Szukaj

Maglownica - co to jest?

Maglownica to potoczne określenie zębatkowej przekładni kierowniczej przenoszącej ruch kierownicy na mechanizm zwrotniczy, w konsekwencji czego następuje skręt kół. Maglownica jest stosowana w większości współczesnych samochodów.

Maglownica - co się psuje?

Zębatkowe przekładnie kierownicze są tak zaprojektowane, aby wytrzymywały przebiegi co najmniej 100 tys. km. W praktyce okazuje się często, iż uszkodzeniom ulegają już w granicach 50-70 tys. km. Dzieje się tak głównie ze względu na częste przeciążenia w postaci uderzeń pochodzących od przeszkód spotykanych na drodze, np. po najeździe na krawężnik, próg zwalniający lub przy przejeżdżaniu przez ubytki nawierzchni ze skręconymi kołami.

Najczęściej spotykanym objawem zużycia jest luz w przekładni, który odczuwa się na kole kierownicy. Niekiedy można usłyszeć również charakterystyczne stuki podczas kręcenia kierownicą oraz przy przejeżdżaniu przez nierówności (szczególnie przy dużym zużyciu przekładni).

Maglownica - naprawa czy regeneracja?

Koszt naprawy zębatkowej przekładni kierowniczej może być wysoki i wynieść nawet kilka tysięcy złotych, w zależności od tego, gdzie zlecimy usługę (w warsztacie czy w autoryzowanym serwisie). Często lepszym rozwiązaniem jest oddanie maglownicy do punktu regeneracji. Koszt regeneracji waha się zazwyczaj w granicach 500-1000 zł (do ceny należy doliczyć 200–400 zł za demontaż i ponowny montaż regenerowanej maglownicy).

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 978

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł