Szukaj

Informacje o Mitsubishi Space Star (1998) 1.3 16V 86KM 63kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: VANy
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1299 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 117 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~krispol
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.3 16V 86KM 63kW
Auto oceniam na prawdę nieźle. Zaczynając od przestrzeni- rewelacja, auto wydaje się zewnętrznie niewielkie, a wnętrze jest na prawdę obszerne (nadmieniam że poruszam się nawet busami więc mam porównanie). Materiały wykończeniowe są dobre i deska rozdzielcza nawet dziś nie wygląda na przestarzałą. Plastiki niby twarde ale są dość trwałe i nie wyglądają tandetnie jak w VW. Łatwo zająć pozycję za kierownicą i siedzimy wysoko jak to w mini wanie- długie trasy nie stanowią żadnego problemu dla komfortu podróżowania- trasa Gdańsk-Zakopane- bez problemu. Mam zastrzeżenia do trwałości zawieszenia siedziska- nie ważę 150 kg a fotel się pode mną zarwał- dobrze że udało się to naprawić. Siedziska są obszerne i wygodne. Silnik 1,3 jest wystarczająco dynamiczny i wbrew pozorom radzi sobie z masą pojazdu- można żwawo wyprzedzać itp a spalanie rewelacja i to bez LPG. Problemem jest korozja progów, klapy bagażnika nad listwą i nadkoli - tu zabezpieczenie antykorozyjne po latach zawodzi. Jeszcze jedno- po złożeniu tylnej- przesuwanej zresztą kanapy- przewiozłem nim rogówkę w dwóch częściach i sofę dwuosobową w całości! to wystarczająca reklama dla przestrzeni ładunkowej tego auta!
4,6
~Stefan
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.3 16V 86KM 63kW
Bardzo ciekawe auto za grosze. Niewiele kasy i mam przestronnego minivana - choć to określenie trochę na wyrost. Na wakacje 4 osobową rodziną to tylko nad polskie morze bym się wybrał - bo bagażnik przymalawy, na co dzien bagażnik jest OK. Auto niezawodne, i jak na japonczyka to wyjątkowo bez korozji. Jedzie fajnie, wypady do niemiec po 1000km też bez problemu - nie męczy bo w miarę cichy. Wydaje mi się że ogólnie to wyjątkowo ciekawy samchód nie doceniany w polsce. Polecam każdemu ale należy szukać egzemplarzy zadbanych i dobrze utrzymanych.
3,8
~Mateusz
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.3 16V 86KM 63kW
Auto wygodne i niedrogie jednak ma już swoje lata. Na plus przestrzeń i widoczność, na minus drogie części (często brak zamienników) oraz blacharka. Zadbany model to dobry wybór jednak warto zaglądnąć pod spód oraz na kielichy, ponieważ lubią rdzewieć.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Space Star (1998) 1.3 16V 86KM 63kW 1998-2005
5,9
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.3 16V 86KM 63kW
Jeżdżę dopiero 4 miesiące, wyniki takie sobie bo to okres zimowy i żadne auto nie lubi codziennego uruchamiania i jazdy na krótkie odcinki szczególnie zimą. Ale mam nadzieję, że w miesiącach letnich te wyniki jeszcze się poprawią. Silniczek super, lubi dobre paliwo a dynamika wystarczająca jak na mój gust. Świetny samochód rodzinny do spokojnej jazdy szczególnie w dłuższe trasy - wtedy naprawdę nawet ceny paliw nie są stresujące. Młodzi ,,następcy Kubicy" lepiej niech omijają to auto z daleka.
5,7
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.3 16V 86KM 63kW
Od 11 lat tankuję zawsze do pełna i spisuję licznik, więc ile pali mój Misiek wiem dokładnie. Średnia roczna wychodzi 6,0/100 km (po 298 tys. km). Rocznie robię ok. 27 tys. km w tym 50% po dłuższej trasie, a drugie 50% to dojazd przeważnie z Zegrza do Warszawy i powrót, czyli 80 km (ze średnią prędkością 25 km/h, bo przeważnie ta trasa w połowie jest zakorkowana). Powyżej 120 km/h autko nabiera większego apetytu na paliwo, ale umiarkowanie. Jeżdżę w miarę spokojnie, ale bywają, jak to w życiu i odstępstwa od tego (np. próby max prędkości, co roku - osiągnąłem 190 km/h, a max wg instrukcji to 175 km/h. Najniższe zużycie paliwa osiągnąłem latem na dystansie ok. 400 km Krynica (Górska) - Warszawa - wyszło 3,5 litra/100 km z tym, że wtedy nie było jeszcze korków. Jechałem naprawdę oszczędnie utrzymując prędkość 80-90 km/h, a tylko w kilku momentach było 100 na liczniku. Poza tym nie przyspieszałem gwałtownie, a jak widziałem, że będę musiał zwolnić, to wcześniej wrzucałem na luz. Podróż trwała 7 godz., ale w tym przerwa na odpoczynek ok. 30 min.
