Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 90KM 66kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,0 x 77,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

1,2
~absurd;/
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 90KM 66kW
samochód awaryjny beznadziejnie głośny ochydne plastiki wewnątrz karoseria bardzo podatna na wgniecenia.Holenrzy robią buble po prostu.Karoseria gnije na potęgę Holendrzy nie wiedzieli chyba wtedy co to ocynk.Nie da się pochwalić tego samochodu. Non stop są jakieś usterki. To skrzynia, to zawieszenie, to nieszczelności z różnych miejsc. Nie ma tygodnia żebym coś przy nim nie robił. złom przy corsie z 88 roku choc tam blachy były gorsze. Moja siostra też ma carisme 1,6....też non stop coś się psuje. Praktycznie nie ma chwili aby coś się nie działo z tym autem, największą tragedią tego modelu jest mały komfort podczas jazdy w kabinie, skrzypia plastiki. Auto mam od dwóch lat a już mam go serdecznie dosyć. To najbardziej beznadziejne auto jakie do tej pory miałem nikomu najgorszemu wrogowi nie poleciłbym carismy z tym silnikiem to lipa na całego.Podobno Japońce robią dobre auta,ale nigdy Holendrzy.Carisma produkowana była w Szwecji i to odbiło się na jakości wykonania oszczędzali na wszystkim chyba bo po jaką cho...re dawać skrzynię renault do mitsu to absurd:/Blachy w Volvo są dużo lepsze od tej w Carismie.Nie mam powodów,żeby chwalić to auto niczym pozytywnym nie nie użekło sylwetka archaiczna i przestarzała... Mam nadzieję,że szybko uda mi się sprzedać Carisme bo za te pieniądze to lepiej kupić jakiegoś francuza niż to. I nigdy juz nie uwierzę w gadki,że Carisma to solidne auto bo to kłamstwo pod względem jakości to dno. Bardzo zraziłem się do Carismy a kiedyś to auto mnie fascynowało coż dałem się nabrać pochlebnym wówczas opiniom o niezawodności cari,ludzie przejrzyjcie na oczy Carisma to jedno z najgorszych jak nie najgorsze auto z tamtych lat. Co najgorsze kiedy miałem Golfa II to było cudowne autko w porównaniu do Carismy.
1,5
~EGI
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Auto marzeń z czasów liceum.Kupiłam je w 2008 roku w idealnym stanie.Już tydzień po zakupie zaczęły się zgrzyty w skrzyni biegów wkrótce potem posypała się cała skrzynia koszt naprawy z robocizną wyniósł 1500złotych.Pózniej zaczęły się problemy z falowaniem obrotów i wyciekami oleju.Pół roku po kupnie musiałam wyremontowac całe zawieszenie wszystko tak waliło na dziurach,że szkoda gadać. Silnik 1,6 90hp to kaszana.Słabo się zbiera,jest wręcz mułowaty. Rok po wymianie skrzyni posypała się ona ponownie,drugie tysiac na wymiane.Byłam wśiekła na to auto.Z mniejszych usterek to:pukanie tylniej półki,świecenie się kontrolek od ABS,skrzypiące fotele,korozja na tylnim nadkolu. W ubiegłym roku sprzedałam Carismę i kupiłam Mazdę 323F z 1998 Mazda jest dużo lepszym autem w porównaniu do Carismy/ JEŚLI PLANUJECIE ZAKUP CARISMY TO ODPUŚCIE SOBIE TO AUTO WYMAGA WIECZNIE WKŁADU FINANSOWEGO!!!NIE POLECAM!!!!!
3,9
~ToTem
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Samochód oceniam jak najbardziej pozytywnie. Posługując się szkolną skalą mocna 4, możne nawet 4+. A że nie jest to auto idealne... cóż takich nie ma. Na plus na pewno silnik (niskie spalanie, do spokojnej jazdy wystarcza), niezłe zabezpieczanie antykorozyjne (choć należy tu nadmienić o podatnym na zarysowania lakierze), czy całkiem zadowalająca niezawodność (poza nielicznymi wyjątkami) i całkiem bogate (jak na owe czasy) wyposażenie (M.in:Abs, klimatyzacja, elektryka itp). Minusy to troszkę ograniczona widoczność do tyłu (sytuację ratują słusznych rozmiarów lusterka boczne), nie najwyższy komfort resorowania i hałas dobiegający z zawieszenia - gdy poruszamy się po drogach kiepskiej jakości, czy (przynajmniej jak dla mnie) średnio wydajne ogrzewanie podczas tęgich mrozów.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 90KM 66kW 1996-2000
7,6
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Silnik 1,6 o mocy 90 KM jest świetny na codzień, choć w trasie trochę brakuje mocy ale przy sprawnym operowaniu biegami da się wyprzedzać. Spalanie w cyklu miejskim w Warszawie to 8-9 litrów (zależy od natężenia ruchu, pory roku, włączonej klimatyzacji, obciążenia samochodu itp. Minimalne spalanie jakie mi się udało osiągnąć na trasie z Warszawy do Hajnówki w Białowieskim Parku Narodowym to 6,12 litra gazu (jazda z prędkościami 70-90 km/h) przy cenie gazu 1,75 PLN/litr wtedy = 10,71 zł/100 km. Koszt porównywalny z samochodami elektrycznymi... Na autostradzie do 120 km/h spala 7 litrów, ale raz jechałem cały czas 160-190 km/h na autostradzie w Niemczech to spalił 13,5... O dziwo często w trasie palił więcej niż w mieście, czyli ok. 9-11 litrów ale to dlatego, że w mieście jeździ się wolniej i można często się nie zatrzymywać jak się dobrze zna cykle świateł, a w trasie to prędkości są większe.
7,0
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Jestem zadowolony ze spalania mojego auta, poprzednio miałem GDI teraz mam 1,6 16V 90 KM szczerze przyznam ze spalanie jest podobne a różnica w przedziale technicznym ogromna, mam tu na myśli to , ze silnik 1,6 90KM jest bardzo prostym silnikiem i nie trzeba prężyć sie by znaleźć jakiegoś dobrego specjalistę by usunąć w nim jakaś usterkę jak to bywa z silnikami GDI. Koszt części hmmm... tu można dyskutować... co można kupić używane to można... dużo jest ofert części używanych w internecie. Zas co do części nowych to tu również jest duże pole manewru ... jeżeli chcemy kupić części oryginalne musimy zdawać sobie z tego sprawę ze będą dużo kosztować. Zas zamienniki - jest ich ogromny wybór cena odnośnie do jakości. np. za amortyzatory tylne można dać od 140 do 230 zl .Ogólnie auto oceniam bardzo dobrze. I szczerze przyznam , ze wole kupić " Japończyka " z dobrym wyposażeniem niż biednego " Niemca "
8,0
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Jeśli idzie o zużycie paliwa jest bardzo dobrze, przy spokojnej jeździe można uzyskać bardzo niskie spalanie (jak na spore przecież auto, napędzane nie najmocniejszym silnikiem). Nawet ostrzejsza jazda nie podnosi drastycznie tych wyników. Ceny części są nieco wyższe niż do niemieckich czy francuskich konkurentów, ale różnice często są symboliczne. Oczywiście są również takie podzespoły, które jako nowe kosztują fortunę... na szczęście moje auto rzadko, nieplanowanie odwiedzało mechanika.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback