Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Opel
Corsa
Na skróty:
lista generacji Opel Corsa

Z kraju i ze świata - Opel - Corsa

Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX - oszczędny maluch

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Trzeba przyznać, że Opel bardzo stara się, aby jego silniki Diesla były wzorem do naśladowania. O ile opinie na temat jednostek napędowych tego producenta są podzielone, jedno jest z pewnością niepodważalne (przynajmniej w teorii i na papierze) - najnowsza jednostka 1.3 CDTI ecoFlex jest bardzo oszczędna.

Nowy Opel Corsa z silnikiem 1.3 CDTI ecoFLEX to najoszczędniejsze auto z jednostką Diesla w historii producenta. Otóż Corsa najnowszej generacji z trzydrzwiowym nadwoziem i wspomnianym silnikiem jest w stanie przejechać 100 kilometrów zadowalając się jedynie 3,3-litrami paliwa emitując jednocześnie do atmosfery zaledwie 88 g/km CO2.

W porównaniu do modelu z 2011 roku poprawa jest niewielka, ale zawsze godna odnotowania - 0,2 l/100km. W przypadku bardziej praktycznego modelu pięciodrzwiowego, zużycie paliwa również jest przyjemne dla kieszeni kierowcy - 3,4 l/100km. Emisja CO2 w tym przypadku wzrasta zaledwie o 1 gram do wartości 89 g/km.

"W zaledwie pięć lat od wprowadzenia pierwszej Corsy z silnikiem ecoFLEX do dziś, byliśmy w stanie zredukować zużycie paliwa i emisję CO2 o 26 procent równocześnie zwiększając wydajność i osiągi również o 26 procent." - powiedział Mike Ableson, wiceprezes oddziału inżynierów w Oplu. A jak to wszystko osiągnięto?

Zmiany, jakie zaszły w 1,3-litrowym silniku to przede wszystkim modyfikacje pompy oleju, która dba tylko o niezbędne ciśnienie oleju redukując jednocześnie zapotrzebowanie na energię potrzebną do działania. Oprócz tego zastosowano specjalny olej przekładniowy o niskiej lepkości oraz przeprogramowano jednostkę sterującą silnikiem.

Wynikiem tych wszystkich modyfikacji jest 1,3-litrowy silnik ecoFLEX, który generuje obecnie moc 95 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 190 Nm osiągalny w zasięgu 1750-3250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 177 km/h.

Źródło: Carscoop

Najnowsze Wiadomości

Ponad 200 koni w nowym Tiguanie

24.08.2016, 2 komentarze

Co dalej z podatkiem ekologicznym?

24.08.2016, 6 komentarzy

Czy auta przyszłości będą też...

24.08.2016, 2 komentarze
zobacz więcej propozycji