Szukaj

Informacje o Mercedes Sprinter III Furgon 213 CDI 129KM 95kW od 2006

Lata produkcji: 2006 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowana od roku 1995 seria ciężkich aut dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych o masie całkowitej do 5 ton. Mercedes Sprinter zastąpił w gamie niemieckiego producenta rodzinę modeli T1. Odniósł sukces rynkowy, którym przebił swojego poprzednika - model od wprowadzenia na rynek sprzedano w liczbie prawie 2 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najchętniej nabywanych aut w swojej klasie. Trzecia generacja samochodu oferowana jest od roku 2006. Bliźniaczym autem Mercedesa Sprintera jest Volkswagen Crafter. W Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest pod nazwą Dodge Sprinter.
czytaj więcej
Produkowany od 2006 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2200 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1200-2400 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik OM 651 DE22LA
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Morgan28
Mercedes Sprinter III
Furgon 213 CDI 129KM 95kW
Mielismy wczesniej Sprintera 212 tdi z 98. Pancerny samochod niezniszczalny tylko blacha zerdzewiala brat poprawil fabryke nabil mu dwie podluznice przez cala dlugosc auta powycinal wszystkie zerdzewiale elementy zeszlifowal i popiaskowal potem pomalowal. I dobrze zrobil bo ten mercedes pojezdzi jeszcze grubo 500tys km nie to co ten nowy. Jest wygodniejszy wiecej miejsca i bardziej przemyslany kokpit ale jest rowniez duzo delikatniejszy i mniej trwalszy zdazaja sie juz rdzewiec 3 letnie sprintery. Tantede robia jakich malo. Zdecydowalem sie na zakup silnika 2.2 i to byl blad 2.2 to do osobowki a do busa to conajmniej 3litry. Troche sie meczy zaladowany przy tej pojemnosci. Ale jest to jeszcze do przezycia najgorzej denerwuje elektronika. A mowili tylko nie cdi " e tam, gadanie... kupie zobacze.." i jest jak mowili. Odcina moc podczas jazdy ze trzeba ponownie uruchamiac silnik. Potem znowu ci wyskoczy po 3 km a czasami po 300 jak ma taki kaprys. Podpinasz kompa bledow nie ma. Swiatla tez zapalaja sie kiedy chca. uruchamiasz silnik swiatel nie ma a poiwinny byc gasisz zapalasz i sa. Beznajdzieja... Ostatni bus z Mercedesa
4,1
~sprint
Mercedes Sprinter III
Furgon 213 CDI 129KM 95kW
dziwi mnie kilka osób które narzekają na ten samochód, ja w swoim mam jeszcze oryginalne klocki. Najbardziej mi się chce śmiać z tego idioty wyżej, który napisał, że auto łamie się po załadowaniu 2.5T na pakę. Chłopie weź może najpierw instrukcję i zobacz jaka jest maksymalna ładowność. Naładuje jeden z drugim 2T na pakę i zapnie przyczepę z następnymi 2T, a potem płacz, że auto się sypie.
3,8
~kmkl
Mercedes Sprinter III
Furgon 213 CDI 129KM 95kW
W sumie to sam nie wiem jest to mój I sprinter, i nie ukrywam, że chyba jedank nie ostani, ale napewno już nie ta generacjia czyli do 2006 roku. Mam nadzieję że te nowe spritery zasługują na swoją cenę. A pozatym jest to chyba jedyny bus z najmocniejszymi jednostaki napędowymi. Inne prównywalne busy żeby osiągnąc porównywalne parametry mają więkrzą poj. silnika od. 0,2 nawet do 0,5l., co się skoleji przekłąda na więkrze spalanie.
Åšrednie spalanie dla Mercedes Sprinter III Furgon 213 CDI 129KM 95kW od 2006
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Mercedes Sprinter III
Furgon 213 CDI 129KM 95kW
Witam uzytkownikow Sprinterow :) moje auto to sprinter maxi maxi na pojedynczym kole z agregatem chłodniczym i izoterma w zabudowie. Niestety koniecznosc uzywania agregatu i ciagle goniacy czas daja takie rezultaty. Minimalne srednie spalanie jakie udalo mi sie uzyskac to 8 l przy jezdzie na pusto w granicach 80 - 90 km/h W przebiegach autostradowych z obciazeniem ok 1000 kg i predkosciach rzedu 140 km/h spalil mi z agregatem ok 12,5 l/100km. Duze znaczenie na spalanie ma obciazenie tego auta. Niestety ciezar pow 2000 kg w mojej firmie to nic nadzwyczajnego. Znam rekordziste co wlozyl do takiego sprintera 3700 kg.
9,9
Mercedes Sprinter III
Furgon 213 CDI 129KM 95kW
Spala dosc duzo ale za to jest bezawaryjny. Trasa z predkoscia ok 100/h to 8-8.5. 140/h to juz 12-13l. Mam tez ducato maxi 2.3 120km i spalanie odpowiednio 100/h 6.8-7.9 a na autostradzie przy 140 10.5-12l w zaleznosci od ladunku.W ducato wiecej drobnych usterek.
9,9
Mercedes Sprinter III
Furgon 213 CDI 129KM 95kW
Tutaj to już katastrofa. Najbardziej paliwożerny dostawczak, jakim miałem i mam okazję jeździć. Porównywalny transit 125KM pali o ok. 1,5-2 l/100km mniej, Ducato pali o litra mniej, nie ma dyskusji. Do tego koszty samego zakupu, części, serwisu itp.

