Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Audi
A3
Na skróty:
lista generacji Audi A3

Z kraju i ze świata - Audi - A3

Nowe Audi A3 Sportback - większy i lżejszy

Paris 2012

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Producenci szaleją. Za nieco ponad tydzień startuje Salon Samochodowy w Paryżu, więc wszyscy chcą zaprezentować się z jak najlepszej strony. Oczywiście duże wrażenie chce zrobić Grupa Volkswagena. Tym razem światło dzienne ujrzało nowe Audi A3 Sportback.

Niedawno mogliśmy zobaczyć najnowszą generację Volkswagena Golfa, a już dziś zasłonę zrzuca Audi pokazując nową wersję pięciodrzwiowego modelu A3 Sportback. Auto co prawda nie wygląda tak zgrabnie jak trzydrzwiowa wersja, ale oferuje o wiele więcej przestrzeni i funkcjonalności. Poza tym z nowym pakietem S-Line jest w stanie nabrać odrobiny sportowego sznytu.

Zdaniem Audi stylistyka modelu A3 Sportback jest ponadczasowa i ciągle ewoluuje. Zdaniem sceptyków i przeciwników niemieckiej motoryzacji, auta spod znaku czterech pierścieni są raczej nudne i praktycznie się nie zmieniają. O gustach się nie dyskutuje, ale mówiąc o nowym Audi A3 Sportback, że jest brzydkie i nudne to lekka przesada.

Owszem, rewolucji nie ma, ale na tym właśnie polega myśl stylistyczna speców z Grupy Volkswagena. Nowe Audi A3 Sportback jest również nieco większe od poprzednika, choć nie jest to znacząca różnica. Długość modelu to 4310 mm, szerokość wynosi 1780, natomiast wysokość to 1425 mm. Dość poważnie zwiększył się jednak rozstaw osi - teraz jest to 2636 mm czyli o 58 mm więcej niż poprzednik.

Auto oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 380 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy, która notabene dzieli się w stosunku 60/40, możemy uzyskać równowartość 1220 litrów. Podobnie jak wersja trzydrzwiowa, również tutaj producent zrzucił nieco na wadze. W porównaniu do poprzednika, nowy model waży o 90 kilogramów mniej.

Jeśli chodzi o silniki, na starcie pojawi się jedna jednostka TDI oraz dwie TFSI. Reszta dołączy do oferty w 2013 roku. Na początku w ofercie będzie silnik Diesla 1,6-litra TDI o nieznanej na razie mocy. Wiadomo jednak, że auto z tą jednostką przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 194 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynieść 3,8 l/100km.

W przyszłości w ofercie pojawią się również dwie wersje 2,0-litrowego Diesla TDI. W słabszym wariancie jednostka będzie generowała 150 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego co pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego modelu to 213 km/h natomiast zużycie paliwa to 4,6 l/100km.

Mocniejsza, 184-konna jednostka generująca moment obrotowy na poziomie 380 Nm jest w stanie rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w czasie 7,4 sekundy. Prędkość maksymalna w tym przypadku to 232 km/h natomiast zużycie paliwa to 4,3 l/100km. Swoją drogą ciekawe - mocniejszy silnik zużywa mniej paliwa od słabszej wersji, jaki jest więc jej sens?

Oferta benzynowa startuje z 1,2-litrową jednostką TFSI o mocy 105 KM z momentem obrotowym na poziomie 175 Nm. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna dobija do 193 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100km.

Następny w kolejce jest silnik 1,4-litra TFSI, który jest lżejszy o 21 kg w porównaniu do poprzedniej wersji. Czterocylindrowiec generuje moc 122 KM oraz moment obrotowy 200 Nm pozwalając rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 9,3 sekundy osiągając prędkość maksymalną 203 km/h. Średnie zużycie paliwa w tym przypadku wynosi 5,3 l/100km.

Jak donosi serwis Carscoop, w drugiej połowie 2013 roku do oferty trafi także mocniejsza wersja 1,4-litrowej jednostki TFSI produkująca moc 140 KM oraz moment obrotowy 250 Nm. Z tym silnikiem nowe Audi A3 Sportback przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8,4 sekundy i osiąga prędkość 213 km/h zużywając średnio 4,7 l/100km.

W ofercie pojawi się także 1,8-litrowe TFSI o mocy 180 KM z momentem obrotowym 250 Nm. Z tym silnikiem A3 Sportback rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,6 l/100km. Wszystkie silniki współpracują z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów lub dwusprzęgłowymi automatami S tronic.

Niektóre modele będą również oferowane z napędem Quattro. Nowe Audi A3 Sportback trafi do sprzedaży już na początku przyszłego roku zaczynając od rynku niemieckiego, gdzie podstawowa wersja będzie kosztować 22 500 euro.

Najnowsze Wiadomości

zobacz więcej propozycji