Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Mercedes
Wybierz
model
Na skróty:
Więcej

Z kraju i ze świata - Mercedes

Mercedesy AMG z V12 bezpiecznie przez min. 5-6 lat

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
W dobie wszędobylskiego downsizingu, fani prawdziwej, staroświeckiej motoryzacji obawiają się o kultowe jednostki napędowe. Jeśli ktoś jest miłośnikiem modeli z serii AMG, może spać spokojnie jeszcze przez co najmniej 5 lat - V12 nie zniknie z oferty.

Jeśli oddział AMG wszedłby w posiadanie prawdziwych "ekologów", pod maską mielibyśmy jednostki czterocylindrowe z czterema turbosprężarkami o pojemności 1,6-litra. Na szczęście szef AMG, Ola Kallenius powiedział, że nie zrezygnuje z silników V12 przez co najmniej 5, nawet 6 lat.

Pan Kallenius powiedział, że wprowadzone przez producenta liczne modyfikacje i usprawnienia zapewniają dalszą eksploatację i wykorzystanie tych silników przez najbliższe kilka lat. Zapewne wraz z upływem czasu naciski ekologicznego lobby będą tak silne, że AMG w końcu ulegnie i zmieni rodzaj jednostki.

Do tego czasu jednak panowie z AMG planują odpierać ataki za pomocą hybrydy. Tak, hybrydy. Ola Kallenius powiedział, że wprowadzenie hybrydy do oferty jest już tylko kwestią czasu. "Hybrydy będą nieodłącznym elementem samochodów, również sportowych." - powiedział.

Oprócz tego prezes AMG powiedział, że nie ma pośpiechu, gdyż w silnikach konwencjonalnych można wprowadzić jeszcze wiele innych modyfikacji by je usprawnić i zmniejszyć ich zużycie paliwa. A czy pod maską najmocniejszych Mercedesów pojawią się Diesle? Ola Kallenius kategorycznie obalił te mity argumentując, że jednostki wysokoprężne nie są w stanie zapewnić takiej agresywności i dźwięku, na jaki zasługują modele ze znaczkiem AMG.

Najnowsze Wiadomości