Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Mercedes
Klasa E
Na skróty:
lista generacji Mercedes Klasa E

Z kraju i ze świata - Mercedes - Klasa E

Nowy Mercedes E 63 AMG S-Model 4MATIC w akcji

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Już od kilku dni najnowszy Mercedes E 63 AMG podbija serca wiernych fanów i próbuje zdobyć te jeszcze niezdecydowane. Dla tych ostatnich mamy trzy nowe filmiki przedstawiające model E 63 AMG oraz E63 AMG S-Model 4MATIC w akcji.

Zanim przejdziemy do filmów, choć pewnie niektórzy już je oglądają, przypomnijmy co nowego znajdziemy w najmocniejszych wersjach odświeżonej Klasy E. Największe zmiany skupiają się oczywiście w przedniej części auta, która wywołała spore kontrowersje nie tylko wśród obojętnych obserwatorów, ale i wiernych fanów Mercedesa Klasy E.

Oczywiście chodzi o nowe światła, które z podwójnych lamp zlały się w jedną, w której zamontowano listwy LED naśladujące podwójne reflektory. Nie każdemu się to podoba. Wersja E 63 AMG dostała nowy, przeprojektowany i dość agresywny zderzak. Nieco inny jest również grill, zaś pod zderzakiem mamy splitter, który poprawia przepływ powietrza pod samochodem.

Z tyłu zamontowano dyfuzor oraz cztery trapezoidalne końcówki układu wydechowego. Całość prezentuje się naprawdę dobrze - jest agresywnie, dynamicznie, ale i elegancko. Nie ma miejsca na zbędny i tani kicz. Oczywiście najważniejsze jest to, co kryje się pod maską i stanowi prawdziwą esencję Mercedesa E 63 AMG.

Do napędu posłuży sprawdzony, 5,5-litrowy silnik V8 bi-turbo podkręcony do 557 KM osiąganych przy 5500 obr./min z momentem obrotowym sięgającym poziomu 720 Nm w zakresie między 1750 a 5250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w modelu z nadwoziem sedan zajmuje 4,2 sekundy. W wariancie z napędem na cztery koła 4MATIC przyspieszenie zajmuje zaledwie 3,7 sekundy w wersji sedan i 3,8 w wariancie kombi. To praktycznie tyle samo co w Mercedesie SLS AMG.

Mercedes pokazał również model E63 AMG 4Matic S-Model w dwóch wersjach nadwoziowych - kombi i sedan. Auta w tej wersji posiadają zmieniony tylny dyferencjał oraz mocniejszą wersję tego samego silnika - 585 KM przy 5500 obr./min oraz 800 Nm w zakresie 1750-5000 obr./min. Taka wersja osiąga 100 km/h w czasie 3,6 sekundy w wersji sedan oraz 3,7 w wariancie kombi. Bez względu na moc silnika, wszystkie modele mają elektroniczny ogranicznik prędkości do 250 km/h.

Moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni AMG SPEEDSHIFT MCT z kilkoma trybami pracy do wyboru: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) oraz M (Manual). W opcji dostępne są ceramiczne hamulce z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami o średnicy 360 mm. W normalnej wersji AMG hamulce mają srebrne zaciski, zaś w wariancie S-Model czerwone.

Mercedes E63 AMG S-Model wyposażono w 19-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 255/35 R19 z przodu oraz 285/30 R 19 z tyłu. Wersja z napędem na tylną oś wejdzie do sprzedaży już w kwietniu, natomiast model 4MATIC oraz wersja S-Model pojawi się w czerwcu.

Najnowsze Wiadomości

zobacz więcej propozycji