wydrukuj newsa Opel Cascada - nowe cabrio z Polski odsłonięte

Nowości

17.10.2012

Żegnaj Astro Twin-Top, witaj Cascado - Opel oficjalnie ujawnił dziś swoje najnowsze kompaktowe cabrio, które już niebawem zacznie zjeżdżać z taśm produkcyjnych fabryki w Gliwicach.

Jak już Was informowaliśmy, przygotowując czwarte wcielenie Astry bez dachu Opel zdecydował się wyróżnić model ten wśród pozostałych odmian nadwoziowych nadając mu unikalną nazwę. Powód takiego działania jest oczywisty - Cascada już swoim mianem udowadniać ma, że jest czymś więcej niż "zwykła" Astra.

Mimo to, cabrio spod znaku błyskawicy już wyglądem przypomina o swoich korzeniach - jego nadwozie ma, co prawda, specjalnie przygotowane detale przedniego zderzaka czy unikatowe lampy tylne, jednak nietrudno zauważyć, że to "Astra w przebraniu". Nam jednak to nie przeszkadza, bo samochód wygląda naprawdę świetnie.

Tym, co wyróżnia cabrio od hatchbacka, kombi i coupe jest oczywiście otwierany dach - Opel Cascada otrzymał wykonaną z miękkiego materiału konstrukcję, która po naciśnięciu odpowiedniego przełącznika chowa się za pod klapą bagażnika. Cała operacja trwa 17 sekund i może odbywać się przy jeździe z prędkością do 50 km/h.

Pod mierzącym 4697 mm długości i 1840 mm szerokości nadwoziem udało się wygospodarować miejsce dla czterech podróżnych oraz bagażnik o pojemności 280 litrów przy schowanym dachu i 350 litrów, gdy soft-top znajduje się nad naszą głową. Jeśli standardowa przestrzeń ładunkowa okaże się niewystarczająca, możemy złożyć dzieloną w stosunku 50:50 kanapę tylną.

Jak chwali się Opel, jego nowy kompaktowy kabriolet jest o 43 procent sztywniejszy od swojego poprzednika, co sprzyja redukcji poziomu hałasu i drgań oraz poprawie właściwości jezdnych. Na te ostatnie wpływ mają także duże koła (o średnicy od 17 do 20 cali) oraz adaptacyjne zawieszenie FlexRide z układem HiPerStrut znanym z Insignii OPC.

Opel Cascada dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych do wyboru. Dwie podstawowe stanowi 1,4-litrowy "benzyniak" o mocy 120 lub 140 KM. W środku stawki znalazł się z kolei 2-litrowy diesel CDTI, który zaoferował 165 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego (przy wykorzystaniu funkcji overboost).

Niemiecki producent najbardziej chwali się jednak motorem 1.6 SIDI Turbo ECOTEC, czyli benzynowym silnikiem wspomaganym turbodoładowaniem. Jednostka ta rozwija 170 KM oraz 280 Nm (również przy overbooście), a jej zaletą ma być niskie zużycie paliwa. Wszystkie odmiany silnikowe łączone będą standardowo z 6-biegową skrzynią manualną, a do dwóch mocniejszych wersji będzie można dostać "automat".

Czwarta odsłona Astry bez dachu wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku.

kaytek_rx4

 

Opel Cascada - nowe cabrio z Polski odsłonięte

24 komentarze

24 dyskutujących

Podpis:

Dodaj komentarz

0
 
0
~gwz~gwz

na jutubie chyba jechales hahahah syneczku , narazie byly 4 pokazy byles w rio w lizbonie madrycie?? w d... byles gó jechales

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
1
~M....~M....

miałem już okazję przejechać się tym samochodem i przetestować , powiem jedno Wisienka

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~Elegancko~Elegancko

Ciekawe że auto ma wejść do sprzedaży na początku 2013 roku. Widziałem je dzisiaj w Warszawie pod Kopernikiem, przyjechała jakaś dziewczyna, auto mimo że brudne prezentowało się super!

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~wasyl~wasyl

Nazwa tak samo zaskakująca jak sam samochód, Opel ostatnio wchodzi na rynek samochodów bardziej luksusowych, pytanie czy warto, podobnie zrobił z Adamem, rynek klasy A był na tyle głody że spokojnie mógłby konkurować z UPem czy Pandą, ale postanowił konkurować z Mini, podobnie będzie z Cascadą chyba że bali się po wprowadzeniu Golfa cabrio a teraz Golfa Cabrio GTI, wprowadzić swojego cabrioleta

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
2
~Arek~Arek

Nie podoba mi się nowy design Astry. Kiedyś to było auto na wskroś niemieckie i razem z Golfem broniło niemieckiego designu, stylu. Teraz Astra jest jakaś skośna, obła, koreańska z wyglądu. To jak widać nie podoba się też klientom w europie bo sprzedaż Astry IV nie przekracza 200 tys sztuk, a taki Golf VI schodzi w ok. 550 tys sztuk rocznie. Ale Golf nadal wygląa jak niemieckie auto a to się ludziom podoba

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~R1~R1

Do ~159ts: Dla jakiego VW Eos? Chyba raczej dla VW Golfa Cabrio - obecnie jedynego cabrio tej klasy z miękkim dachem. Eos nadal pozostaje w produkcji ale od 2011 roku jest Golf VI Cabrio.

