Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Peugeot
308
Na skróty:
lista generacji Peugeot 308

Z kraju i ze świata - Peugeot - 308

Nowy Peugeot 308 - II. generacja oficjalnie ujawniona

dodano: jakiś czas temu, autor: kaytek_rx4
W gamie kompaktów spod znaku lwa przyszła pora na zmianę warty. Dotychczasowego Peugeota 308 zastępuje nowy, który choć nosi tę samą nazwę, co poprzednik, jest od zderzaka do zderzaka całkowicie nową konstrukcją.

O tym, że mamy do czynienia z zupełną nowością, świadczy choćby wygląd nowego kompaktu. Francuscy projektanci zdecydowali się porzucić kształty przypominające vany na rzecz bryły klasycznego hatchbacka (podobnej do sylwetki Citroena C4). Co więcej, całość okraszono w subtelniejsze przetłoczenia i bardziej eleganckie detale.

Rewolucję przeszło też wnętrze Peugeota 308. W ślad za mniejszą "208-ką", auto otrzymało nietypowy układ kokpitu, w którym prowadzący widzi zegary nie pod, a nad wieńcem kierownicy. Jeśli chodzi o konsolę środkową, pozbyto się z niej gąszczu przycisków, a zamiast nich zastosowano ekran dotykowy o przekątnej 9,7 cali, w którym skupiono najróżniejsze funkcje pojazdu.

Choć nadwozie i wnętrze przeszły istotną metamorfozę, najważniejsze zmiany wprowadzone w nowym kompakcie Peugeota są niewidoczne gołym okiem. Podobnie jak nowy Citroen C4 Picasso, druga generacja 308 korzysta z nowo opracowanej, modułowej platformy technicznej EMP2. Korzyści z jej zastosowania jest bardzo wiele.

Za sprawą EMP2, masę własną udało się ograniczyć aż o 140 kilogramów, emisję dwutlenku węgla zredukowano do niecałych 85 g/km (w najbardziej ekologicznej wersji) i wreszcie pomimo skrócenia nadwozia do 4,25 metra i obniżenia do 1,46 metra, w środku wygospodarowano więcej wolnego miejsca. Bagażnik okazuje się prawdziwym gigantem, bo liczy aż 470 litrów.

Produkcję Peugeota 308 II. generacji ulokowano w jego ojczyźnie, a dokładnie w Sochaux (przy czym silniki będą dostarczane z fabryk w Trémery i Douvrin). Swojej oficjalnej premiery samochód doczeka się 10 września, przy okazji Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a do europejskich salonów sprzedaży zawita niedługo później.

Najnowsze Wiadomości

275 KM w Clio RS

28.05.2016, 2 komentarze

Polisy OC mogą wzrosnąć nawet o...

27.05.2016, 5 komentarzy

Toyota ponownie najlepsza. I nie...

27.05.2016, 3 komentarze

Odcinkowy pomiar prędkości już w...

26.05.2016, 8 komentarzy

Trzecia runda cyklu Oponeo...

25.05.2016, 1 komentarz

Nietypowe coupe Skody

25.05.2016, 10 komentarzy
zobacz więcej propozycji