Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 141 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~DarQ_
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Obłędne, niedoceniane auto. Często zmieniam samochody, z powodu pracy :) Na carismę trafiłem przypadkiem, jechałem zakupić inne auto które okazało się złomem (BMW E61), z racji wczesnej pory sprawdziłem najświeższe ogłoszenia i oto ona- Mitsubishi Carisma 2004r ostatni wypust, w najlepszym z możliwych silników 1,6 16V instalacja LPG BRC montowana w ASO,(omijać 1,8GDI) sprzedawał właściciel który miał ją kilka lat a nie handlarz, o swoim aucie wiedział dużo i dobrze o nie dbał. Warto też dodać że uwielbiam japońską motoryzację, bo japończyk nigdy nie stanął mi na drodze, zardzewieje -ale dowiezie ;) Carisma jest w Polsce samochodem niedocenianym, w chwili obecnej samochód można kupić za śmieszne pieniądze, jest wiele aut z dobrym wyposażeniem, klima, elektryka, wszystko co potrzebne do szczęścia, do tego multum części które nie są drogie oraz prosta budowa - naprawi ją przeciętny mechanik. Volvo v40 /s40 to jej kuzyn ;) Cari jest kapitalną propozycją dla młodego kierowcy na pierwsze auto, dojazdy do pracy czy szkoły. Spisuje się wyśmienicie jako 2gi samochód, jest mniej prestiżowy ale niezastąpiony ;) J
5,0
~Michał
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Carismę użytkuję od 7 lat. W tej chwili mam już drugą. W między czasie zmieniałem na Outlandera I, a później Honda Stream, ale po pół roku wróciłem do Carismy. Outlander jest mega drogi w utrzymaniu (części), a wyciszenie Hondy woła po pomstę do nieba. Carisma na dzień dzisiejszy daje najlepszy stosunek ceny do jakości na rynku. Drugą Carismę kupiłem za 6000 zł w doskonałym stanie, założyłem tylko gaz przy 200000 km i śmigam całkowicie bezawaryjnie. Polecam tylko i wyłącznie silnik 1.6 - pancernik cudowny do LPG. Narzekają na elektrykę - bzdura. Jak coś się zepsuje to we własnym zakresie łatwo naprawić. Zepsuty przełącznik od szyb? Kupujesz nowy przycisk (tak, są zamienniki) wkładasz i starcza na kolejne 10 lat. Jeśli ktoś tak prostej rzeczy nie potrafi zrobić to nie powinien mieć auta. Ceny części często niższe niż w Astrze i wszystko dostępne od ręki. Sprzęgło Luk 280 zł... Spalanie na LPG nawet 7l a średnio 8,5-9l. Super wyciszenie jak na te lata i tą klasę. Łącznie Carismami zrobiłem ok 200000 km i nie jestem jakimś świrem fanatykiem - użytkuję różne auta, ponieważ zajmuję się auto handlem, więc mam porównanie. Carisma to moje ulubione auto. Jazda to sama przyjemność - wygodne fotele i dość dynamiczny silnik jak na 1.6. Super pojemny bagażnik po zdjęciu półki nawet wożąc dojazdówkę w bagażniku. Następnym autem może być tylko poliftowa Toyota Avensis 1.8 po 2007r, której jakość jest moim zdaniem porównywalna do Carismy 1.6.
3,6
~juar_78
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Myślę, że Carisma w wersji poliftowej to niedoceniane auto. Jest lepsze, niż opinia o nim. Wcześniej miałem Colta, teraz mam Lancera - więc jakieś porównanie mam. Trzeba także mieć na uwadze, że to auto należy porównywać z innymi wyrośniętymi kompaktami. Naturalnym konkurentem jest Skoda Octavia I. Proszę się nie bać opinii o japońsko-holendersko-francuskim samochodzie. Plusem podstawowej wersji 1600 jest ekonomika oraz możliwość współpracy z LPG. Jak dla mnie to godna alternatywa dla ubóstwianej w Polsce Skody Octavi I z silnikiem 1600.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
7,4
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Niektorzy niewierza ze cari moze tyle spalic gazu ale to sa fakty oleju lyka jak ja cisne autobana niemcy 160-200km/h(ok 400ml/400km) spalanie gazu15l-180÷200km/h,140÷160km/h-12l ,100÷120km/h-9l,do 80km/h-6.5÷6.8gazuuu(mowimy o spokojnej jezdzie hamowaniu silnikiem i spokojnym ruszaniu spod swiatel obroty 1800÷2100 pyr pyr na dziadka 0 pospiechu 2 osoby na pokladzie i jakies tam torby-jezeli gwaltowna jazda to+1÷1.5l/100km auto przyspiesza dynamicznie od 3500÷4000tys obrotow do tej granicy-jedzie.Zrobilem juz ok 120tys km tylko leje gaz olej bo lyka wymienilem akumulator tarcze klocki zawieszenie tyl(2.5tys)i naprzod bezawaryjne auto wol roboczy(1tone cementu zaladowana w workach po 25kg do kabiny i bagaznika nawet nie jekla)-goraco polecam tanie auto .srednie spalanie po lodzi i dynamiczna jazda 11.5l lpg
9,0
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Niektorzy niewierza ze cari moze tyle spalic gazu ale to sa fakty oleju lyka jak ja cisne autobana niemcy 160-200km/h(ok 400ml/400km) spalanie gazu15l-180÷200km/h,140÷160km/h-12l ,100÷120km/h-9l,do 80km/h-6.5÷6.8gazuuu(mowimy o spokojnej jezdzie hamowaniu silnikiem i spokojnym ruszaniu spod swiatel obroty 1800÷2100 pyr pyr na dziadka 0 pospiechu 2 osoby na pokladzie i jakies tam torby-jezeli gwaltowna jazda to+1÷1.5l/100km auto przyspiesza dynamicznie od 3500÷4000tys obrotow do tej granicy-jedzie.Zrobilem juz ok 120tys km tylko leje gaz olej bo lyka wymienilem akumulator tarcze klocki zawieszenie tyl(2.5tys)i naprzod bezawaryjne auto wol roboczy(1tone cementu zaladowana w workach po 25kg do kabiny i bagaznika nawet nie jekla)-goraco polecam tanie auto .srednie spalanie po lodzi i dynamiczna jazda 11.5l lpg
7,3
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
ze spalania autka jestem bardzo zadowolony zakupiłem go z przebiegiem 183 tys miał ksiazke serwisową która serwis potwierdził czyli nie jakaś podróba od razu założyłem gaz sekwencje kupiłem go w sobote a w poniedziałek już miał gaz na 12 tyś km wypija zbiornik gazu ale zdarza się że pare km do stacji LPG też na paliwie jadę rozrząd miał wymieniony przy 175 tak mówi książka ja wymieniam olej co 15tyś km czyli dopiero raz ;-) wymieniłem pasek od alternatora i od klimy (tylko dla tego ze mechanik stwierdził że nie wiadomo ile lat ma bo stan był jeszcze dobry ) ja leje tylko lpg co 12 tys do pełna pb98 i co jakiś czas płyn do spryskiwaczy odpukac jak narazie nie ma problemu za jakiś rok trzeba myśleć o akumulatorze bo jeszcze chyba orginalny bo już widac po klemach że siarczy ale pali od strzała zawieszenie sprawia że polskie drogi stają się przyjemne przy zakupie zauroczyła mnie carisma chciałem bore passata lub vectre (te auta z takimi silnikami jak chciałem maja znajomi ) passat 1,9 tdi spalanie około 7 litrów koszty zawieszenai tak jak i w borze i utrzymania kolosalne co miesiac do mechanika na serwis bo na desce zapala sie serwis około 200-300 zł plus paliwo 33-35 zł passat i bora vectra tansza spalanie 6.3-7 koszt 28-33 zł plus cały czas cos robić i silnik nie zbyt dobry 2.0 dtl polecił mi carisme mechanik poczytałem popytałem dosłownie 10 innych mechaników i co zachwalali mi mitshubishi lepiej niż vw że mniej się psują tylko mniej prestiżowe auto ale jak wiadomo prestiżem się nie jeździ lecz silnikiem zawieszeniem nie rdzelałą karoseria i ma przedewszystkim prostą nie zbyt skomputeryzowana elektronike polecam kup japońca bedziesz jeździł nim do końca ;-P

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback