Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Volkswagen
Wybierz
model
Na skróty:
Więcej

Z kraju i ze świata - Volkswagen

Nowy Volkswagen Taigun - crossover na bazie up!

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
To się nazywa fantazja i zmysł oszczędzania - stworzyć crossovera na bazie Volkswagena up!. Takie rzeczy tylko w "aucie dla ludu". Oczywiście nie chcemy kpić z takiego rozwiązania, bo dziś wszyscy producenci oszczędzają i na bazie miejskiego autka byliby gotowi stworzyć nawet wahadłowiec. A co zaoferuje nowy Volkswagen Taigun?

Na początku myślałem, że nazwa modelu to po prostu pomyłka i powinno być Tiguan. Zbieg okoliczności? Przypadek? Niekoniecznie - być może to następca Volkswagena Tiguana, ale to tylko przypuszczenia i wróżby. Volkswagen Taigun w wersji koncepcyjnej został zaprezentowany na trwającym Salonie Samochodowym w Sao Paulo w Brazylii.

Oczywiście auto w takiej wersji zapewne nie trafi do produkcji, choć jak to zwykle bywa, producent chce nas przekonać, że wersja produkcyjna będzie niemal identyczna. Volkswagen z drugiej strony nie ukrywa, że model Taigun bazuje na niewielkim aucie miejskim up!, choć na pierwszy rzut oka trudno w to uwierzyć.

Volkswagen Taigun mierzy 3859 mm długości, 1728 mm szerokości oraz 1570 mm wysokości. Wizualnie auto wygląda dość pokaźnie, choć na papierze jest nie tylko mniejsze od modelu Tiguan, ale nawet od Nissana Juke. Trzeba przyznać, że projektanci w Volkswagenie tym razem się postarali. Nie ekscytujmy się jednak, bo księgowi już zacierają ręce w oczekiwaniu na proces ugrzeczniania.

Taigun ma rozstawi osi na poziomie 2470 mm, czyli o 50 mm więcej niż w modelu up!. We wnętrzu znajdziemy miejsce dla czterech osób oraz 280 litrów bagażu. Po złożeniu tylnych siedzeń, przestrzeń rośnie do 987 litrów. A co znajdziemy pod maską tego sympatycznego Taiguna? W wersji koncepcyjnej do napędu służy prototypowa wersja 1,0-litrowego silnika.

Tak, Volkswagen poszedł w ślady Forda i postanowił stworzyć 1,0-litrową trzycylindrową jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbosprężarką. Silnik ten generuje moc 110 KM oraz moment obrotowy na poziomie 175 Nm przy 1500 obr./min. 6-biegowa skrzynia manualna kieruje napęd na przednią oś.

Zdaniem producenta Volkswagen Taigun będzie ważył zaledwie 985 kg, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 186 km/h, zaś średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 4,5 l/100km.

Źródło: Carscoop

Najnowsze Wiadomości

W tym Citroenie komfort jest...

29.08.2016, 2 komentarze

Będzie Mazda RX-9 (?)

29.08.2016, 1 komentarz

To już koniec BMW Z4

27.08.2016, 7 komentarzy

Rusza budowa kolejnego etapu...

26.08.2016, 4 komentarze
zobacz więcej propozycji