Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Wybierz
markę
Na skróty:
Więcej

Z kraju i ze świata

Qoros 3 Sedan debiutuje na salonie w Genewie

Geneva 2013

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Po wielu miesiącach zapowiedzi i plotek oraz kilku problemach z nazwą, na 83. Salonie Samochodowym w Genewie wreszcie debiutuje marka Qoros i prezentuje swoje pierwsze modele. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się Qoros 3 Sedan - dzieło chińsko-izraelskiego koncernu.

Zdaniem producenta, Qoros 3 Sedan będzie produkowany w chińskiej fabryce w Changshu i wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie 2013 roku, natomiast sprzedaż w Europie wystartuje już pod koniec bieżącego roku. Nowe modele w ofercie będą pojawiały się mniej więcej w 6-miesięcznych przerwach.

"Fabryka posiada wydajność około 150 tysięcy egzemplarzy rocznie z możliwością rozwoju do nawet 450 tysięcy sztuk." - powiedział Alexander Wortberg, dyrektor produkcji w Qoros. Co ciekawe, ten sam człowiek był dyrektorem produkcji w BMW. Jesteśmy niezwykle ciekawi jak wystartuje sprzedaż modelu w Europie, a wcześniej, jakie wyniki osiągnie na swoim rodzimym rynku.

Nowy Qoros 3 Sedan wyląduje w tym samym segmencie co Volkswagen Jetta czy Opel Astra, więc na starcie będzie miał ciężką konkurencję. Auto mierzy 4615 mm długości oraz 1839 mm szerokości. A teraz najważniejsze - co pojawi się pod maską? Na starcie będzie to jeden silnik benzynowy o pojemności 1,6-litra w dwóch wersjach. Wolnossący model będzie produkował 126 KM oraz 155 Nm momentu obrotowego, natomiast turbodoładowana wersje wypluje z siebie 156 KM oraz 210 Nm.

W przyszłości pojawią się również inne jednostki napędowe. W planach jest między innymi trzycylindrowy turbodoładowany silniczek o pojemności 1,2-litra, jak również turbodoładowana jednostka 1,6-litra - obie z technologią GDI (Gasoline Direct Injection). Warto wspomnieć o licznych zewnętrznych dostawcach części, takich jak Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch, Getrag, Benteler, Lear, Microsoft, Harman, Neusoft-Alpine oraz Iconmobile, którzy brali udział w projektowaniu modelu.

Najnowsze Wiadomości