Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Chevrolet
Volt

Z kraju i ze świata - Chevrolet - Volt

Chevrolet Volt - kolejna generacja będzie tańsza?

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Samochody elektryczne i jakkolwiek związane z napędami elektrycznymi nadal są drogie, niekiedy bezsensowne i znienawidzone przez miłośników motoryzacji, którzy patrzą na "ekologię" z zażenowaniem. Być może już wkrótce napęd elektryczny stanie się ciekawą alternatywą, również cenową.

Obecnie kupno samochodu elektrycznego jest sensowne tylko pod kilkoma względami. Wystarczy dostać jakiś upust (w niektórych krajach to rząd się dokłada), mieć w okolicy dobrą infrastrukturę i jeździć autem jedynie na krótkich dystansach np. do pracy lub co najwyżej za miasto na grilla przy pełnej baterii. Wtedy po jakimś czasie zakup się zwróci, zaś eksploatacja może być tania.

Największy problem samochodów elektrycznych to nadal cena zakupu i w niektórych przypadkach śmieszny zasięg. O ile zasięg można zaakceptować (o ile nie jest to 40 km), to już nierzadko podwójna cena staje się zaporą nie do przejścia. Na szczęście producenci to widzą i starają się obniżać koszty. Na przykład General Motors pracują nad cięciami dot. kolejnej generacji Chevroleta Volt.

Producent chce ograniczyć koszty o dodatkowe 10 tysięcy dolarów na modelu. Takie cięcia nie tylko znacząco obniżą koszty produkcji każdego modelu, ale również wpłyną na cenę, a ta z kolei przyciągnie klientów i pozwoli uzyskać większą sprzedaż, zyski etc. Producent twierdzi, że koszty te będą zbierane na każdym szczeblu produkcji bez większych redukcji w jakości etc.

Chevrolet Volt został zaprezentowany w 2010 roku. GM zaplanował, że do 2017 sprzeda 500 tysięcy egzemplarzy. Niestety plan sprzedaży jest daleki od rzeczywistości. W 2011 roku sprzedano zaledwie 23 461 egzemplarzy, co jest nieco więcej niż połową zakładanej rocznej sprzedaży na poziomie 45 tysięcy sztuk. Czy obniżenie kosztów wyjdzie Chevroletowi Volt na dobre?

Źródło: carscoops.com