Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Lexus
Wybierz
model
Na skróty:
Więcej

Motocykle - Lexus

Nowy zawodnik w nowej klasie - Kawasaki Ninja 300

dodano: jakiś czas temu, autor: £S
Rozmiary silników większości sportowych motocykli są bezpośrednio związane z klasami pojemnościowymi w motorsporcie. W efekcie na rynku królują maszyny z jednostkami 125, 250, 600 i 1000 ccm. Kawasaki postanowiło pójść krok dalej.

Do gry wchodzi nowa Ninja 300. Zastosowanie nietypowej pojemności jest jak najbardziej uzasadnione. Sportowe 125 i 250 ccm świetnie wyglądają, jednak z ich osiągami stosunkowo szybko oswajają się nawet początkujący.

Dzięki zastrzykowi dodatkowej mocy „trzysetka” powinna dużo dłużej bawić swojego właściciela. Mało tego. 39 KM i 27 Nm walczące z masą 172 kilogramów powinny być w stanie usatysfakcjonować nawet bardziej zaawansowanych motocyklistów.

Dwa rzędowo ustawione cylindry są zasilane wtryskiem paliwa. Maksymalnej mocy kierowca będzie musiał szukać w okolicach 11000 obr./min. Pełny moment obrotowy będzie do dyspozycji przy 10000 obr./min.

W standardzie nowe Kawasaki Ninja 300 otrzyma sprzęgło antyhoppingowe, które rozwiąże kwestię problemów z trakcją podczas intensywnego hamowania silnikiem. Dla początkujących jak znalazł. Kawasaki opracowało także system ograniczający nacisk, jaki prowadzący będzie musiał wywierać na klamkę sprzęgła. Za dopłatą Ninja 300 będzie mogła otrzymać system ABS. Jego obecność zwiększy masę motocykla o zaledwie dwa kilogramy.

Panel wskaźników składa się z analogowego obrotomierza oraz wyświetlacza LCD, który zawiera prędkościomierz, zegar, wskaźnik ilości paliwa, dwa liczniki dziennego przebiegu oraz wskaźnik jazdy ekonomicznej.

Wygląd nowości ze stajni Kawasaki robi wrażenie. Producent zwraca uwagę na podobieństwa z większymi modelami – przednią owiewkę w stylu Ninja ZX-10R, podwójne przednie reflektory, które nawiązują do Ninja ZX-6R oraz boczne plastiki i koła w stylu ZZR1400. Tylna opona nie jest karykaturalnie wąska – ma 140 mm szerokości. Jedynie pojedyncza tarcza z przedniego koła zdradza, że nie jest to supersport.

Rywalizacja w jeszcze do niedawna zaniedbywanym segmencie małych sportowców nabiera więc rumieńców. Póki co Kawasaki dysponuje najmocniejszym przedstawicielem klasy. Czekamy na odpowiedź konkurentów.

Najnowsze Wiadomości

zobacz więcej propozycji