Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Volkswagen
Golf
Na skróty:
lista generacji Volkswagen Golf

Z kraju i ze świata - Volkswagen - Golf

Volkswagen Golf VII zwyzcięzcą Car of the Year 2013!

Geneva 2013

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Volkswagen Golf VII wybrany najlepszym samochodem 2013 roku. W plebiscycie Car of the Year 2013 zdobył aż 414 punktów deklasując Toyotę GT86 oraz Volvo V40.

Volkswagen Golf VII zwyciężył w plebiscycie Car of the Year 2013 wyprzedzając Toyotę GT86 (Subaru BRZ) z 202 głosami oraz Volvo V40, który dostał 189 punktów. Niemieckie auto dostało aż 414 głosów i praktycznie zdeklasowało rywali. Czy takie rozstrzygnięcie konkursu kogoś zdziwiło?

Jury było pod wrażeniem przede wszystkim ogromnej popularności wszystkich siedmiu generacji tego modelu. Oprócz tego na korzyść nowego Golfa przemawiał spory postęp technologiczny oraz duży nacisk na bezpieczeństwo zarówno bierne, jak i czynne. Jeśli ktoś z jakiegoś powodu nie zna jeszcze nowego Volkswagena Golfa VII, prezentujemy garść przydatnych informacji.

Nowy Volkswagen Golf VII bazuje na nowej platformie MQB (Modularer Querbaukasten). Nowa „siódemka” w pięciodrzwiowym nadwoziu mierzy 4255 mm długości, jest więc dłuższa o 56 mm. Również rozstaw osi się zwiększył – mierzy teraz 2637 mm, czyli o 59 mm więcej od poprzednika.

Nowy Volkswagen Golf VII będzie oferowany z dość szeroką gamą skrzyń biegów. Do wyboru będzie 6-biegowa skrzynia manualna oraz 6- i 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DSG. Kolejną nowością są zdaniem Volkswagena dwie całkowicie świeże generacje silników benzynowych oraz Diesla. Wszystkie jednostki będą wyposażone w standardowy system Start/Stop oraz odzyskiwania energii elektrycznej.

I tak pod maskę może trafić 1,2-litrowa jednostka TSI o mocy 85 KM zużywająca około 4,9 l/100km lub 1,4-litrowy TSI o mocy 140 KM z systemem Active Cylinder Technology wyłączającym dwa cylindry, dzięki czemu średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100km. Jeśli chodzi o jednostki Dieslowskie, na starcie do wyboru będzie 1,6-litrowy silnik o mocy 105 KM zużywający około 3,8 l/100km oraz topowa jednostka w startującej ofercie - 2,0-litra o mocy 150 KM zużywająca 4,1 l/100km.

Niedawno pojawiły się także nowe silniki w ofercie: 105-konny 1,2-litrowy silnik TSI z technologią BlueMotion, 122-konny 1,4-litrowy TSI również z technologią BlueMotion oraz 140-konny 1,4-litrowy TSI także z technologią BlueMotion oraz systemem Active Cylinder Technology. Wszystkie trzy jednostki mogą współpracować ze standardową 6-biegowią skrzynią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Najnowsze Wiadomości

zobacz więcej propozycji