Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Toyota
GT86

Z kraju i ze świata - Toyota - GT86

Toyota 86 TRD Griffon Concept - bo liczy się waga

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Dla wielu osób moc jest najważniejsza. Owszem, to istotny aspekt sportowego samochodu, ale wysoka moc idąca w parze z wysoką masą i miękkim, źle zestrojonym zawieszeniem jest po prostu marnowana. Przeciwieństwem może być Toyota 86 TRD Griffon Concept - niewielka moc, niska waga i rewelacyjne prowadzenie.

Auto zostanie zaprezentowane na imprezie Goodwood Festival of Speed, która odbędzie się w dniach 11-14 lipca tego roku. Co ciekawe, nie jest to zupełna nowość, gdyż Toyota 86 TRD Griffon Concept pojawiła się już w styczniu na Salonie Samochodowym w Tokio. Tak czy inaczej sprawdźmy, czym charakteryzuje się ten nietypowy model.

Toyota postanowiła oddać auto w ręce TRD (Toyota Racing Development), czyli swojego nadwornego tunera, który postanowił pozostawić jednostkę napędową nietkniętą. To błąd? Niekoniecznie, gdyż zamiast podnoszenia masy TRD postanowiło odchudzić auto o niespełna 227 kilogramów! Teraz Toyota 86 TRD Griffon Concept waży zaledwie 1048 kilogramów.

Oczywiście takie odchudzanie nie było ani tanie, ani proste. Zastosowano wiele elementów z włókna węglowego: maska, dach, drzwi, pokrywa bagażnika i tylne skrzydło, natomiast zderzaki, listwy progowe, dyfuzor oraz przedni splitter wykonano ze wzmocnionego carbonem plastiku. Nawet okna wykonano z poliwęglanu, a nie ze zwykłego szkła.

Jeśli chodzi o aspekty techniczne, TRD zastosowało nowy mechaniczny system LSD, nowe regulowane zawieszenie, zmodyfikowaną skrzynię biegów oraz specjalne felgi w rozmiarze 18-cali z oponami Yokohama Advan. Niestety producent nie pochwalił się osiągami, ale jedno jest pewne - nie jest to auto do spokojnej jazdy po mieście.

Najnowsze Wiadomości

Przed rondo nie włączamy lewego...

10.12.2016, 1 komentarz

KE chce karać za brak sankcji w...

10.12.2016, 3 komentarze

Chciałbyś Alpine? Musisz się...

09.12.2016, 3 komentarze

Subaru Impreza najlepsza według...

09.12.2016, 1 komentarz

Volkswagen pobił własny rekord...

08.12.2016, 4 komentarze
zobacz więcej propozycji