Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Jaguar
XJR
Na skróty:
lista generacji Jaguar XJR

Z kraju i ze świata - Jaguar - XJR

Jaguar XJR - piękny arystokrata na salonach w Nowym Jorku

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Sportowa limuzyna - w niektórych przypadkach te dwa pojęcia po prostu do siebie nie pasują. Niektórzy producenci do statecznych aut klasy premium doczepiają mnóstwo plastików - czasami efekt jest "porażający". Na szczęście Jaguar XJR jest przykładem do naśladowania.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku zadebiutował Jaguar XJR, czyli bardzo mocna limuzyna ze sportowym zacięciem. Pod maską znajdziemy potężny, 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 550 KM z momentem obrotowym na poziomie 680 Nm. Napęd przekazywany jest na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej, która rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 280 km/h.

Co prawda jest to niezwykle mocny i potężny samochód, jednak producent twierdzi, że średnie zużycie paliwa wynosi 11,6 l/100km. Z pewnością mało kto będzie w stanie powstrzymać wodze fantazji by osiągnąć taki wynik. Poza tym... po co? Skoro kogoś stać na takie auto, może poszaleć na stacji benzynowej.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, Jaguar XJR dostał kilka dodatków aerodynamicznych: przedni splitter, boczne listwy progowe, niewielki spojler na klapie bagażnika etc. Oprócz tego z tyłu straszą cztery końcówki układu wydechowego zaś podstawą są duże, 20-calowe felgi z lekkich stopów z oponami Pirelli.

We wnętrzu natomiast znajdziemy połacie skór z kontrastującymi przeszyciami oraz licznymi wstawkami z włókna węglowego i fortepianowej czerni. Rozrywkę, oprócz potężnego silnika, zapewnia system audio Meridian z 12 głośnikami o łącznej mocy 380 W.

Ceny? Standardowy Jaguar XJR kosztuje 90 200 euro, natomiast za wersję przedłużoną trzeba zapłacić kilka tysięcy euro ekstra.

Źródło: carscoops.com