Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,0 x 89,0 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Dobra Carisma!
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Najlepsze auto jakie udało mi się nabyć.Fakt produkowany w Szwecji jednak jakościowo nie odbiega od konkurencji.Silnik GDI udana jednostka benzynowa-niskie spalanie przy dużej mocy-w golfie mogłem o tym pomarzyć!Przebieg 410 tysięcy a silnik sprawuje się bez zarzutu pracuje jak Szwajcarski zegarek i pali na dotyk-brak pobierania oleju.Blacha w ocynku autko stoi pod chmurką a nie rdzewieje:)Jakość plastików wewnątrz typowo Japońska czyli wszystko najwyższej jakośći.Mam to autko od 3 lat i nigdy mnie nie zawiodło!Poprzednio jezdziłem Golfem 3 jednak Carisma deklasuje golfa jest większa bezawaryjna.Długo szukałem wygodnego rodzinnego samochodu i w końcu znalazłem Carismę GDi i nie żałuję to był udany zakup.Polecam Wszystkim.
1,5
~sztucj
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Gdy po roku użytkowania zablokowały mi sie hamulce i zeby nie stać w nocy w lesie jadąc spałiłem tarcze. Serwis powiedzał że hamulce są w porządku i że to moja wina. Ledwo wykłociłem sie na gwarancji o wymianę uszczelniaczy przy przegóbach.Po czterech latach wyrobił sie kluczyk a na klapie z tyłu wylazł burchel rdzy. W tym czsie padło ogrzewanie które zresztą znowu nie działa jak powinno.Przegrzał sie silnik bo zatarł sie silnik wentylatora chłodnicy, wtedy w warszawie przegrzałem silnik.Serwis wymienił na gwarancji wentylator. Ale znowu sie zatarł. W tym samochodzie można wymieniać tylko same minusy. I to nie wszystkie awarie które wystąpiły na przełomie pieciu lat.Silniki GDI to przereklamowany szajs-dosyć niskie spalanie rekompensowane usterkami. Wiele czytałem złych opini o Carismie GDi to fakt samochód nijaki w wyglądzie silnik awaryjny i przeceniony przez niektórych-same wady. Skrzynia biegów RENAULT katastrofa-badziewie z plastikowymi rolkami w środku wymiana średnio co 10 000 kilometrów zawieszenie to samo szajs od Volvo. Widoczność słaba auto nadsterowane z hamulcami słabymi. Ten samochód ma same wady zalet żadnych. Typowy szmelcwagen dla ciemnego ludu to nawet nie JAponiec Japonce sie tak nie sypią.Gdy miałem Honde z 1990 to sto razy lepiej mi się nią podróżowało niż Carismą. Carisme kupiłem IGŁĘ od dziadka z Niemiec naprawdę salon a to ledwo zywy szrot obecnie. Dziadowskie auto dla tych co nic od smaohcodu nie wymagaja.
1,2
~marek
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
ugerowałem się opiniami ludzi na temat tego samochodu, i jak się okazuje bardzo źle postąpiłem. myślałem że będę jeździł długo tym samochodem ale wytrzymałem niecałe 2 lata. wydane w naprawy ponad 10.000 zł, a i tak auto wiecznie stało u mechanika. w serwisie powiedzieli że zapłacę 2000 zł i powiedzą mi dlaczego silnik nie trzyma stabilnie obrotów. (A AUTO SPRZEDAŁEM ZA 2500 ZŁ!!!) łożyska wymieniałem po cztery razy, amortyzatory, tłumiki, poduszki silnika itd. itd. wydawało się że już nic nie może się zepsuć, a tu zawsze coś wyskoczyło. jedyne co mnie przy tym samochodzie trzymało to spalanie, około 8 litrów PB mnie bardzo satysfakcjonowało, ale uraza zostaje i więcej nie chce żadnego miśka/ Silnik GDI to jest jedna wielka tragedia, faluja obroty ktore ciezko naprawic. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy nic nie pomagala. Gasniecie auta gdy na swiatlach, albo potrafil zgasnac gdy wystapila niebezpieczna sytuacja na drodze i trzeba bylo nagle i mocno hamowac. Rdza wystepujaca praktycznie na kazdym elemencie mimo nap[rawde dbania o karoserie. Gnijace progi, tylna klapa, dolna czesc drzwi, miejsca przy uszczelkach. czeste zatykanie odplywu wody z podszybia przez co woda wlewa sie do kabiny... Ogólnie katastrofa jak ktos zachwala silniki GDI to szlak mnie normalnie trafia to auto ma więcej słabych punktów niż dobrych.SKarbonka bez dna!
