Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Porsche
Cayenne
Na skróty:
lista generacji Porsche Cayenne

Z kraju i ze świata - Porsche - Cayenne

Porsche Cayenne Turbo S - pierwsze zdjęcia topowej wersji

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Przy debiucie Porsche Cayenne wszyscy fani marki załamywali ręce twierdząc, że to koniec pewnego rozdziału, upadek wielkiej ikony. Dziś model Cayenne jest pełnoprawnym członkiem rodziny. Mało tego - auto cieszy się ogromną popularnością i nikt nie kwestionuje pozycji Cayenne w Porsche. Teraz pojawiły się pierwsze zdjęcia i detale najmocniejszej wersji Porsche Cayenne Turbo S.

Porsche nie próżnuje i co rusz pokazuje nowe wersje obecnych modeli. Podobnie jak Panamera Turbo S, tak samo Porsche Cayenne Turbo S chowa pod maską podwójnie doładowaną jednostkę V8, zaś z zewnątrz można zauważyć liczne modyfikacje stylistyczne. Cel? Odróżnić się nieco od "słabszej" wersji Turbo. Niewiele. Tylko troszkę.

Panowie z mądrymi głowami w Porsche zamontowali tytanowo-aluminiowe koła turbiny w turbosprężarkach oraz przeprogramowali jednostkę sterującą silnikiem, dzięki czemu 4,8-litrowy motor zyskał dodatkowe 50 KM oraz 50 Nm momentu obrotowego. Ostateczny wynik 550 KM oraz 750 Nm momentu obrotowego z pewnością poruszy to wielkie auto.

W porównaniu do słabszej wersji Turbo, model Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,2 sekundy szybciej, czyli w czasie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h i dobija teraz do 283 km/h. Zdaniem Porsche, zwiększenie osiągów i mocy nie odbiło się negatywnie na zużyciu paliwa - auto nadal w cyklu mieszanym zużywa średnio 11,5 l/100km.

Jeśli już ktoś kupił wersję Turbo i teraz żałuje, mamy dobrą wiadomość. Producent oferuje posiadaczom słabszej wersji opcjonalny pakiet wzmacniający moc o 40 KM zaś moment obrotowy o 50 Nm dając efekt końcowy niemal taki sam, jak w wersji z literką S.

Topowa wersja Cayenne oprócz większej mocy dostaje również liczne dodatki stylistyczne, takie jak 21-calowe aluminiowe felgi, przyciemnione lampy przednie, jak również lakierowane na czarno wstawki przy lusterkach czy zderzakach. Z tyłu zamiast owalnych, Porsche zamontowało prostokątne końcówki układu wydechowego.

We wnętrzu znajdziemy dodatki z włókna węglowego na desce rozdzielczej, drzwiach oraz konsoli centralnej oraz nową tapicerkę z kontrastującymi przeszyciami. W standardzie Porsche Cayenne S dostaje powietrzne zawieszenie z aktywnymi stabilizatorami, system sterowania momentem obrotowym, który współpracuje z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Ceny w Niemczech startują od poziomu 151 702 euro.

Źródło: Carscoop

Najnowsze Wiadomości

Odcinkowy pomiar prędkości już w...

26.05.2016, 2 komentarze

Trzecia runda cyklu Oponeo...

25.05.2016, 1 komentarz

Nietypowe coupe Skody

25.05.2016, 7 komentarzy

Jak bezpieczne są współczesne...

25.05.2016, 2 komentarze

Hyundai Grand Santa Fe po zmianach

25.05.2016, 1 komentarz

Będzie mniejsza wodorowa Toyota

24.05.2016, 4 komentarze
zobacz więcej propozycji