Usterki Mercedes Sprinter III

Liczba wpisów: 11
Wał napędowy.
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 156KM 115kW od 2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Mamy w rodzinie M S z 2010 roku. Brat który nim jeździ po raz kolejny ma problem z wałem napędowym. Piszę po raz kolejny bo to już trzeci raz jak coś się dzieje. Można by powiedzieć że powinien mieć już jakieś doświadczenie ale za każdym razem specjaliści którzy się nim zajmują twierdzą że teraz już będzie dobrze. Czytamy naturalnie wpisy dotyczące wysokiego spalania czy nagminnie wychodzącej rdzy co jest w przypadku tego auta a w zasadzie tej marki przerażające. Co dziwniejsze to mając z rynku takie informacje nikt w zasadzie nie reaguje i nawet w przypadku nowego modelu sytuacja się powtarza. Wracam jednak do problemu.Waliło a wcześniej pukało.Okazało się że poszedł krzyżak. Innym razem problem dotknął podpory która omal się rozsypała. Teraz znowu odnosi się wrażenie że sytuacja jest bardzo podobna a co za tym idzie należy przygotować się na kolejny wydatek. Nie da się ukryć że chętnie dowiemy się czy problem dotyczy tylko nas,tego akurat modelu? Nie da się ukryć że czytając choćby ogłoszenia w tym temacie,wyraźnie widać że problem jednak istnieje.Czyżby akurat użytkowników AutoCentrum.pl omijały te problemy? Nie chcę tu pisać o tym jaka jest cena w ASO wszystkiego co dotyczy naprawy czy wręcz wymiany ale to temat na osobny artykuł.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
zwiększanie się objętości oleju w silniku
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 CDI 165KM 121kW 2009-2014
  • silnik
Dzienne trasy to 300 do 650 km. Co 2 - 3 tygodnie zapala sie kontrolka silnika sygnalizująca nieprawidłowości. Na miarce oleju silnikowego pokazuje się stan oleju ponad górną kreskę. W serwisie odciągają z miski olejowej , z oleju silnikowego - olej napędowy, ktory przedostaje się do silnika. twierdzą, że jest to normalne. ja uważam, że nie, gdyż zamiast przejechać 40 tyś km komputer pokazuje już koleny przegląd za 24 tyś, gdyż ma rzadki olej bez właściwości prawidlowych. Nie wiem, również w serwisie nie bardzo wiedzą odsysają olej napędowy z oleju silnikowego co kilka tygodni
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Kontrolka uchylonej kabiny świeci po jej opuszczeniu do samego dołu
  • Mercedes Sprinter III Furgon 524 258KM 190kW od 2009
  • instalacja elektryczna
  • 283 tys. km
Od razu mowię, że chodzi o Atego z 2017 r, z silnikiem 5132 cm3 / 170 kw, ale nie mogę wybrać z listy. Podnosiłem kabinę w celu wymiany żarówek świateł mijania. Po opuszczeniu kabiny do samego dołu, kontrolka podniesionej kabiny świeci w dalszym ciągu. Kilka hamowań na placu na próbę i kabiną o beton nie zaryłem. Możliwe, że to czujnik? Tak prawdę powiedziawszy, to jeszcze nie widziałem atego, w którym ten element byłby sprawny i działał jak trzeba.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Mercedes Sprinter III Furgon