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2000
7,0
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Liczba komentarzy: 2
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Ogólnie spalanie jest małe ale tylko na lpg na pb palił mi średnio około 9 na sto a na kompie było 7.4 .Dwa lata temu zamontowałem lpg i od tego czasu jest mega tanio średnio pali około 9.4-10.4 l/100 km. Pech sprawił że zagazowałem wersję poliftową gdzie jest pedał gazu sterowany potencjometrem i na gazie przez to czasem lubi pofalować obrotami lub zgasnąć, wersje przedliftowe były o wiele lepsze do lpg tam gaz jest sterowany linkom i tam silnik nie falował obrotami ani nie gasł .Wiem coś na ten temat bo to moje 2 gdi w carismie. Dodam jeszcze że wtryskiwacze wbrew opinii nie są takie delikatne w poprzedniej carsmie przestały działać po 3 latach kupiłem używane z allegro za 180 zł komplet i te wytrzymały do końca auta czyli do kasacji spowodowanej wypadkiem auta.
6,3
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
witam jestem szczesliwym posiadaczem cari od 7mies w tym czasie zrobilem nia 10tys .uprzedze fachowców którzy pewnie zaraz skomentuja mnie ze mam nie tak cos z silnikiem bo wszystko jest z nim perfekt chodzi jak zegarek wiec tak ......trasa 600 km bez przerwy 5 osob pełny bagarznik predkosc 90 /100 max 4.7 l 100 km ...trasa 150 km 2 os predkosc 160/190 spalanie 8.2 trasa koło domu miasto troche trasy 5 km dojazd do pracy lato spalnie 7l zima nawet do 12 dochodzi ALE SZYBKO SPADA NA 10 WSZYSTKO ZALERZY OD NOGI ALE SREDNIO TO WYGLADA TAK TRASA SREDNIO KOSZT 28 DO 32 ZŁ NA 100KM JAK SIE JEDZIE 100/130 MIASTO OKOŁO42/48 ZL MIESZANY CYKL OKOŁO 36/42 ZŁ ZALERZY OD PORY ROKU I TEMP SILNIKA POZDRO
6,3
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
witam jestem szczesliwym posiadaczem cari od 7mies w tym czasie zrobilem nia 10tys .uprzedze fachowców którzy pewnie zaraz skomentuja mnie ze mam nie tak cos z silnikiem bo wszystko jest z nim perfekt chodzi jak zegarek wiec tak ......trasa 600 km bez przerwy 5 osob pełny bagarznik predkosc 90 /100 max 4.7 l 100 km ...trasa 150 km 2 os predkosc 160/190 spalanie 8.2 trasa koło domu miasto troche trasy 5 km dojazd do pracy lato spalnie 7l zima nawet do 12 dochodzi ALE SZYBKO SPADA NA 10 WSZYSTKO ZALERZY OD NOGI ALE SREDNIO TO WYGLADA TAK TRASA SREDNIO KOSZT 28 DO 32 ZŁ NA 100KM JAK SIE JEDZIE 100/130 MIASTO OKOŁO42/48 ZL MIESZANY CYKL OKOŁO 36/42 ZŁ ZALERZY OD PORY ROKU I TEMP SILNIKA POZDRO

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback