Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mercedes W124

Lata produkcji: 1984 - 1997
Segment: Wyższa klasa średnia

Dane techniczne Mercedes W124

Silniki

Moc silników 72-381 KM

Poj. silników 1 996-5 956 cm3

Prędkość maks. 160-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,4-20,4 s

zobacz dane techniczne

Oceny Mercedes W124

Średnia ocena modelu

na podstawie 789 opinii

4.35

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Widoczność

Wady

- Drobne usterki

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (89%)
NIE (11%)

Wybrane oceny kierowców Mercedes W124

Jestem doś młody ale łącznie z samochodami, które kupiłem żonie jest to mój 10-ty samochód, a drugi W 124 (wcześniej ... więcejmiałem 2.0D). Do tego trzeba doliczyć kilka samochodów służbowych, którymi jeździłem. Z mojego doświadczenia jest to nalepszy samochód jaki powstał i jednocześnie ostatni prawdziwy Mercedes Benz (później niestety księgowi przejęli władzę). Jeśli tylko się o niego dba to jest niezniszczalny. Oczywiście ze względu na wiek ciężko jest znaleźć zadbany egzemplarz, a takie mają wysoką cenę. Cena zależy nie od rocznika ale od stanu technicznego. Za 10tys. można kupić zadbany egzemplarz, ale jeśli komuś zależy na pełnej oryginalności to trzeba wydać co najmniej 15tys. Ja wydałem właśnie tyle i uważam, że był to jeden z najlepszych wydatków w moim życiu (opinia zaaktualizowana po kolejnym roku eksploatacji). Tak zadbany egzemplarz wzbudza zainteresowanie przechodniów, mechaników i pracowników myjni (kiedyś usłyszałem słowa "oooo.. nowe 124"), a klika osób raz na dwa miesiąca przypomina mi "daj mi znać jak będziesz sprzedawał". Wszystkie punkty w poszczególnych kategoriach zaaktualizowałem czyatjąc opinie o samochodach z ostanich 10 lat. Skoro obecnie za awarie pompy wtryskowej i turbiny daje się 4 gwiazdki to W124 za niezawodność powinno dostać 20. Patrząc na podbnej klasy współczesne samochody służbowe w mojej firmie i chcąc zoorganizować wyścig dookoła świata jestem pewien, że wygrałoby 20-letnie W124. Dlaczego? Pomimo, że jest powolne nie musiałoby jeździć na lawecie i spędzać czasu w serwisach (opinia bazująca na własnym doświadczeniu). Uwaga dla serwisu Autocentrum: nie ma możliwości wyboru silnika 2,5D 90KM w roczniku 1992, a taką właśnie moc miały silniki 2.5D z katalizatorem. ukryj
dodano 05.11.2011 przez
Nie sposób w tej kategorii wystawić innej oceny niż 5! Pomimo swojego wieku i przebiegu (21 lat i ok. 296 ... więcej000km) auto jeździ wspaniale, prezentuje się świetnie, praktycznie w ogóle się nie psuje a jego eksploatacja kosztuje mniej więcej tyle co skutera do rozwożenia pizzy :)Nie mam zbyt wielu doświadczeń z nowszymi modelami spod znaku gwiazdy, ale biorąc pod uwagę to co się czyta choćby o W210 i to co się ogląda na własne oczy na ulicach (wszechobecna w okularach RDZA) oraz komentarze znajomych to naprawdę jest coś w powiedzeniu, że W124 to ostatni prawdziwy mercedes. Ale przecież żaden rozsądny producent nie będzie ciągle wytwarzał samochodów przewidzianych na cwierć wieku użytkowania bo w końcu by zbankrutował :)Na pewno wiele zależy od egzemplarza na jaki się trafi, wiadomo - są rodzynki od pasjonatów za grube pieniądze i są zajeżdżone szroty, które jeździły na taksówce w Niemczech, potem w Polsce a Bóg jeden wie gdzie jeszcze w międzyczasie. Choć przecież i one nieźle się trzymają jak na swój wiek i przebiegi dobiegające do miliona kilometrów bądź nawet większe. Ja chyba miałem szczęście po prostu. Nie dostałem swojego Mieczysława od wujka czy dziadka, który go pieścił i hołubił, nie kupiłem za krocie od pierwszego właściciela tylko za 8800zł (w 2010 roku) od sympatycznego rolnika spod Opola, z ogłoszenia w internecie. I był to pierwszy W124 jakiego oglądałem, nie urządzałem polowań na niego po całej Polsce i połowie Reichu. Autko sprowadzone z Niemiec w 2005 roku, z przebiegiem 260 000km. A z przebiegiem w tym modelu jak jest to każdy wie - czyli jaki jest naprawdę, nie wie nikt :)Ale biorąc pod stan wnętrza i to, że wnętrze, tapicerka, kierownica czy fotele wyglądają jak w aucie o 15 lat młodszym to może i ten przebieg jest rzeczywisty i nikt go nie kręcił...Samochód swoje lata już ma, więc ze względu na wygląd nadwozia, osiągi czy wyposażenie nie każdemu przypadnie do gustu. Ale to już klasyk, praktycznie youngtimer więc raczej kupuje się go z miłości do marki czy modelu. Niedostatki elektroniki czy wyposażenia zrekompensuje komfortem jazdy i wzorową trwałością. A o szczegółach dot. tego pięknego i wdzięcznego autka w pozostałych punktach... ukryj
dodano 10.05.2013 przez
piekna buda, piekne auto, niesamowity komfort i .... tyle. bo pod spodem duza kicha
dodano 05.07.2008 przez
Super auto, za nie duże pieniążki:) nie ma konkurencji ze swoich lat, a młodsze auta też mogą się schować:) trzeba ... więcejwsiąść, odpalić i przejechać parę kilometrów żeby poczuć klimat tego auta. Bezpieczeństwo, komfort i prestiż. To mój trzeci W124, także znam to auto dobrze. Jeżeli ktoś mówi że to złom, to jest tępakiem i nie umie kupić auta. Jeżeli ktoś mówi że rdzewieję na potęgę, to niech kupi sobie forda eskorta albo fiata jakiegoś;) Auto z duszą, dla osób które to auto docenią. Silniki jakie polecam to 2.5 i 3.0 diesel, z turbo i bez, no i wszystkie motory benzynowe. Jeżeli ktoś chce ekonomii to 2.0 136 koni, jak mocy i prędkości to 3.2 220 koni i mocniejsze;) zadbane, za dobre pieniążki brać w ciemno. Uważać na poprzedniego właściciela, bo możecie kupić skarbonkę bez dna. Dla mnie to jedno z lepszych aut tamtych aut. Trzeba szukać, nie patrzeć na przebieg bo większość 124 ma grubo ponad 500 tys. Nie wierzę w przebiegi rzędu 200tys km, śmieszą mnie ogłoszenia na portalach z takimi modelami. Tyle to robią 3-4 auta. Blacharka to minus tego modelu, rdzewieje tylna klapa, nadkola przód i tył, pod listwami drzwi, a jak był bity to w tym miejscu na pewno pojawi się rdza. A i ten celownik na masce...:)))) pozdrawiam piotr1988_17 ukryj
dodano 04.01.2012 przez
Zobacz oceny Mercedes W124 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mercedes W124

