Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4475 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1405 mm
Rozstaw osi 2550 mm
Rozstaw kół - przód 1475 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 1020 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 660 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,1
~Mateusz
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW
To jest najgorszy samochód jaki miałem, a miałem ich 6. Przebieg potwierdzony gdy kupowałem miało 207tys. km. , auto ma stos dokumentów tj. faktury zakupu i rachunki za serwisy. Kupione po wizycie na stacji diagnostycznej, zero luzu, zawieszenie idealne. Podczas zrobienia nieco ponad 15 tys. km. tym autem, musiałem wymienić jakieś przeguby napędowe, amortyzator prawy, zrobić tylni zacisk hamulca. Komfort jazdy w tym samochodzie to jest porażka, szum już od 100 km/h podczas jazdy autostradą. Jedyny plus to dobre trzymanie się w zakrętach. Audi 80 to przy tym samochodzie limuzyna najwyższej jakości. Tutaj nawet środkowa kratka nawiewów potrafi trzeszczeć podczas jazdy. Jak ludzie tutaj piszą, że to auto jest komfortowe albo nie jeździli niczym lepszym to chyba wcześniej chodzili na nogach, albo mają zerową wiedze motoryzacyjną. Jak pojawi się korozja, to auto za 2 miesiące ma dziury w skorodowanym miejscu, tj. przednie błotniki. To auto nie ma nic wspólnego z Japońską motoryzacją to jakieś wielkie G. robione przez zlepek koncernów motoryzacyjnych. Nigdy więcej takiego wynalazku. Odradzam ludziom, którzy lubią czerpać przyjemność z jazdy, to auto ją zabiera w 100% i pokazuje jak nie należy robić samochodów.
4,8
~Damian
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW
Gdyby nie karoseria byłby Max... auto przede wszystkim wygodne... 1000 km bez żadnego postoju w żaden sposób nie przysparza bólu kręgosłupa. Prowadzi się rewelacyjnie. W 4 lata przejechałem 100 000 km i poza częściami które zużywają się jak w każdym innym samochodzie, wymieniłem jedynie olej. Oczywiście po zakupie kompletny rozrząd, oleje i filtru obowiązkowo były zrobione ( w każdym innym byłoby to samo). Poza tym zaciski ręcznego przez 4 lata i to wszystko co się przy nim robiło. Obecnie pasowało by tylko blachy poprawić...
4,6
~DarQ_
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Obłędne, niedoceniane auto. Często zmieniam samochody, z powodu pracy :) Na carismę trafiłem przypadkiem, jechałem zakupić inne auto które okazało się złomem (BMW E61), z racji wczesnej pory sprawdziłem najświeższe ogłoszenia i oto ona- Mitsubishi Carisma 2004r ostatni wypust, w najlepszym z możliwych silników 1,6 16V instalacja LPG BRC montowana w ASO,(omijać 1,8GDI) sprzedawał właściciel który miał ją kilka lat a nie handlarz, o swoim aucie wiedział dużo i dobrze o nie dbał. Warto też dodać że uwielbiam japońską motoryzację, bo japończyk nigdy nie stanął mi na drodze, zardzewieje -ale dowiezie ;) Carisma jest w Polsce samochodem niedocenianym, w chwili obecnej samochód można kupić za śmieszne pieniądze, jest wiele aut z dobrym wyposażeniem, klima, elektryka, wszystko co potrzebne do szczęścia, do tego multum części które nie są drogie oraz prosta budowa - naprawi ją przeciętny mechanik. Volvo v40 /s40 to jej kuzyn ;) Cari jest kapitalną propozycją dla młodego kierowcy na pierwsze auto, dojazdy do pracy czy szkoły. Spisuje się wyśmienicie jako 2gi samochód, jest mniej prestiżowy ale niezastąpiony ;) J
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback
7,0 – 8,3
l/100 km
5,8 – 7,5
l/100 km
7,9 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Niektorzy niewierza ze cari moze tyle spalic gazu ale to sa fakty oleju lyka jak ja cisne autobana niemcy 160-200km/h(ok 400ml/400km) spalanie gazu15l-180÷200km/h,140÷160km/h-12l ,100÷120km/h-9l,do 80km/h-6.5÷6.8gazuuu(mowimy o spokojnej jezdzie hamowaniu silnikiem i spokojnym ruszaniu spod swiatel obroty 1800÷2100 pyr pyr na dziadka 0 pospiechu 2 osoby na pokladzie i jakies tam torby-jezeli gwaltowna jazda to+1÷1.5l/100km auto przyspiesza dynamicznie od 3500÷4000tys obrotow do tej granicy-jedzie.Zrobilem juz ok 120tys km tylko leje gaz olej bo lyka wymienilem akumulator tarcze klocki zawieszenie tyl(2.5tys)i naprzod bezawaryjne auto wol roboczy(1tone cementu zaladowana w workach po 25kg do kabiny i bagaznika nawet nie jekla)-goraco polecam tanie auto .srednie spalanie po lodzi i dynamiczna jazda 11.5l lpg
9,0
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Niektorzy niewierza ze cari moze tyle spalic gazu ale to sa fakty oleju lyka jak ja cisne autobana niemcy 160-200km/h(ok 400ml/400km) spalanie gazu15l-180÷200km/h,140÷160km/h-12l ,100÷120km/h-9l,do 80km/h-6.5÷6.8gazuuu(mowimy o spokojnej jezdzie hamowaniu silnikiem i spokojnym ruszaniu spod swiatel obroty 1800÷2100 pyr pyr na dziadka 0 pospiechu 2 osoby na pokladzie i jakies tam torby-jezeli gwaltowna jazda to+1÷1.5l/100km auto przyspiesza dynamicznie od 3500÷4000tys obrotow do tej granicy-jedzie.Zrobilem juz ok 120tys km tylko leje gaz olej bo lyka wymienilem akumulator tarcze klocki zawieszenie tyl(2.5tys)i naprzod bezawaryjne auto wol roboczy(1tone cementu zaladowana w workach po 25kg do kabiny i bagaznika nawet nie jekla)-goraco polecam tanie auto .srednie spalanie po lodzi i dynamiczna jazda 11.5l lpg
8,7
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW
Silnik to 4G63, montowany również w Colt, tylko tam kręci się w drugą stronę, Spalanie przy mojej ciężkiej nodze nie schodziło poniżej 10 litrów w cyklu 60% miasto 40% trasa. Auto niestety prowokowało do kręcenia go powyżej 4k obrotów - brzmiało wtedy również inaczej bo wchodziła nieco inna mapa ECU. Jak na 140KM, gdzie konkurencja VAG mająca 1.8T i tylko 10KM więcej dynamika wzorowa. Na dwójce można było robić 100km/h. Palił jak smok, a mimo tego iż byłem studentem to emocje jakie dawało to auto były warto jedzenia paróweczek z chlebem i keczupem - wydawałem krocie na benzynę. Chętnie bym wrócił do tego auta jeszcze raz...

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback