Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Maserati
Wybierz
model
Na skróty:
Więcej

Z kraju i ze świata - Maserati

Maserati Ghibli - oficjalna premiera wreszcie za nami

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Po wielu tygodniach wyczekiwania i pierwszych prezentacjach w sieci, na Salonie Samochodowym w Szanghaju kilka dni temu oficjalnie zadebiutował nowy model włoskiego producenta - Maserati Ghibli. Sprawdźmy, co oferuje.

Oficjalna światowa premiera Maserati Ghibli odbyła się na Salonie Samochodowym w Szanghaju, choć już jakiś czas temu w sieci pojawiły się pierwsze informacje na temat tej ciekawej nowości. Zdaniem producenta, to bardziej kompaktowa i sportowa odmiana większego modelu Quattroporte. Do sprzedaży auto trafi na początku przyszłego roku. A co skryje pod maską?

Do napędu Maserati Ghibli posłuży nowa 3,0-litrowa jednostka wysokoprężna V6 z turbodoładowaniem. Najbardziej ekonomiczny silnik w ofercie włoskiego producenta generuje 275 KM oraz aż 600 Nm momentu obrotowego. Takie połączenie pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 6,3 sekundy, zaś średnie zużycie paliwa ma oscylować w okolicach 6 l/100km/.

Zdaniem producenta, który debiutuje z tego typu silnikiem w ofercie, dźwięk wysokoprężnej jednostki ma odpowiadać wyśrubowanym standardom włoskiej marki. Jeśli ktoś woli tradycję i silniki benzynowe, do wyboru będzie miał motor V6 z turbodoładowaniem w dwóch odmianach o mocy 330 oraz 410 KM. Mocniejszy wariant rozpędza Maserati Ghibli od 0 do 100 km/h w czasie 5 sekund, natomiast słabszy wariant potrzebuje na to dodatkowe 0,6 sekundy.

Nowe jednostki napędowe będą połączone z 8-biegową skrzynią automatyczną, która przekaże napęd na tylną oś, lub opcjonalnie na wszystkie koła za pośrednictwem systemu Q4. Nowy model Ghibli ma pomóc producentowi w osiągnięciu wyniku 50 tysięcy sprzedanych egzemplarzy rocznie.