Pb
6,47 - 18,33
Na podstawie 254 raportów spalania
ON
4,83 - 15,33
Na podstawie 511 raportów spalania
LPG
7,73 - 19,33
Na podstawie 122 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mercedes W124

Zasadniczo podstawa nauczyć się jeździć autoamtem. Dawniej mi pił sporo więcej, aktualnie jest nadzwyczaj zadowolony, a nie jeżdżę na emeryta, ... więceja mimo to nie osiągam wiecej niz 9,5 l/100 km - miasto, a w trasie już spokojnie mieszczę się do 6 litrów, do Vmax - 90-110km/h. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Dawniej - 10-12 l miasto, 7,2 trasa. Z mojego doświadczenia wynika, że: - rozpędzać dynamicznie, najkrócej jak się da, ale - jadąc ze stałą prędkością zdecydowanie oduczyć się niepotrzebnego dociskania gazu - tzn. nawet lekko odpuścić gaz, byleby obroty nie spadały. Okazuje się bowiem, że zwłaszcza w obciążonym aucie można lekko za mocno dociskać gaz i auto albo bardzo delikatnie przyspiesza - prawdziwe pożeranie paliwa na wysokim biegu, albo po prostu jedzie ze stałą prędkością, ale ma ciąglw za dużo paliwa. Po prostu psychologia, nic więcej. Obawa, że pod pedałem za mało - jest głupia i paliwożerna. Sprawdź, na jak niskim uchyleniu gazu jesteś w stanie jechać ze stałą prędkością i pilnuj tego. Na końcu będziesz zadowlony. Jak masz wyprzedzać - jak punkt pierwszy - kickdown i ile się da z niego wycisnąć, przy czym pamiętaj, że diesel na mechanicznie sterowanej pompie czasem dostaje za dużo, więc - z wyczuciem, bo tylko przelwasz paliwo przez cylidnry, a auto mozę zebrać się lepiej przy powolniejszym dociaskaniu gazu. Pozdrawiam ukryj
dodano 16.10.2009 przez
Zasadniczo podstawa nauczyć się jeździć autoamtem. Dawniej mi pił sporo więcej, aktualnie jest nadzwyczaj zadowolony, a nie jeżdżę na emeryta, ... więceja mimo to nie osiągam wiecej niz 9,5 l/100 km - miasto, a w trasie już spokojnie mieszczę się do 6 litrów, do Vmax - 90-110km/h. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Dawniej - 10-12 l miasto, 7,2 trasa. Z mojego doświadczenia wynika, że: - rozpędzać dynamicznie, najkrócej jak się da, ale - jadąc ze stałą prędkością zdecydowanie oduczyć się niepotrzebnego dociskania gazu - tzn. nawet lekko odpuścić gaz, byleby obroty nie spadały. Okazuje się bowiem, że zwłaszcza w obciążonym aucie można lekko za mocno dociskać gaz i auto albo bardzo delikatnie przyspiesza - prawdziwe pożeranie paliwa na wysokim biegu, albo po prostu jedzie ze stałą prędkością, ale ma ciąglw za dużo paliwa. Po prostu psychologia, nic więcej. Obawa, że pod pedałem za mało - jest głupia i paliwożerna. Sprawdź, na jak niskim uchyleniu gazu jesteś w stanie jechać ze stałą prędkością i pilnuj tego. Na końcu będziesz zadowlony. Jak masz wyprzedzać - jak punkt pierwszy - kickdown i ile się da z niego wycisnąć, przy czym pamiętaj, że diesel na mechanicznie sterowanej pompie czasem dostaje za dużo, więc - z wyczuciem, bo tylko przelwasz paliwo przez cylidnry, a auto mozę zebrać się lepiej przy powolniejszym dociaskaniu gazu. Pozdrawiam ukryj
dodano 16.10.2009 przez
Cóż, Rakieta to to nie jest, raczej toczy się niż jeździ, skrzynia musi się głęboko zastanowić, jaki bieg wybrać. Ale ... więcejto nie dlatego się kupuje ten czołg, silnik odpala na dotyk, temperatura nie robi mu różnicy, nagrzewa się momentalnie, niesamowicie cichy, a zarazem silny. Dźwięk silnika na wyższych obrotach to jest muzyka dla uszu. Przy prędkości 150km/h silnik jakby tego nie zauważał, wewnątrz cisza i spokój, no i ten komfort, nie dorówna mu raczej jakikolwiek nowy samochód. Przepali wszystko, a i przy spokojnej jeździe nie spali dużo, przeszkodą na drodze ku ekonomiczności stoi skrzynia- pancerna i niezniszczalna, która pomaga kierowcom nie załatwić silnika zbyt wcześnie. Mechanik stwierdził, że teraz już takich samochodów się nie robi, powiedział też, że części bardzo tanie i łatwo dostępne, nie wiem, bo nic się nie psuje. Świadomość jazdy ostatnim prawdziwym Mercedesem oraz te spojrzenia innych kierowców i przechodniów - bezcenne. W124 da radość jazdy i nauczy wyobraźni za kierownicą, trzeba się kilka razy zastanowić czy warto wyprzedzać, choć jazda wolno tym krążownikiem to też frajda^^ Przebieg 350 000 ukryj
dodano 17.02.2011 przez
Samochód nie psuje sie nadmiernie często, wymieniam tylko części któe wymienia się przy urzytkowaniu w mieście typu Wrocław (elementy zawieszenia), ... więcejktóre są w naprawdę niskich cenach. Naprawy zgodne ze zużyciem, zmęczeniem materiału... Jeśłi chodzi o spalanie, to przy tradycyjnym sposobie jazdy kabrioletem (nie myliś ze sposobem jazdy typowym dla roadstera, bo to zupełnie inna para kaloszy -> polecam moja opinię nt utrzymania SLK 200 Kompressor), to pali ok 8-9 l/100 km. Jeśli trzeba gdzieś przyspieszyc to nie powinno przekroczyc 11,4l/100km. Jest to rzeczywiste spalanie zmierzone na trasie Frankfurt/M. - Wrocław. Srednia prędkość wynosiła 140 km/h i takie spalanie podaje też instrukcja obsługi. Biorąc pod uwagę ilość wrażeń oraz ich intensywność i niepowtarzalność, uważam to za małe spalanie, tym bardziej jeśłi wziąć pod uwagę że jest tylko o jakieś 2l większe niż w Astrze czy Golfie. W mieście... co za różnica :) Tym samochodem nie jeździ sie w mieście na długich trasach ze sklepu do przedszkola, biura i nie wiem jeszcze gdzie, na takich trasach jeździ sie rowerem. Polecam. ukryj
dodano 11.04.2015 przez
Aby ocenić spalanie, trzeba by sprecyzować jakie się przyjmuje kryteria. Większość osób pewnie uzna ten model diesla za mało ekonomiczny ... więcejale według mnie, jest inaczej. Jest to auto prawie 20-letnie, ma kształt cegły i waży prawie 1,5 tony. Jeśli wziąć to wszystko pod uwagę, to średnie spalanie na poziomie 8l/100km uważam za bardzo dobre. W mieście, przy niekorzystnych warunkach spali i 10 ale na trasie spala nie więcej niż 7 nawet przy ostrzejszej jeździe. Raz spalił mi nawet 5,8l/100km kiedy jechałem z Krakowa do Bydgoszczy zachowując średnią prędkość ok. 110km/h. Kiedy pokonywałem tę samą trasę innym razem, na przemian stojąc godzinę w korku albo próbując "nadrobić" jadąc 190km/h to i tak nie wziął więcej niż 7,8l/100km. Uważam ten wynik za rewelacyjny. Poza tym auto dysponuje naprawdę imponującym momentem obrotowym i spalony ON nie idzie w gwizdek. Samochód nawet jak na dzisiejsze standardy zbiera się przyzwoicie a kiedy potrzeba coś holować lub wjechać pod górkę, to wiele innych aut wymięka (tylko ta manualna skrzynia jest nie przypiął nie wypiął). ukryj
dodano 26.11.2007 przez
Zobacz raporty spalania Mercedes W124 Dodaj raport spalania

Publikacje o Mercedes W124

Dealerzy Mercedes

Duda-Watin S.A.

Duda-Watin S.A. Mercedes Poznań

wielkopolskie, Poznań, Ptasia 4

Więcej

Mercedes-Benz Grupa Wróbel

Autoryzowany Dealer marki Mercedes-Benz oddział Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Klecińska 155

Więcej

MERCEDES-BENZ SOSNOWIEC

Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o.

śląskie, Sosnowiec, Gottlieba Daimlera 1

Więcej

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

Auto-Studio Sp. z o.o. Mercedes Łódź

łódzkie, Łódź, Rokicińska 78

Więcej

AUTO IDEA SP. Z O.O.

AUTO IDEA SP. Z O.O. Mercedes Białystok

podlaskie, Białystok, Narodowych Sił Zbrojnych 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mercedes W124

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 409

Przejechany dystans

222 033 zł

Zatankowanego paliwa

49 174 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

240

Wydanych pieniędzy

96 499 zł

Średnie wydatki na auto

1 206 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

488

Wydanych pieniędzy

93 736 zł

Średnie wydatki na auto

1 172 zł

ZOBACZ 80 dzienników kosztów Mercedes W124 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mercedes W124

Liczba wpisów: 10
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mercedes W124 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Mercedes W124

Liczba wpisów: 30
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mercedes W124 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Mercedes W124

Liczba wpisów: 8
Jakoś się tak dziwnie składa, że na benzynie pali ciężko. Na gazie w mrozy do - 27 st. C dawał ... więcejradę jak był nowy, teraz trochę trzeba mu pomóc na benzynie, ale ogólnie nie narzekam. silnik chodzi równo nie szarpie, przyspiesza bez tgz. dziury, może to dzięki temu, iż autko ma gaźnik (Pierburg) ogrzewany i sterowany komputerem - nie mylić z monowtryskiem. ukryj
dodano 04.01.2010 przez
Dobrze posiadać zamontowane emulatory ( PD 45 oraz PD 30). Ke-j z LPG delikatnie się gryzie. Układ paliwowo-powietrzny ... więcejtrzeba mieć w 100% sprawny inaczej będzie lipa. ukryj
dodano 27.05.2015 przez
Wszystko niby ładnie pięknie ale ostatnimi czasy moje auto zaczeło pochłaniac 30 litrów gazu na 100km !!! czy ktos moze ... więcejmi wyjasnic czym jest to spowodowane? ukryj
dodano 09.02.2012 przez
spala 20 litrow gazu 100 km
dodano 15.01.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes W124

Skarbnica wiedzy o Mercedes W124

Ciekawostki
dodano 10.04.2013 przez
Zakupiłem w 2008r. we Włoszech ciekawy model Mercedesa 124 coupe 200CE Brabus, stuningowanego mechanicznie do 156 KM. Mimo że auto jest na mechanicznym wielopunktowym wtrysku…
Sposoby wykonania czynności
dodano 06.01.2012 przez
Regularnie, co najmniej raz w roku, wg załączonego opisu.
dodano 06.01.2012 przez
Krótki manual jak wymienić gałkę zmiany biegów od ASB w MB W124 na gałkę z mocowaniem bagnetowym, umożliwiającym łatwą wymianą gałki, stosowaną w modelach W202,…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą