Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Wybierz
markę
Na skróty:
Więcej

Z kraju i ze świata

Chińscy inwestorzy przejmą Fiskera i jego Karmę?

dodano: jakiś czas temu, autor: Mateusz Dêbski
Kolejne nie najlepsze informacje dla wielbicieli aut marki Fisker. Po zeszłorocznych problemach z modelem Karma, której produkcja została wstrzymana na ponad pół roku, teraz pojawiło się widmo utraty stabilności finansowej i przejęcia przez większy motoryzacyjny koncern. Pojawiają się liczni inwestorzy, a na czoło peletonu wysuwają się Chińczycy.

Wszystko zaczęło się od upadku firmy A123 Systems, produkującej litowo-jonowe akumulatory do flagowego okrętu Fiskera, modelu Karma. Produkcja została wstrzymana, cześć klientów zrezygnowała z zamówień i najprawdopodobniej w niedalekiej przyszłości dojdzie do odsprzedaży marki w ręce chętnych inwestorów.

Eksperci biznesowi donoszą o bardzo dużym zainteresowaniu marką chińskiego konsorcjum Dongfeng Motor Corp, która podobno zaoferowała sumę 350 milionów dolarów za 85 proc. udziałów w amerykańskiej firmie. Dongfeng to ogromna spółka, produkująca nie tylko samochody osobowe, ale i ciężarowe oraz autobusy. Szacuje się, że jest obecnie trzecią firmą tego typu na wielkim przecież rynku chińskim.

W zamian za wspomnianą kwotę, czyli 350 mln dolarów Chińczycy chcą nie tylko przeprowadzić restrukturyzację wewnątrz firmy Fisker, ale o ile będzie to możliwe, przenieść produkcję Karmy z Finlandii do Chin. W walce o wpływy pojawia się jeszcze nazwa innej chińskiej korporacji, a mianowicie Wanxiang Group, która wcześniej odkupiła wspomnianą firmę A123 Systems. Prezes Wanxiang Pin Ni powiedział: -”To właśnie w naszym interesie jest, żeby pomóc firmie Fisker”. Nie wiadomo więc jak potoczą się losy Fiskera i jego Karmy, może nowy inwestor wepchnie firmę na nowe tory?

Źródło: worldcarfans.com

Najnowsze Wiadomości

zobacz więcej propozycji