Szukaj

Informacje o Mercedes W124 Kombi 2.5 D 90KM 66kW 1984-1993

Lata produkcji: 1984 – 1993
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1984 do 1993 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 2800 obr/min
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Mercedes W124 Kombi 2.5 D 90KM 66kW 1984-1993
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mercedes W124
Kombi 2.5 D 90KM 66kW
Wg mnie spalanie małe jak na taki duży i stary samochód. Zasada prosta- rozpędzanie do dechy ( do 3-3,5 tyś obr na każdym biegu) potem umiejętne operowanie gazem, delikatnie. Na zimówkach przy 0 stopni w cyklu miesznaym z przewagą jazdy poza miastem spalanie na poziomie 6,5l / 100km. Przebieg : 350 000 km. Czego chcieć więcej..? :) Autko odpłaca się baaardzo komfortową jazdą pod warunkiem, że jest poprawie eksploatowane. :) Nie jest to demon prędkości ale nie po to kupuję się mesia z tym silnikiem, żeby wariować na drogach ;)
7,6
Mercedes W124
Kombi 2.5 D 90KM 66kW
tak ,mógłby troche mniej palić, w trasie 5,7-6,5, w mieście 8,5 -9,5 ,przypominam jednak że jest to kombi o masie 1,5 tony a ja czesto w mieście robię trasy po 3 km i gaszę silnik tak że nawet ssanie sie nie zdąży wyłączyć a z tego co wiem on chodzi w zimę od 3 do 5 minut na ssaniu
7,7
Mercedes W124
Kombi 2.5 D 90KM 66kW
Jak na tak duży samochód spalanie małe! Przebieg to ponad 500 tys km ! Jest to automat i nie zgodzę sie z tymi co mówią że automaty dużo palą. Poprostu trzeba umieć nimi jeździć. Pod górkę wrzucać na "3" tak przy prędkości poniżej 70 km/h i bedzie malutko palił. Jak na te lata jego stan nie jest najgorszy, wszystke rzeczy eksplautacyjne wymieniane na bierząco. Na prawde polecam takiego mercedesika, żadne FORDY, OPLE nie mają porównania pod żadnym wzgledem . Polecam!

Usterki Mercedes W124

Liczba wpisów: 24
szarpanie nie wkreca sie do końca
  • Mercedes W124 Coupe 3.0 24V 220KM 162kW 1989-1992
  • silnik
mam problem pewnie głównie dlatego że poprzedni właściciel po tym jak padł automat włożył skrzynie diesla i tak auto nie ma tego przyspieszenia jakie powinno być jak kręce go na pierwszych trzech biegach do końca na czwartym od razu go szarpie ostatnio zdarza sie na niższych biegach ostatnio coś sie zrobiło że wkrecą sie do 5.5 tys obrotów przyczyna do dziś nie jest znana dużo psuje ta skrzynia ale jestem pewien że nie tylko nigdzie nie mogę znaleść dobrego mechanika który ogarnął by to wszystko ostatnio w aucie wymieniłem wszystkie elementy zapłonu cewka kopolka palec kable świece sprawdziłem czujnik położenia walka jest ok wcześniej auto jeździło na gazie ale wyrzuciłem to kupiłem nowa przepływkę i teraz jeździ tylko na benzynie
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania kierownicy głośno pracuje.
  • Mercedes W124 Kombi 2.5 D 94KM 69kW 1989-1993
  • układ kierowniczy
Witam. Proszę o pomoc. Pompa wspomagania kierownicy bardzo głośno pracuje po zdjęciu paska napędowego silnik pracuje cicho i równo, wspomaganie również pracuje prawidłowo. Doszło do tego że od tych drgań wyłamała mi się podstawa mocowania pompy w pokrywie rozrządu z przodu silnika. Wymieniłem pokrywę rozrządu i pompę wspomagania oczywiście na używaną w dobrym stanie hałas jakby się zmniejszył na pewien czas (kilka miesięcy) w tej chwili znowu pracuje głośno i boje się że znowu coś rozwali. Wspomnę tylko, że wspomaganie pracuje prawidłowo olej jest na maximum nie ma wycieków. Chodzi tylko o te burczenie pompy.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Znikającę kontrolki na tablicy rozdzielczej.
  • Mercedes W124 Sedan 2.3 132KM 97kW 1985-1993
  • instalacja elektryczna
Zawsze po przekręceniu stacyjki przed zapaleniem samochodu na tablicy rozdzielczej powinny zapalić się kontrolki. Początkowo raz się zapalały, a raz nie. Dodatkowo w czasie jazdy lekko pulsowała kontrolka ładowania akumulatora, która informowała o nieprawidłowej pracy układu ładowania. Potem wszystko poleciało lawinowo - w czasie jazdy po kolei padło podgrzewanie tylnej szyby (diodka powoli migała), światła, a na koniec sam silnik. Brak ładowania - uszkodzony alternator. Regeneracja alternatora kosztowała mnie 200 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mercedes W124 Kombi