Szukaj

Informacje o Mercedes Sprinter III Furgon 316 CDI 165KM 121kW 2009-2014

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowana od roku 1995 seria ciężkich aut dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych o masie całkowitej do 5 ton. Mercedes Sprinter zastąpił w gamie niemieckiego producenta rodzinę modeli T1. Odniósł sukces rynkowy, którym przebił swojego poprzednika - model od wprowadzenia na rynek sprzedano w liczbie prawie 2 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najchętniej nabywanych aut w swojej klasie. Trzecia generacja samochodu oferowana jest od roku 2006. Bliźniaczym autem Mercedesa Sprintera jest Volkswagen Crafter. W Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest pod nazwą Dodge Sprinter.
czytaj więcej
Produkowany od 2009 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2143 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1400-2400 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik OM 651 DE22LA
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Ariel
Mercedes Sprinter III
Furgon 316 CDI 165KM 121kW
Ogólnie rzecz biorąc III generacja mercedesa sprintera to wybicie się tego auta ponad całą konkurencję. W życiu jeździłem różnymi autami dostawczymi w przeciągu ostatnich 5 lat było ich 6-7 nawet i więcej zależy jakie wypożyczalnia miała w swojej ofercie no i w końcu zakupiłem swoje własne po jakby to nazwać jazdach testowych za granicę różnymi modelami. Sprinter zrobił przełom jeżeli chodzi o silniki, komfort, właściwości jezdne, a konkurencja niestety nie potrafiła sprostać obecnym trendom na rynku i zagwarantować konsumentowi wysoką jakość swojego produktu. Niestety ten fakt jest dość uciążliwy dla nas, ponieważ mercedes korzystając z dominacji jaką ma poprzez ten model nad konkurencją swoje ceny ma też dość wysoko usytuowane, ale wiadomo za bardzo dobre warunki do pracy trzeba dobrze zapłacić no i to się w transporcie sprawdza. Uważam, że jeszcze długo będziemy czekać na następce tego modelu, który zdobędzie tak wielką popularność.
3,1
~ramzes
Mercedes Sprinter III
Furgon 316 CDI 165KM 121kW
Bardzo fajne autko by było gdyby nie problemy wynikające z jego eksploatacją. Poziom serwisów ASO żenujący, w moim aucie wymieniono już cały wał napedowy przy 50tys km, przepływomierz, po 2x razy rury do turbo i intercoolera, pasek wielorowkowy przy 15tys km bo zerwał się napinacz. W obecym czasie auto straciło moc, świeci się kontrolka awari elektronicznego sytemu sterującego pracą silnika i od dwóch miesięcy żadne ASO w Krakowie nie może sobie poradzic z tym problemem. Auto jest jescze na gwarancji, ale już we wrzesniu gwarancja się kończy i boje że wtedy serwis stwierdzi że znalazł przyczynę i wyciągnie rączki po pieniądze.
4,5
~tomassso
Mercedes Sprinter III
Furgon 316 CDI 165KM 121kW
Auto jest ładne i fajnie wygląda ale kiepska blacha w porównaniu do craftera tutaj sprinter kuleje, fajny wyglad deski rozdzielczej i ogolnie auto jest na plus.
Åšrednie spalanie dla Mercedes Sprinter III Furgon 316 CDI 165KM 121kW 2009-2014
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Mercedes Sprinter III
Furgon 316 CDI 165KM 121kW
Spalanie auta, które podałem jak najbardziej prawdziwe i realne. Dotyczy furgonu w wersji max, z profesjonalną zabudową 9 osób, przestrzenią ładunkową zapełnioną bagażami i kompletem osób.(jedynie podane 7.5 - puste auto) Spalanie rośnie wraz z prędkością i najwyższe spalanie - nawet 16 l. osiągamy przy jeżdzie autostradowej z wysokimi prędkościami (160km/h etc.). NAJNIŻSZE spalanie na odcinku 1000km pokonanym przez nasz piękny kraj, bez żadnych ekspresówek ani autostrad i zaznaczam, że 400 km na pusto , prędkości po krajówkach 80- 110 z zasadami ecodrivingu, reszta komplet osób i bagaży - 7,8 :) (dodam że auto przebieg 700 000 km.), niżej można zejść przy pustym aucie i prędkościach ok. 100 km/h. Przy normalnej jeżdzie w trasie mieszanej ( autostrada i krajówki/landówki) - prędkośći do 80/120) spalanie 10 - 10,5 l./100 km. Jazda autostadowa do 115km/h - jest oszczędna bo spalanie osiągniemy na poziomie 9 litów z haczykiem. Niestety powyżej 120 km spalanie drastycznie rośnie. Do ciagania lawety zdecydowanie lepsza 319 cdi bo 316 jednak troche brakuje mocy gdy obciązymy ją w pelni.
12,7
Mercedes Sprinter III
Furgon 316 CDI 165KM 121kW
Moja wersja max lubi paliwo widać to na trasach, ale też z pełnym obciążeniem jeżdżę po autostradach z prędkościami w okolicach 130-140km/h no i spalanie wtedy wskakuje na 16l/100km dodatkowo mam bagażnik dachowy. Wracając na pusto jadąc tymi samymi prędkościami idzie zejść do 13l/100km Ostatnio jednak udało mi się zejść do UWAGA!! 8.8l/100km przy prędkości 105km/h na trasie Dortmund-Kraków Byłem niesamowicie zaskoczony tym co zrobił mój sprinter.
10,8
Mercedes Sprinter III
Furgon 316 CDI 165KM 121kW
z towarem dwie tony na autostradzie to i z 14L spali ale juz na pusto to nawet da sie osiągnać 8,4 l.Przegląd co 40 tyś za 1200 zl to nie tragedia.Ludzie mają problemy z filtrem czastek ja nie mam dużo jezdze i daje po garach to sie fajnie wypala.Polecam bak 100L