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~stan~stan

Do MaArek77: Tylko, że Eos to hardtop i generalnie drożej wychodzi już Golf Cabrio, który również ma jak Cascada miękki dach. No i wersję GTI Cabrio.

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~technics~technics

Podobienstw do astry jest duzo, jednak Opel dosc mocno akcentuje, ze Cascada to convertible segmentu D i w zalozeniu jest niezaleznym modelem w gamie. Tak jak wspomnieli poprzednicy, jesli bedzie bogata paleta silnikow to mysle, ze moze to byc ciekawa opcja. Odnosnie ceny, to na pewno bedzie sporo drozsza od astry, bo jak wspomnialem - w zalozeniu to nie jest astra w kolejnym wcieleniu nadwozia

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~xx1~xx1

Napewno najladniejsze Cabrio jakie powstalo przez ostatnie 10 lat ale oby cena nie byla za wysoka. No i prosze o mocne silniki benzynowe bo konkurencja je ma.

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
0
~Dami~Dami

~hhttcc
Słusznie czynią kolego. Kto będzie rozważał zakup takiego auta i sprawdzał modele, na pewno dojdzie do tego że to krewniak Astry. Główny cel jest raczej zgoła odmienny. Zakładam, że autko zwłaszcza w topowej wersji będzie wyraźnie droższe i Opel będzie chciał zbudować wokół choć lekką otoczkę luksusu. A wtedy człon "Astra" w nazwie może wielu zniechęcić. Sprawa prozaiczna, a zaskakująco istotna...

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
0
~murphy6~murphy6

Wygląda bardzo dobrze. Pytanie ile waży, bo Astry niestety są otyłe.

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
0
~eee~eee

Oby tylko mial dobra, powtarzam dobra game silnikow, bo astra II cabrio i Twin Top mialy od slabych 105ps poprzez 140 az do turbo po 180 czy 200ps - jak ten bedzie mial spalbe silniki benzynowe to bedzie lipa...

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
0
~hhttcc~hhttcc

No wreszcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mial byc niby w Paryzu pokazany a nie tak odwlekaja... Jesli chodzi o wyglad to powiem jedno: ZA*******!!!!!! Jeden z najladniejszych Opli jakie kiedykolwiek powstaly i jeden z najladniejszych Cabrio w historii motoryzacji!!!


Ale ma 1 minus... Nazwa...
Jakby nazwali ja Opel Astra Cabrio, ablo Opel Astra GTC Cabrio, czy poprostu Opel Astra Cascada to bylo by lepiej. A tak niby inna nazwa, niby inny model i nie wiem czy sie przyjmie... Tak samo bylo z VW Golfem V i Eosem...

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~MaArek77~MaArek77

Wyglądem "kasuje" chyba całą konkurencję i niemiecka i francuską.

Dach z materiału podobno zapewnia że auto jest prawdziwym kabrioletem, ma klimat tego typu nadwozia. Chociaż rozwiązanie składanego metalowego dachu czyli Coupe-cabrio jest praktyczne i sprawdza się zapewne lepiej zimą.

Oprócz diesla o mocy 165 koni powinna znaleźć się słabsza wersja 130 konna (i tak zapewniałaby dobre osiągi).

Ale patrząc na wysokie i stanowczo za wysokie ceny na ople obawiam sie ze cena będzie zaporowa i może wyższa niż Vw Eosa (nie żeby był lepszy czy gorszy ale tani nie jest)

1 rok temu napisz odpowiedź

2
 
0
~motomaniak~motomaniak

Świetna!!! Wcale nie jest łatwo zrobić ładne cabrio (patrz nieudany Ford Focus) a Opel zrobił to wyśmienicie.

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
0
~Tomasz_eS~Tomasz_eS

Cascada, składany dach. Temat na czasie. Auto nie dla Laty.

1 rok temu napisz odpowiedź

2
 
0
~simi~simi

Ja bym ja widział tez jako ładne coupe jak swego czasu Astra Bertone

1 rok temu napisz odpowiedź

4
 
0
~159ts~159ts

konkurencja dla VW Eos

1 rok temu napisz odpowiedź

4
 
0
~Kamil2406~Kamil2406

Bardzo śliczny jest samochód, ople coraz bardziej mi się podoba

1 rok temu napisz odpowiedź

3
 
0
~V-Power~V-Power

piękność !!

1 rok temu napisz odpowiedź

3
 
0
~martino~martino

jest piękny, trochę agresywniejszy od zwykłej Astry. Jeszcze jak będzie rozsądna cena (choć nie ma co się chyba spodziewać cudu) to sukces gwarantowany. Godny rywal dla np. Golfa. Ba, to chyba nawet VW teraz musi się nieźle postarać z nowym cabrio, a to nie będzie łatwe przy tak obranej linii stylistycznej.
Jedyny brak jaki można stwierdzić jak na razie to brak jednostki powyżej 200 KM Aleee... może to jeszcze przed nami

1 rok temu napisz odpowiedź

4
 
0
~maniax86~maniax86

chyba najładniejszy opel....

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
7
~klasyk~klasyk

dizajn zajebisty
ale jak mawiał klasyk
Adam Opel powinien był poprzestać na produkcji maszyn do szycia

1 rok temu napisz odpowiedź

5
 
0
~MV-6~MV-6

Że tak powiem, śliczna jest.

1 rok temu napisz odpowiedź