Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Infiniti
Wybierz
model
Na skróty:
Więcej

Z kraju i ze świata - Infiniti

Infiniti Q50 coraz bliżej - pierwsze prezentacje

dodano: jakiś czas temu, autor: Infiniti Polska
Co prawda oficjalna premiera nowego modelu Infiniti Q50 zapowiedziana jest na wrzesień, a pierwsze samochody mają trafić do klientów w październiku, ale salony Infiniti w Polsce już zapraszają wybranych klientów do poznania nowego samochodu. Goście Centrum Infiniti Katowice mogli zasiąść do auta, które my widzieliśmy podczas światowej premiery na salonie genewskim, a potem, przy sushi, długo rozmawiać o nowinkach technicznych i elementach wyposażenia.

Nowości jest tu sporo, a za najważniejsze należy uznać trzy. Pierwsza to wprowadzenie do gamy Infiniti małego, jak na tę markę, silnika diesla – zmodernizowanej czterocylindrowej jednostki Daimler AG o pojemności 2,2 litra.

Wyjątkowym technologicznym wyróżnikiem Q50 (ale tylko w wersji sportowej) jest system adaptacyjnego kierowania pojazdem (Direct Adaptive Stering – DAS), zastosowany po raz pierwszy na świecie w samochodzie produkowanym seryjnie. Technologię znaną dotychczas z najnowocześniejszych samolotów odrzutowych Infiniti przenosi teraz do swoich samochodów. Zaletą DAS jest dostosowywanie zarówno oporów kierownicy, jak i jej przełożeń do osobistych preferencji kierowcy i rodzaju nawierzchni. Integralnym elementem DAS jest równie innowacyjny aktywny asystent toru jazdy (Active Lane Control), który wyręcza kierowcę w korektach skrętu kierownicy, potrzebnych do utrzymania samochodu na obranym pasie ruchu podczas jazdy autostradą.

I rzecz trzecia – najlepiej widoczna − całkiem nowy system Infiniti InTouch z podwójnymi ekranami dotykowi LCD i wejściem VGA, będący rozbudowanym − acz przyjaznym w obsłudze − centrum obsługi środowiska cyfrowego w samochodzie. Sześciogłośnikowy system audio obejmuje odtwarzacz płyt CD, bezprzewodowy transfer muzyki – Bluetooth® audio streaming, połączenie USB/iPod i system sterowania głosem.

Nowością w Infiniti jest też wielka dowolność w konfiguracji wyposażenia. Dotychczas modele Infiniti były oferowane w zazwyczaj czterech spakietowanych wersjach, teraz – w zależności od potrzeb i preferencji − będziemy mogli zdecydować o doborze poszczególnych pakietów (jest ich sześć) lub wybrać tylko niektóre występujące w nich elementy.

Zainteresowanych nowym modelem w segmencie premium ucieszy na pewno fakt, że potwierdza się informacja, którą nieoficjalnie przywieźliśmy z Genewy, że cena samochodu w wersji bazowej będzie wynosiła mniej niż 150 tys. złotych. I nie będzie to 149 900 złotych – zastrzega z tajemniczym uśmiechem Krzysztof Piotrowski, dyrektor Centrum Infiniti Katowice.

Infiniti Q50 w szczegółach
• Pierwsze Infiniti z nowej generacji modeli dla Europy;
• Napęd na tylne koła, skrzynia biegów manualna lub automatyczna;
• Nowy czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,2 litra, mocy 170 KM, momencie obrotowym 400 Nm i emisji spalin poniżej 115 g CO2 na kilometr (WARTOŚCI SZACUNKOWE*);
• Przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej 9 sekund, przy zużyciu paliwa 4,4 l/100 km (WARTOŚCI SZACUNKOWE*);
• Wersja hybrydowa Q50 Hybrid − pojemność 3,5 litra, moc 364 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej 5,5 sekundy, emisja spalin poniżej 145 g CO2 na kilometr (WARTOŚCI SZACUNKOWE*); Także 4x4
• Większa dynamika jazdy wynikająca z zastosowania pierwszego w świecie systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego i przełącznika trybu jazdy umożliwiającego kierowcy zmianę siły wspomagania kierownicy i przełożeń;
• Odciążający kierowcę system aktywnego asystenta pasa ruchu, który utrzymuje tor jazdy samochodu;
• Nad wyraz funkcjonalny system sterująco-informacyjny, z podwójnym ekranem dotykowym, umożliwiający całkowicie intuicyjne zarządzanie informacjami i aplikacjami;
• Największy w klasie rozstaw osi zapewniający przestrzeń pasażerom podróżujących na tylnym siedzeniu;
• Nowe, wygodne fotele zaprojektowane tak, aby podpierać kręgosłup, inspirowane przeprowadzonymi przez NASA badaniami nad stanem nieważkości;
• W sprzedaży w Europie od jesieni.

PRZEGLĄD:
UWODZICIELSKA STYLISTYKA, DYNAMIT W KOŁACH I INTUICYJNE TECHNOLOGIE

Q50, pierwszy z nowej generacji modeli premium Infiniti, jest szczególnie ważnym samochodem marki stworzonym na rynek europejski. Inaugurujący nowy system nazewnictwa Infiniti Q, został zaprojektowany, skonstruowany, wyprodukowany i wyposażony tak, by z sukcesami rywalizować z odwiecznymi, zasiedziałymi liderami segmentu D premium.

