Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Mitsubishi
Outlander
Na skróty:
lista generacji Mitsubishi Outlander

Z kraju i ze świata - Mitsubishi - Outlander

Mitsubishi Outlander Plug-In trafi do sprzedaży

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Na Salonie Samochodowym w Paryżu Mitsubishi zaprezentuje nowy model elektrycznego Outlandera Plug-In oznaczony jako PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Teraz oprócz plotek ujawniono konkretniejsze szczegóły. Sprawdźmy co zaoferuje zelektryzowany Outlander.

Japoński producent próbuje nas przekonać, że nowy Outlander Plug-In jest pierwszym na świecie SUV-em z napędem hybrydowym plug-in oferującym "połączenie oszczędności i ekologiczności auta elektrycznego z zasięgiem i osiągami auta z tradycyjną jednostką napędową i właściwościami terenowymi".

Nowy Mitsubishi Outlander Plug-In napędzany jest przez kombinację 2,0-litrowego silnika czterocylindrowego z parą elektrycznych silników, po jednym przy każdej osi. Silniki te zasilane są przez wysokowydajny zestaw akumulatorów litowo jonowych o mocy 12 kWh. Wszystkie systemy elektryczne zapożyczone są z modelu i-MiEV.

Auto oferuje trzy różne tryby jazdy: EV, Series Hybrid oraz Parallel Hybrid. Tryby te mogą być wybierane manualnie przez kierowcę lub automatycznie przez system w zależności od warunków jazdy i stopnia naładowania akumulatorów. A jak to wszystko działa?

W trybie EV dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi są zasilane z zestawu akumulatorów. Jak zapewnia producent, w tym trybie auto jest w stanie przejechać około 55 km. Gdy w aucie zostanie włączony tryb Series Hybrid, silnik pracuje jako generator prądu i zasila silniki elektryczne.

Producent twierdzi, że system automatycznie przełącza się w ten tryb w momencie, gdy poziom naładowania baterii spada poniżej dopuszczalnego poziomu lub w momencie, gdy pojazd potrzebuje wyższej mocy - przy podjazdach, w cięższym terenie etc. A jak auto działa w trybie Parallel Hybrid?

W tym trybie silnik spalinowy wykorzystywany jest do napędu auta, podczas gdy silniki elektryczne go wspomagają i dodają nieco mocy. Ten tryb używany jest przede wszystkim na autostradzie i podczas szybszej i dynamicznej jazdy. Zdaniem Mitsubishi, głównym celem było obniżenie zużycia paliwa.

Jak donosi serwis Carscoop, średnie zużycie paliwa według Japończyków wynosi około 1,64 l/100km. Oznacza to, że na jednym litrze paliwa można przejechać około 61 km. Oczywiście taki wynik można osiągnąć używając zasilania bateryjnego. Zdaniem producenta całkowity zasięg auta wynosi około 880 km.

Najnowsze Wiadomości

Nowe Porsche Panamera - znamy...

29.06.2016, 3 komentarze

Ford Mondeo w sportowym odzieniu

28.06.2016, 4 komentarze

Bramki na A1 i A4 będą czasowo...

28.06.2016, 1 komentarz

Wirtualne dzieci Toyoty

27.06.2016, 2 komentarze

Dodge zakończy produkcję Vipera

27.06.2016, 4 komentarze
zobacz więcej propozycji