203 tys. złotych kosztować będzie podstawowa wersje Mercedesa GLC Coupe, który właśnie wjeżdża na polski rynek. BMW X4 oraz Porsche Macan będą mieć mocnego konkurenta w dość nietypowym segmencie średniej wielkości SUV-ów o nadwoziu typu coupe.
Nowy model w ofercie producenta ze Stuttgartu naturalnie bazuje pod względem technologicznym na modelu GLC. Jego nadwozie, poza mocno opadającą linią dachu, jest również nieco dłuższe (o 8 cm) i zostało niżej zawieszone (4 cm niższy prześwit). Do tego będzie się wyróżniać bardziej wyrazistymi przetłoczeniami czy masywniejszymi nadkolami.
W stosunku do modelu GLC odmiana Coupe ma więcej sportowego charakteru. W tym celu m.in. inaczej zestrojono zawieszenie czy układ kierowniczy, który ma bardziej bezpośrednią charakterystykę. Na wyposażeniu pojawiły się m.in. pneumatyczne zawieszenie, LED-owe oświetlenie czy 18-calowe felgi.
Ceny GLC Coupe na polskim rynku startują od 203 tys. zł. Tyle trzeba będzie co najmniej wydać za wersję GLC 250 4Matic z silnikiem benzynowym o mocy 211 KM i automatyczną przekładnią o 9 przełożeniach. Taka przekładnia wraz z napędem na wszystkie koła są zresztą standardowym zestawem dla wszystkich wersji silnikowych najnowszego w ofercie Mercedesa. Podstawowa wersja wysokoprężna GLC 220d z dwulitrowym dieslem o mocy 170 KM.
Ceny Mercedesa GLC Coupe:
- GLC 220d 206.000 zł
- GLC 250d 226.500 zł
- GLC 250 203.000 zł
- GLE 300 220.500 zł
Ile kosztuje konkurencja?
Najbliższym konkurentem Mercedesa GLC Coupe będzie naturalnie BMW X4. Ceny tego bawarskiego SUV-a startują od 196.900 zł za wersję ze 184-konnym silnikiem benzynowym, 8-stopniową przekładnią i napędem na wszystkie koła xDrive. Podstawowy diesel o mocy 190 KM kosztuje od 195.700 zł, ale tu poza napędem na 4 koła, mamy manualną przekładnię. Z kolei podstawowa odmiana Porsche Macana (252 KM) kosztuje 226.400 zł, zaś mocniejsza o 6 KM odmiana wysokoprężna to wydatek minimum 279,4 tys. zł.