Niższą i szerszą sylwetką oraz sportową, opływową bryłą, Infiniti Q50 wnosi zupełnie nową, emocjonalną stylistykę do grupy aut, w której znajdują się takie modele jak BMW serii 3 i Audi A4. Jego świeże oblicze zdaje się tryskać pewnością siebie, a to za sprawą reflektorów niezwykle podobnych do ludzkich oczu oraz charakterystycznego „podwójnego łuku” chłodnicy. Inne rozwiązania stylistyczne, inspirowane tryptykiem konceptów Infiniti, czyli modelami Essence, Etherea i Emerg-e, idą w parze z wnętrzem pojazdu, które oferuje niespodziewaną w tej klasie przestronność.

Q50 jest pierwszym Infiniti, który korzysta ze współpracy marki z firmą Daimler AG. Inżynierowe Infiniti zmodernizowali jej czterocylindrowy, 2,2-litrowy, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby zagwarantować dynamikę zgodną z nastawioną na osiągi filozofią Infiniti. Silnik oferuje doskonałą moc i moment obrotowy, przy jednoczesnej niskiej emisji CO2 (poniżej 115 g/km). Te parametry stawiają Q50 w centrum rynku sedanów premium w Europie, a także gwarantują dynamizm napędu, jakiego oczekują właściciele Infiniti. Podobnie jak silnik, także obydwie dostępne skrzynie biegów − sześciobiegowa manualna i siedmiobiegowa automatyczna − zostały dostosowane do specyficznych wymagań Infiniti.

Drugą wersją Q50 na rynek europejski jest hybryda z silnikiem o pojemności 3,5 litra i z systemem Direct Response Hybrid, której przyspieszenie zagwarantuje wysokie miejsce w rankingach europejskich sedanów sportowych. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h szacowanym na 5,5 sekundy, prawdopodobnie pokona w tych rankingach nawet swojego starszego brata − Infiniti M35h, który jest obecnie odnotowany w Księdze Rekordów Guinessa jako najszybciej przyspieszająca na świecie hybryda.

Co prawda Q50 3.5 Hybrid wyposażony jest w ten sam system Direct Response Hybrid z podwójnym, inteligentnym sprzęgłem i taką samą siedmiobiegową przekładnię automatyczną co M35h, ale wprowadzone zmiany poprawiły jeszcze osiągi, spowodowały zwiększenie zasięgu samochodu w trybie elektrycznym i pozwoliły na powiększenie przestrzeni ładunkowej do wielkości niespotykanej w hybrydach tej klasy.

Zgodnie z charakterystyczną dla marki Infiniti bezkompromisowością, osiągom dorównuje niskie zużycie paliwa, które w cyklu mieszanym szacuje się na 6,2 l/100km oraz emisja CO2 poniżej 145 g/km. Q50 3.5 Hybrid będzie dostępny w Europie zarówno w wersji z napędem na tylne, jak i na cztery koła.

Dynamiczne właściwości, jakie zapewniają wszystkie Infiniti, w przypadku Q50 dodatkowo zwiększa zastosowanie systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego – pierwszej tego typu technologii na świecie, która zapewnia szybszą reakcję na ruchy kierownicy i większą precyzję, a przy tym w ogromnym stopniu umożliwia personalizację ustawień i dostosowanie ich do preferencji kierowcy. System bezpośredniego sterowania adaptacyjnego można konfigurować zarówno w zakresie siły wspomagania kierownicy, jak i przełożeń. Dzięki temu reakcja na ruch kierownicy jest zawsze dopasowana do stylu jazdy kierowcy i rodzaju nawierzchni. System jest nadzorowany przez trzy niezależne układy sterujące, co gwarantuje pełną niezawodność w każdej sytuacji.

Renomę Infiniti, jako lidera technologii, ugruntowuje zastosowanie w Q50 aktywnego asystenta pasa ruchu (Active Lane Control) − najbardziej zaawansowanego na świecie systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie toru jazdy. System ten jest najnowszym uzupełnieniem kompleksowej technologii Tarczy Bezpieczeństwa Infiniti. Jego unikalność polega na wykorzystaniu układu kierowniczego (a nie hamulców) do utrzymania samochodu na właściwym pasie jezdni. Efekt ten można opisać jako „namagnesowanie” samochodu w jego w pasie ruchu, dzięki czemu pokonywanie długich dystansów jest mniej absorbujące, a więc mniej męczące dla kierowcy.

Z myślą o maksymalnej personalizacji i łatwości użytkowania Infiniti stworzyło w modelu Q50 cyfrowe środowisko nowej generacji. W inteligentnym kluczyku można zapisać i przechowywać nawet do 96 różnych parametrów samochodu, i to nawet dla czterech różnych kierowców. Należy więc uznać Q50 nie tylko za jeden z najbardziej konfigurowalnych samochodów w klasie, ale także za taki, który zapewnia bardzo rzeczywiste poczucie bycia rozpoznawanym przez samochód.

W Q50 debiutuje Infiniti InTouch™ − technologia łączności najnowszej generacji. Podwójne ekrany dotykowe, zastosowane po raz pierwszy w tej klasie, pozwolą na uporządkowanie informacji i zapewnią całkowicie intuicyjną obsługę wszystkich funkcji, elementów i niestandardowych aplikacji.

W konstruowaniu wygodnego fotela nowego typu wykorzystano badania NASA dotyczące naturalnej pozycji, jaką ciało przyjmuje w warunkach nieważkości. Komfortowe fotele modelu Q50 zostały zaprojektowane tak, by zapewnić maksymalne podparcie kręgosłupa i dzięki temu zmniejszyć zmęczenie odczuwane podczas jazdy na długich dystansach.

Najnowsze Wiadomości