Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Renault
Clio
Na skróty:
lista generacji Renault Clio

Z kraju i ze świata - Renault - Clio

Maluch na sportowo - nowe Renault Clio RS

Paris 2012

dodano: jakiś czas temu, autor: kaytek_rx4
Volkswagen Polo GTI, najnowszy Peugeot 208 GTi i cała reszta miejskich hot-hatchy doczekała się nowego rywala. Na Salonie Samochodowym w Paryżu zadebiutowało nowe Renault Clio oznaczone symbolem RS.

W przeciwieństwie do poprzednika, w którym pracował 2-litrowy silnik wolnossący, najnowszy RS garściami korzysta z dobroci downsizingu. Jego zaledwie 1,6-litrowy, za to turbodoładowany silnik rozwija okrągłe 200 KM (przy 6000 obr./min.) oraz 234 Nm (już przy 1750 obr./min.).

Mocno wysilony "benzyniak" współpracuje z 6-biegową, 2-sprzęgłową skrzynią EDC, która może zmieniać przełożenia albo automatycznie, albo z pomocą kierowcy obsługującego manetki. Warto dodać, że w automatycznym trybie Race zmiana biegu trwa rekordowo krótko, bo 150 milisekund.

Niestety, póki co nie wiemy, jak szybko nowe Renault Clio RS przyspiesza do pierwszej "setki" i ile potrafi pomknąć na autostradzie. Wiemy za to, że w standardowym wyposażeniu auta znajdzie się magiczny przełącznik Normal/Sport przygotowany do naprawdę dynamicznej jazdy, a w opcji układ Launch Control usprawniający sprawne ruszanie z miejsca.

Jak przystało na członka rodziny Renault Sport, gorący wariant nowego Clio przyciąga uwagę swoim wyglądem. W stosunku do standardowego modelu, nadwozie zostało uzbrojone w agresywniej wystylizowany zderzak przedni, efektowniejsze progi, zderzak tylny z potężnym dyfuzorem i zmienionymi końcówkami wydechu, a także niemały spojler dachowy.

Tak zaprojektowaną całość osadzono na 17- lub 18-calowych felgach, a pod karoserią ukryto wnętrze pełne sportowych dodatków. Kabinę pasażerską Renault Clio IV RS zaopatrzono w kubełkowe fotele, sportową kierownicę i wszechobecne aplikacje w kolorze wściekłej czerwieni.

Najnowsze Wiadomości