6,2
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.3 16V 86KM 63kW
Wygodny w jeździe i oszczędny samochód. Nie jest przesadnie drogi w utrzymaniu. Części oryginalne potrafią być drogawe, ale nie wszystkie. Widać też upływ czasu i niektóre części są dostępne tylko przez ASO, choćby linka od przepustnicy, czy przewody klimatyzacji. Kupno zamienników jest nieopłacalne. Plusem jest użycie przez producenta wielu podzespołów od Carismy.
Zniszczony alternator
  • Mitsubishi Space Star (1998) 1.3 16V 86KM 63kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
  • 209 tys. km
Witam! Alternator przestał ładować, wymontowałem i zawiozłem do naprawy, naprawili za spore pieniądze, założyłem i znowu się zepsuł, w warsztacie wmawiają mi, że przez brak napięcia na cienkim przewodzie czerwonym, który dochodzi do wtyczki, oprócz niego jest jeszcze przewód niebieski. Czy brak napięcia na tym czerwonym przewodzie może zniszczyć alternator. Warsztat stwierdził, że alternator przeładowywał, a od czego jest w takim razie regulator??? Może ktoś z praktyków mógłby się wypowiedzieć. Ja uważam, że jest to całkowite przeżucenie winy na klienta. Przez tą sugestię zmarnowałem sporo czasu aby wszystko posprawdzać i tak na niebieskim przewodzie jest napięcie mniejsze o 0,4 0,5 v mniejsze niż na aku,a przy zawarciu na masę zapala się kontrolka. Na czerwonym jest napięcie po zapłonie. Gdzie tkwi problem???
Oczekuje na rozwiązanie
Zniszczony alternator
  • Mitsubishi Space Star (1998) 1.3 16V 86KM 63kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
  • 209 tys. km
Witam! Alternator przestał ładować, wymontowałem i zawiozłem do naprawy, naprawili za spore pieniądze, założyłem i znowu się zepsuł, w warsztacie wmawiają mi, że przez brak napięcia na cienkim przewodzie czerwonym, który dochodzi do wtyczki, oprócz niego jest jeszcze przewód niebieski. Czy brak napięcia na tym czerwonym przewodzie może zniszczyć alternator. Warsztat stwierdził, że alternator przeładowywał, a od czego jest w takim razie regulator??? Może ktoś z praktyków mógłby się wypowiedzieć. Ja uważam, że jest to całkowite przeżucenie winy na klienta. Przez tą sugestię zmarnowałem sporo czasu aby wszystko posprawdzać i tak na niebieskim przewodzie jest napięcie mniejsze o 0,4 0,5 v mniejsze niż na aku,a przy zawarciu na masę zapala się kontrolka. Na czerwonym jest napięcie po zapłonie. Gdzie tkwi problem???
Oczekuje na rozwiązanie
Zwiększone lub zmniejszone obroty silnika
  • Mitsubishi Space Star (1998) 1.3 16V 86KM 63kW 1998-2005
  • silnik
Zwiększone obroty silnika przy rozruchu zbyt wolno się zmniejszają, a w trasie (gdy wrzuci się na luz) potrafią zejść poniżej wymaganych instrukcyjnie. Zabrudzenie wlotu przepustnicy (czarnym osadem) Zdjąć obudowę filtru powietrza, zdjąć opaskę łącznika gumowego od filtru powietrza do przepustnicy, zsunąć łącznik z wlotu przepustnicy i wyczyścić wlot i przepustnicę czystą szmatką (taką, która nie pozostawi po sobie jakiś nitek itp.) nakładając ją na palec i wsuwając do dyszy. Żeby było łatwiej i skuteczniej, to należy jeszcze uchylić na maxa przepustnicę (za pomocą znajdującego się poniżej cięgna "gazu". Czynność tą wykonywać co 8-10 tys. km, a będzie OK.
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Space Star (1998)