Szukaj

Informacje o Mercedes W124 Kombi 3.0 188KM 138kW 1985-1993

Lata produkcji: 1985 – 1993
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1985 do 1993 roku
Pojemność skokowa 2962 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 188 KM (138 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 4400 obr/min
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Mercedes W124 Kombi 3.0 188KM 138kW 1985-1993
13,6
l/100 km
16,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Mercedes W124
Kombi 3.0 188KM 138kW
Doskonałe autko z tym sinikiem może nie naj mniej paliło na mieście ale za taką moc trzeba płacić. Proszę tylko was nie montujcie GAZU LPG!!! to je zabija a to strzeli i gume wywali pod pompą wtryskową 150zł świece do gazy około 100zł i zcz upiornie droga nowe przewdy ok300zł ale na długo starczają chociaż żecz wzgędna powinny na dwa lata minimum ale moje beru bosche i inne (drogie) po roku na śmieci, a to zaczną zawory stukać przejechał na gazie około 30tyś ale dostał strasznie zwłaszcza głowica. LPG palił mi przy zwykłej instalacji 15l w każdych warunkach ale na benzynie beznandziejnie chodził jak już to tylko sekfencja. Auto wygodne i tanie cześci (jak na ta klasę) i łatwy w naprawie bo mało elektryki. (Silnik)
16,5
Mercedes W124
Kombi 3.0 188KM 138kW
no cóż napęd na 4 koła niesie za sobą wzrost spalania 15L/100 na mieście z lekką nogą da wyrobić. na trasie w sumie jak go rozpędzisz do prędkości X i ją utrzymujesz to 12l pali mnie przy jeździe tak 120-140 wychodzi 12.3l maximum to on nie zna ile wlejesz tyle spali zwłaszcza zimą jak ciągle 4koła idą (Silnik)
17,9
Mercedes W124
Kombi 3.0 188KM 138kW
Wersja 4matic skrzynia jedyna słuszna automat. Minimalne spalanie na trasie to 11,8 przy 120 zapiętym na tempomacie, przy wolniejszej jeździe 90 spalanie wyszło 12,2, max przy zabawie na śniegu to 25 średnio 17 w trybie mieszanym. Instalacja najprostsza z możliwych i najlepsza. (Silnik)

Usterki Mercedes W124

Liczba wpisów: 24
szarpanie nie wkreca sie do końca
  • Mercedes W124 Coupe 3.0 24V 220KM 162kW 1989-1992
  • silnik
mam problem pewnie głównie dlatego że poprzedni właściciel po tym jak padł automat włożył skrzynie diesla i tak auto nie ma tego przyspieszenia jakie powinno być jak kręce go na pierwszych trzech biegach do końca na czwartym od razu go szarpie ostatnio zdarza sie na niższych biegach ostatnio coś sie zrobiło że wkrecą sie do 5.5 tys obrotów przyczyna do dziś nie jest znana dużo psuje ta skrzynia ale jestem pewien że nie tylko nigdzie nie mogę znaleść dobrego mechanika który ogarnął by to wszystko ostatnio w aucie wymieniłem wszystkie elementy zapłonu cewka kopolka palec kable świece sprawdziłem czujnik położenia walka jest ok wcześniej auto jeździło na gazie ale wyrzuciłem to kupiłem nowa przepływkę i teraz jeździ tylko na benzynie
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania kierownicy głośno pracuje.
  • Mercedes W124 Kombi 2.5 D 94KM 69kW 1989-1993
  • układ kierowniczy
Witam. Proszę o pomoc. Pompa wspomagania kierownicy bardzo głośno pracuje po zdjęciu paska napędowego silnik pracuje cicho i równo, wspomaganie również pracuje prawidłowo. Doszło do tego że od tych drgań wyłamała mi się podstawa mocowania pompy w pokrywie rozrządu z przodu silnika. Wymieniłem pokrywę rozrządu i pompę wspomagania oczywiście na używaną w dobrym stanie hałas jakby się zmniejszył na pewien czas (kilka miesięcy) w tej chwili znowu pracuje głośno i boje się że znowu coś rozwali. Wspomnę tylko, że wspomaganie pracuje prawidłowo olej jest na maximum nie ma wycieków. Chodzi tylko o te burczenie pompy.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Znikającę kontrolki na tablicy rozdzielczej.
  • Mercedes W124 Sedan 2.3 132KM 97kW 1985-1993
  • instalacja elektryczna
Zawsze po przekręceniu stacyjki przed zapaleniem samochodu na tablicy rozdzielczej powinny zapalić się kontrolki. Początkowo raz się zapalały, a raz nie. Dodatkowo w czasie jazdy lekko pulsowała kontrolka ładowania akumulatora, która informowała o nieprawidłowej pracy układu ładowania. Potem wszystko poleciało lawinowo - w czasie jazdy po kolei padło podgrzewanie tylnej szyby (diodka powoli migała), światła, a na koniec sam silnik. Brak ładowania - uszkodzony alternator. Regeneracja alternatora kosztowała mnie 200 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mercedes W124 Kombi