Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Dodge
Challenger
Na skróty:
lista generacji Dodge Challenger

Z kraju i ze świata - Dodge - Challenger

Chrysler pracuje nad silnikiem V8 HEMI Hellcat - Dodge Challenger

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Podczas gdy w Europie wszyscy głowią się jak dołożyć jeszcze jedną turbosprężarkę i wycisnąć co się da z 1,0-litrowej jednostki, w Stanach Zjednoczonych planują nowe silniki o pojemności 6,2-litra. Tym razem Chrysler pracuje nad nowym V8 HEMI o nazwie kodowej Hellcat.

"Downsizing? A co to takiego?" - zapewne takim zdziwieniem zareaguje niemal każdy Amerykanin pytany o ten popularny na rynku europejskim proceder. Za Wielką Wodą martwią się o to, jak wyciągnąć dodatkowe konie z takich potworów jak V8 HEMI o pojemności 6,2-litra. Chrysler pracuje bowiem nad nową wersją silnika dla Dodge'a Challengera.

Nowa jednostka napędowa zadebiutuje pod maską kolejnej generacji tego modelu, jako wersja topowa, być może SRT8. Parametry? Bardzo przyzwoite - jak już wspominałem, silnik V8 HEMI o nazwie Hellcat i pojemności 6,2-litra wygeneruje ponad 640 KM. Dla porównania, jednostka ta charakteryzuje się podobnymi osiągami, co wielki potwór pod maską SRT Vipera.

Inżynierowie twierdzą, że jest to już ostatnie szaleństwo jeśli chodzi o tego typu silniki. Już wkrótce w Stanach Zjednoczonych pojawią się restrykcje CAFE (Corporate Average Fuel Economy), które wymuszą na producentach cięcie pojemności, montowanie turbosprężarek etc. Nawet w USA prawdziwa, niczym nieskrępowana motoryzacja chyli się ku upadkowi.

Najnowsze Wiadomości

zobacz więcej propozycji