Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Porsche
Cayenne
Na skróty:
lista generacji Porsche Cayenne

Z kraju i ze świata - Porsche - Cayenne

Porsche Cayenne Turbo S - z wizytą na torze

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Niedawno Porsche wzbogaciło swoją ofertę o najmocniejszego SUV-a w kolekcji - Cayenne Turbo S. Zdaniem producenta: "To najszybszy i najbardziej imponujący SUV Porsche, jaki kiedykolwiek powstał." Teraz oprócz kilku zdjęć modelu możemy podziwiać film, w którym Porsche Cayenne Turbo S szaleje na torze.

Porsche Cayenne Turbo S chowa pod maską podwójnie doładowaną jednostkę V8, zaś z zewnątrz można zauważyć liczne modyfikacje stylistyczne. Zacznijmy od silnika, bo tu jest najciekawiej. Zastosowany w Cayenne Turbo S 4,8-litrowy motor zyskał dodatkowe 50 KM oraz 50 Nm momentu obrotowego. Ostateczny wynik 550 KM oraz 750 Nm momentu obrotowego z pewnością poruszy to wielkie auto.

W porównaniu do słabszej wersji Turbo, model Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,2 sekundy szybciej, czyli w czasie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h i dobija teraz do 283 km/h. Zdaniem Porsche, zwiększenie osiągów i mocy nie odbiło się negatywnie na zużyciu paliwa - auto nadal w cyklu mieszanym zużywa średnio 11,5 l/100km.

Topowa wersja Cayenne oprócz większej mocy dostaje również liczne dodatki stylistyczne, takie jak 21-calowe aluminiowe felgi, przyciemnione lampy przednie, jak również lakierowane na czarno wstawki przy lusterkach czy zderzakach. Z tyłu zamiast owalnych, Porsche zamontowało prostokątne końcówki układu wydechowego.

We wnętrzu znajdziemy dodatki z włókna węglowego na desce rozdzielczej, drzwiach oraz konsoli centralnej oraz nową tapicerkę z kontrastującymi przeszyciami. W standardzie Porsche Cayenne Turbo S dostaje powietrzne zawieszenie z aktywnymi stabilizatorami, system sterowania momentem obrotowym, który współpracuje z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Ceny w Niemczech startują od poziomu 151 702 euro.

Na poniższym filmiku możecie ocenić, czy tak wielkie auto może bez skrępowania mówić o sobie, że jest "sportowe".

Najnowsze Wiadomości