Szukaj

Informacje o Mercedes SLK R171

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Auta sportowe

Luksusowy kompaktowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment G) produkowany w latach 1996-2015. W ofercie Mercedesa zajął miejsce obok większego i starszego modelu SL, z którym dzielił część elementów. Większość technicznych rozwiązań SLK przejmował natomiast z Klasy C. W 2011 roku debiutowała trzecia generacja modelu (oznaczenie R172; SLK I to R170, SLK II – R171), ostatnia przed zmianą jego nazwy na SLC, w związku z uporządkowaniem nazewnictwa marki. Skrót SLK w nazwie modelu odnosił się do słów „Sportlich, Leich und Kurz”, czyli „sportowy, lekki i krótki”.

czytaj więcej
Powagosław

Piękny roadster, w przypadku którego podobieństwa do diabelskiego SLR są jednocześnie błogosławieństwem i zmorą. Wygląda równie dobrze, ale tym samym więcej obiecuje niż jest w stanie osiągnąć. Oceniających go przez pryzmat SLR jest jednak na tyle niewielu, że nie ma po co rozdzierać szat.

~Powagosław
Luzacjusz

Czasem mniej znaczy więcej. Dlatego SLK wygląda lepiej od SL i to bez względu na to, czy jest, czy nie jest SLR-em dla ubogich. Zresztą – Kraków jest tylko jeden, ale we Wrocławiu też fajnie się mieszka.

~Luzacjusz

Mercedes SLK R171 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Widoczność - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~idaft
Mercedes SLK R171
Roadster 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Naprawdę świetne cabrio za tą cenę. Na zadbany egzemplarz trzeba przyszykowąć 35-40 tys zł, ale ciężko znaleźć rozsądną alternatywę jeśli chodzi o efektowność. Robi wrażenie na ulicy. Nie jest to jednak auto bardzo sportowe - prowadzi się pewnie i dobrze spisuje się w zakrętach, ale automat jest dość ospały, a masa 1400kg jest aż zatrważająca. Łopatki mogłyby nie istnieć. Napęd na tył daje radość, ale sterowanie nie jest precyzyjne. Auto świetne do cruisingu i lansowania się na bulwarach. Widoczność we wstecznym lusterku z założoną siatką na zagłówki - zerowa. Na wybojach skrzypi i trzeszczy. Zaskakująco pojemny bagażnik i duży bak paliwa to poza tym na plus. Stosunek cena/jakość 10/10. Naprawdę dobre auto i nadaje się na co dzień, jeśli damy radę żyć z jego kilkoma minusami. Nie podoba mi się tylko to, że nie można złożyć dachu w trakcie jazdy (do tego trzeba smarttop).
4,8
~piotr7755
Mercedes SLK R171
Roadster 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Zajefajne auto. Szybkie zwinne i kompletnie niepraktyczne, ale super. Jazda bez dachu rewelacja. Spali każdą ilość paliwa. U mnie od 7,5 litra w trasie do 100 km/h (raz się zmusiłem) do 14 w mieście .
4,6
~Andrzej W
Mercedes SLK R171
Roadster AMG 5.4 V8 (55 AMG) 360KM 265kW
Jest to mój najlepszy zakup, samochód po 13 latach nadal robi na drodze ogromne wrażenie, koszty utrzymania są na bardzo akceptowalnym poziomie i niezawodność samochodu potrafi zaszkodzić. Samochód mimo zaledwie 360KM potrafi utrzeć nosa niejednemu 400 konnemu autu. Składany dach natomiast daje nam uniwersalność i powoduje, że po 13 latach eksplotacji auto ma przejechane 160 000 km a nie 40 000 km tak jak pozostałe auta, które też od czasu do czasu używam do zabawy.
Średnie spalanie dla Mercedes SLK R171
9,4 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Mercedes SLK R171
Roadster 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Bardzo paliwożerne auto. Przez powolny automat nie jest super dynamiczne, ale napęd na tył prowokuje do szybszego brania zakrętów i daje frajdę. W mieście minimum pali 11-13l, ale kilka szybszych prostych i bez trudu wskazanie komputera przebije 16l. Nie udało mi się zejść poniżej 11l w mieście, na trasie przy prędkościach autostradowych 9,5l jest osiągalne bez dachu. Na plus za to spory bak, przez co nie trzeba tak często odwiedzać stacji. Aktualizacja: Ostatnie 2000 km w zimie - 14.7l, w 90% miasto. Jeżdzę raczej dynamicznie. Takie samo spalanie miałem w 360-konnym CLA45SB (2015r).
7,6
Mercedes SLK R171
Roadster 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Auto z 222kkm przebiegu, regularnie serwisowane, na 16" oponach. W mieście (Warszawa) 10-11l przy normalnej jeździe, jak chcemy poszaleć 12-13l jak robimy eco-driving to ok. 9l, cudów nie ma, światła co chwilę robią swoje. Leniwa trasa (ekspresówka) na tempomacie 120km/h ze sporadycznym przyspieszaniem do 160km/h :) ok. 6-6,5l (zamknięty dach). Trasa cabrio-kompatybilna - czyli krajowa/powiatowa pas jedną, pas w drugą stronę, drzewa po obu stronach, prędkości 70-90km/h, bez dachu celem rozkoszowania się przyrodą (bez nadmiaru hałasu), schodzi poniżej 6l. Silnik bardzo elastyczny a jego spalanie bardzo mocno waha się zależnie od traktowania.
10,5
Mercedes SLK R171
Roadster 3.5 V6 (350) 272KM 200kW
Spalenie uważam za dobre jak na taką pojemność i moc. Jeżdżąc po dużym mieście całkiem spokojne spala ok 11 litrów, kiedy zaczynamy stać w korkach spalanie wzrasta do 13,5.Dynamiczna jazda po mieście (bez wygłupów) to ok. 14,5l. Natomiast jeśli chcemy poszaleć to spalanie wzrasta nawet do 19l (przy ciężkiej nodze). Poza miastem np. na autostradzie z prędkością do 140km/h to ok.11l , droga powiatowa prędkość do 80 km/h 9l. Raz udało mi się zejść do 8,6l ale to była naprawdę wolna jazda spowodowana zatorem na drodze.
Mercedes SLK R171