Usterki Mercedes Sprinter III

Liczba wpisów: 11
Wał napędowy.
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 156KM 115kW od 2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Mamy w rodzinie M S z 2010 roku. Brat który nim jeździ po raz kolejny ma problem z wałem napędowym. Piszę po raz kolejny bo to już trzeci raz jak coś się dzieje. Można by powiedzieć że powinien mieć już jakieś doświadczenie ale za każdym razem specjaliści którzy się nim zajmują twierdzą że teraz już będzie dobrze. Czytamy naturalnie wpisy dotyczące wysokiego spalania czy nagminnie wychodzącej rdzy co jest w przypadku tego auta a w zasadzie tej marki przerażające. Co dziwniejsze to mając z rynku takie informacje nikt w zasadzie nie reaguje i nawet w przypadku nowego modelu sytuacja się powtarza. Wracam jednak do problemu.Waliło a wcześniej pukało.Okazało się że poszedł krzyżak. Innym razem problem dotknął podpory która omal się rozsypała. Teraz znowu odnosi się wrażenie że sytuacja jest bardzo podobna a co za tym idzie należy przygotować się na kolejny wydatek. Nie da się ukryć że chętnie dowiemy się czy problem dotyczy tylko nas,tego akurat modelu? Nie da się ukryć że czytając choćby ogłoszenia w tym temacie,wyraźnie widać że problem jednak istnieje.Czyżby akurat użytkowników AutoCentrum.pl omijały te problemy? Nie chcę tu pisać o tym jaka jest cena w ASO wszystkiego co dotyczy naprawy czy wręcz wymiany ale to temat na osobny artykuł.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
zwiększanie się objętości oleju w silniku
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 CDI 165KM 121kW 2009-2014
  • silnik
Dzienne trasy to 300 do 650 km. Co 2 - 3 tygodnie zapala sie kontrolka silnika sygnalizująca nieprawidłowości. Na miarce oleju silnikowego pokazuje się stan oleju ponad górną kreskę. W serwisie odciągają z miski olejowej , z oleju silnikowego - olej napędowy, ktory przedostaje się do silnika. twierdzą, że jest to normalne. ja uważam, że nie, gdyż zamiast przejechać 40 tyś km komputer pokazuje już koleny przegląd za 24 tyś, gdyż ma rzadki olej bez właściwości prawidlowych. Nie wiem, również w serwisie nie bardzo wiedzą odsysają olej napędowy z oleju silnikowego co kilka tygodni
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Kontrolka uchylonej kabiny świeci po jej opuszczeniu do samego dołu
  • Mercedes Sprinter III Furgon 524 258KM 190kW od 2009
  • instalacja elektryczna
  • 283 tys. km
Od razu mowię, że chodzi o Atego z 2017 r, z silnikiem 5132 cm3 / 170 kw, ale nie mogę wybrać z listy. Podnosiłem kabinę w celu wymiany żarówek świateł mijania. Po opuszczeniu kabiny do samego dołu, kontrolka podniesionej kabiny świeci w dalszym ciągu. Kilka hamowań na placu na próbę i kabiną o beton nie zaryłem. Możliwe, że to czujnik? Tak prawdę powiedziawszy, to jeszcze nie widziałem atego, w którym ten element byłby sprawny i działał jak trzeba.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Mercedes Sprinter III Furgon