wydrukuj newsa Qoros prezentuje swój pierwszy model - oto GQ3

Nowości

22.12.2012

Qoros to bardzo świeża marka i mało kto o niej kiedykolwiek słyszał. Nic dziwnego - firma została stworzona przez chiński koncern China's Chery Automobile Co. oraz izraelskie przedsiębiorstwo Israel Corp w 2007 roku. Pierwszym owocem tej współpracy jest Qoros GQ3. Sprawdźmy, co oferuje.

Qoros prezentuje swój pierwszy model - oto GQ3
Jakiś czas temu publikowaliśmy szkice i grafiki modelu koncepcyjnego, z którego firma miała czerpać inspiracje. Wtedy mówiono, że to nowa ścieżka rozwoju biegnąca przez śmiałe linie, odważną stylistykę i niekonwencjonalne rozwiązania. Projekt był naprawdę imponujący i jak na chiński samochód, mógł się podobać. Czy pierwszy oficjalny model jest równie odważny? No cóż...

Miał być dynamiczny kompaktowy sedan, a wyszło jak zwykle. Auto nie jest brzydkie, ale mówiąc szczerze, nie wyróżnia się absolutnie niczym spośród innych aut tego typu na rynku. Oczywiście jak to zwykle bywa możemy doszukać się wielu podobieństw, ale zapewne Czytelnicy w komentarzach mnie wyręczą.

Auto oficjalnie zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie już w marcu 2013 roku, niedługo potem trafi na rynek w Chinach, zaś w drugiej połowie roku okaże się, jak Europejczycy zareagują na ten model - wtedy to Qoros GQ3 pojawi się w europejskich salonach. Swoją drogą ciekawe, czy firma Qoros wybuduje salony dla jednego modelu, czy też załatwi sobie dzierżawę miejsca u innego producenta.

Przedstawiciele Qorosa mówią, że to auto wielkości Forda Focusa zostało zaprojektowane "aby osiągnąć najlepsze możliwe wyniki testów zderzeniowych". To dość niefortunne stwierdzenie - nie zawsze najlepsze wyniki testów zderzeniowych mają przełożenie na bezpieczeństwo, a Qoros na starcie przyznaje się, że bardzo zależy mu na gwiazdkach. Skoro dziś można dostać jedną gwiazdkę za zamontowanie ESP w standardzie, które raczej nie przydaje się przy czołowym zderzeniu, to testy bezpieczeństwa trochę tracą na wiarygodności.

Oczywiście producent zapewnia, że Qoros GQ3 będzie miał mnóstwo miejsca w środku oraz bardzo wysoki standard wyposażenia i jakości wykonania. Nie zabraknie takich dodatków, jak np. system infomedialny z dotykowym wyświetlaczem. Mamy pewne obawy o jakość montażu i wykonania tego chińskiego auta, ale jeśli producent bardzo poważnie myśli o podbiciu rynku europejskiego, może podejdzie do jakości z odpowiednim pietyzmem. Gdy jeszcze całość będzie naprawdę niedroga, a producent nie będzie chciał zbić kokosów na jednym modelu, sukces auta wcale nie jest nierealny.

"Podczas tworzenia modelu Qoros GQ3, przywiązywaliśmy bardzo dużą uwagę do potrzeb dzisiejszych młodych klientów z aspiracjami. Oni są bardzo wyczuleni na punkcie designu i jakości, są znawcami techniki i posiadaczami wielu gadżetów, zwracają również uwagę na bezpieczeństwo. Jako zupełnie nowa marka mamy tą przewagę, że możemy już na starcie skupić się na priorytetach." - powiedział Volker Steinwascher, członek zarządu firmy Qoros.

Trzeba przyznać, że oświadczenie jest bardzo trafne i co się rzadko zdarza, bardzo szczere (tak samo jak wypowiedź o testach zderzeniowych...). Jeśli jednak Qoros GQ3 już na starcie zawiedzie, dalszy rozwój marki jest już praktycznie skreślony. To tak samo jak z nową firmą produkującą np. tablety. Gdy pierwszy tablet będzie tani i bardzo niedopracowany, to nawet jeśli kolejnym modelem będzie sprzęt lepszy od Samsunga Galaxy Note 10.1 i o połowę tańszy, nikt tego nie kupi. Tak czy inaczej, życzymy powodzenia!

Źródło: carscoop.blogspot.com

Kamil Rogala

 

Qoros prezentuje swój pierwszy model - oto GQ3

10 komentarzy

8 dyskutujących

Podpis:

Dodaj komentarz

0
 
0
~SwPiotrek~SwPiotrek

Wygląda znacznie lepiej od Rapid.

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~Volfodzio~Volfodzio

Spokojnie VAG zareaguje i Niemcy wymuszą na UE jakeś "nowe wspaniałe prawa", dzięki którym zostaniemy uchronieni przed nadmierną konkurencją.

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~pan@tadeusz.ua~pan@tadeusz.ua

Wygląda ciekawie, nie jest odrysowany od deski (DE) ani nie zanadto pogięty (FR). Jeżeli materiały będą dobrej jakości i cena startowa w okolicach 45..50kPLN to ma szanse w EU. Ciekawe, kto go będzie serwisował ;]

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~mao~mao

Do ~Miron Scheicht: nie pouczaj mnie,a gnoju pisz do swoich ziomali,bo ja napisałem o tej narodowość z dużej litery,a za straszenie zalaniem krwią na terytorium POLSKI możesz ponieść konsekwencje,zapamiętaj !!!!!!

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
0
~MaArek77~MaArek77

Do pejotpe: No prawda-nie obejrzałem, nie dotknąłem. Ale miałem okazje siedzieć e Chińskim Brillance - nie dość że tandetny plastik, to śmierdzi strasznie chemicznie, nie da sie wytrzymać.
No ale napisałem, jak to się zmieni nie wiadomo jak będzie z autami firm Chińskich, a cena czy miejsce produkcji - nad tym też myślą aby było "konkurencyjni"

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
0
~pejotpe~pejotpe

Do MaArek77: Siedziałeś w środku, by wyrażać takie kategoryczne opinie? Ja nie, ale wygląda na zdjęciach OK...

Za to wiem jedno: jeśli będzie produkowany w Chinach, to nie będzie miał niskiej ceny (CŁO!), dlatego większość "japońców" i "koreańców" na rynki europejskie powstaje w Europie (UK, Słowacja, Czechy itp...) W sumie to dosyć oczywiste: dobrze wykonane pojazdy będą stosunkowo drogie (nieważne czy to będzie dzieło Niemców, Japończyków czy Chińczyków - i tak większość części to wszystkich aut pochodzi z Chin)...

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
1
~MaArek77~MaArek77

Gniot i tandeta. Ale wizualnie kładzie np Dacię.
Jak przy dobrej cenie będzie lepsza jakość i dobre bezpieczeństwo mogą lekko zagrozić takiej dacii

1 rok temu napisz odpowiedź

8
 
0
~DD~DD

Do ~Miron Scheicht: Wyluzuj. Jedziesz ostro po koledze, który wyraził tylko swoją opinie...
to twoja odpowiedź daje obraz, ze blizej ci do zapiekłego i zakompleksionego żyda, któremu wydaje się, że na każdym kroku są antysemici. pozdro

1 rok temu napisz odpowiedź

2
 
11
~Miron Scheicht~Miron Scheicht

Do ~mao: za antysemickie gadanie powinieneś zostać tak mocno skopany po tym śmierdzącym ryju, żebyś własną krwią się udusił, gnoju.

1 rok temu napisz odpowiedź

7
 
2
~mao~mao

jak udziałowcami są Żydzi to wcisną te pudła na rynek EURO i kolejny gniot będzie dławił producentów europejskich

1 rok temu napisz odpowiedź