informacjami, tyloma faktami,...

Mercedes SLK - z szansą na przyszłość

Mały, zgrabny roadster i jeszcze ze znaczkiem Mercedesa na masce. Miał jeden z gorszych stosunków wielkości kupionego auta do wydanych pieniędzy i zawsze był obiektem pożądania młodych. Teraz mają oni szansę zrealizowania swoich marzeń. Cena starszych modeli używanych nie jest już zaporowa ale nadal...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mercedes SLK

Mercedes SLK na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mercedes SLKautoWcentrum - społeczność Mercedes SLK

najwyższe oktanyAuta - Mercedes SLK

Mercedes SLK CHMURKA 53,82

Mercedes SLK mesio 48,73

Mercedes SLK KABI 47,71

Mercedes SLK 230 AMG 59,65

Mercedes SLK 230 Kompressor 69,54

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mercedes SLK

Funfaze 30,00

mirek54753 30,02

Szymek 87,46

M7Michu 30,06

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Mercedes SLK

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Mercedes SLK
 

Najpopularniejsza wersja Mercedes SLK

Mercedes SLK

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Mercedes SLK
 

Mercedes SLK najczęściej porównywane z:

BMW Z4
28i (245 KM)
Hyundai Veloster
1.6 GDI (140 KM)
Peugeot RCZ
2.0 HDi (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 20 800 zł Zobacz szczegóły »
Ford Transit Tourneo Custom Titanium 300L Ford Transit Tourneo Custom Titanium 300L
Rocznik: 2014. Silnik: 2.2 155KM, diesel.
Cena: 166 665 zł 156 825 zł
Zyskujesz: 9 840 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mercedes SLK Roadster 2.0 (200 Kompressor)

  • Średnia ocena
    na podstawie 5 opinii
  • 4,41
  • Średnia dla segmentu
    Auta sportowe: 4,27

Wybrane opinie

Mercedes SLK Roadster 2.0 (200 Kompressor) (163 KM)

Bardzo fajne , piekielnie szybkie autko , super dla malatow chcacych sie wyszalec, jezdze nim w weekendy , wieczorkami po miescie , docodziennej eksplatacji wzywam S 400 CDI

dodał: Piotr piotr_maller@hotmail.com

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mercedes SLK

Mercedes Klasa SLK Mercedes SLK R172 250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM - galeria redakcyjna Mercedes SLK 2008 Mercedes SLK 250 CDI 2012 Mercedes SLK 55 AMG 2008 Mercedes SLK 55 AMG 2012 Mercedes SLK 55 AMG Streetfighter Mercedes SLK 2011
Zobacz inne galerie Mercedes

Opinie o instalacji LPG

Mercedes SLK

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes SLK

Mercedes SLK

18 komentarzy

16 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~xup~xup

Masz guzik do wyłączenia kontroli trakcji nad lewarkiem zmieny biegów Jest w więkrzym stoipniu zdeaktywowany na trybie ,,sport". Nie polecam tego trybu na deszcz, to roudster a wiec jest nieprzewidywalny

~Ktoś~Ktoś

Wyjmij bezpiecznik i nie bedzie kontroli trakcji...

Janusz56Janusz56

w 200komp.wymieniłem koło pasowe kompresora /bez ingerencji w elektronikę/. Moc zmierzona na hamowni to 203KM. To się czuje!!! Spalanie: miasto 12,2 trasa 8,4 średnio ok.10 Kontrola trakcji nie daje driftować - szkoda bo mam trochę starych opon

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mercedes

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 955
Przejechany dystans
7 229 693 km
Zatankowanego paliwa
346 431 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 542
Wydanych pieniędzy
631 444 zł
Średnie wydatki na auto
1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 435
Wydanych pieniędzy
712 203 zł
Średnie wydatki na auto
1 399 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mercedes (509)

Testy zderzeniowe Mercedes SLK

Najnowsze testy zderzeniowe Mercedes SLK przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mercedes Benz SLK 2002

Mercedes SLK
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mercedes

Zużycie paliwa Mercedes SLK Roadster 2.0 (200 Kompressor)

Na podstawie 6 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bengi, dodano: 28.12.2012 18:09

Jeżdżę około 30 tys. km rocznie więc sporo zastanawiałem się nad zakupem 3.5 V6. Na szczęście nie jest źle, zakładając że mniej więcej znam podstawy ekonomicznej jazdy. 10,5 litrów/100km przy obrotach utrzymywanych 2000-3000 RMP (czyli już można mieć satysfakcję z jazdy) na odcinkach 30 kilometrowych 50% miasto/ 50%trasa jest wg mnie bardzo dobrym wynikiem jak na auto z 272 KM pod maską. O dziwo jest to tyle ile podaje producent (spalanie średnie 10,6 l). Przy długich trasach ciężko mi jest zejść poniżej 9 litrów (pewnie trzeba by nie przekraczać 100 km/h aby osiągnąć fabryczne 7.8) natomiast na autostradzie przy prędkości 160 km/h pali około 10.4 (wszystkie wartości mierzone podczas tankowania, choć fakt faktem, że komputer pokazuje to samo) W zimie, jeżdżąc tylko w mieście spala około 13-14. Oczywiście jeżeli poniesie nas ułańska fantazja, to i 17 łyknie, natomiast jak opisałem powyżej jak na stosunek mocy/masy spalanie jest bardzo dobre.

pełny raport Mercedes Roadster 3.5 V6 (350)

autor: DJMARSON, dodano: 09.05.2009 17:04

Małe autko, więc sądziłem , że spalanie w mieście(Poznań) będzie niewielkie. Jeżdżąc do pracy około 6 rano spalanie w miarę około 11l lecz po godzinie 7rano koreczki paliwo wyciągają koreczki i waha się w granicach 17l. Trasa przy 80-100 km/h spalanie około 8l. Poniżej 8l raczej nie udało mi się nigdy zejść. Autko dość wygodne jak na dwuosobowy pojazd, spokojnie może nim podróżować dwóch "większych" panów bo miejsca w nim nie brakuje a przy moim 184cmwzrostu fotel muszę przysuną do przodu.(siedząc w niektórych japończykach miałem problem ze zmieszczeniem się) Autko mam 2rok i żadnych napraw tylko serwis podstawowy tj wymiana oleju, filtrów itp.

pełny raport Mercedes Roadster 2.0 (200)

autor: Wojtekeczeczek, dodano: 14.11.2012 10:07

Średnio po Gdańsku pali 12-13L, w zimę dochodzi do 14L. Na trasie Gdańsk-Wawa ok 10L, jadąc spokojnie do 120km/h można zejść do 9L, z otwartym dachem na trasie pali ok 1L więcej. Jak na 193KM naprawdę nie ma na co narzekać. Polecam.

pełny raport Mercedes Roadster 2.3 (230 Kompressor)

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mercedes SLK Roadster 2.0 (200 Kompressor)

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mercedes SLK Roadster 2.0 (200 Kompressor)

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mercedes SLK R170 Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mercedes SLK, oglądali także