Szukaj

Informacje o Nissan Almera

Lata produkcji: 1995 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1995-2006. Jego poprzednikiem był bardzo sprawdzony Nissan Sunny, zaś następcą został Nissan Tiida. Almera stała się europejskim odpowiednikiem modeli: Pulsar, Sentra i Bluebird. Na Starym Kontynencie zyskał rzeszę klientów, jednak pod względem popularności nigdy nie dorównał kompaktowym gigantom takim, jak Volkswagen Golf, czy Opel Astra. W trakcie 11-letniej kariery Almery powstały dwie generacje tego modelu.
czytaj więcej

Nissan Almera – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Nissan Almera

Liczba ocen: 1 392
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Lukki81
Nissan Almera II
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Auto niezawodne, wół roboczy. Najlepszy silnik 1.5 90 KM (66kW) rewelacyjny, niezawodny i mało pali. Jako konkurent Golfa IV - bije go na głowę pod kątem niezwodności. Auto dla kogoś kto nie lubi często odwiedzać mechaników - o ile zakupi się zadbany egzemplarz. Pamiętać o regularnych wymianach olejów (ja leję 10W40) i filtrach - co robię we własnym zakresie. Nie polecam zakladać lpg - auto przy lekkiej nodze nie pali dużo a gaz sprzyja u japończykow różnym awariom. Auto ma już na liczniku przebiegu 230 000 km i dalej śmiga. Przeznaję jednak że było dbane.
3,6
~Jakub1979
Nissan Almera II
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Ogólne wrwżenia są w miare. Nie jest to klasa średnia ale plusem dużym jest silnik który działa od 8 lat bezawaryjnie. Stan blacharski jest nienajlepszy dlatego jeśli ktoś kupi almerkę bez rdzy albo z małymi ogniskami na karoserii to radze jak najszybciej to zabezpieczyć. Sprawdzić dokłądnie podwozie bo jesli tam jest rdza to może byś słabo. Progi kielichy progów. Sprawdzić pas przedni i wzmocnienie pasa pod chłodnicą czy tam nie rdzewieje. Sprawdzić tył auta a konkretnie podłużnice. Tam jak dostanie się rdza i trzeba będzie naprawy blacharskiej to będą duże koszta bo trzeba zdwjmować zawieszenie. Jak w tych miejscach nie ma rdzy to auto będzie służyć długo.
4,2
~BeiZik
Nissan Almera I
Hatchback 1.4 S,GX,LX 75KM 55kW
Nissan Almera N15 (5D 75KM) był ze mną 14 lat i przejechaliśmy razem 171 000 km - na liczniku dociągnął do 265 k km. Kupiłem go od handlarza jako 8-latka z przebiegiem 90 k km ściągniętego ze Skandynawii (wersja S bez klimatyzacji, z szybami na korbkę ale z podgrzewanymi fotelami i wycieraczkami reflektorów) - w 2007 roku nie było jeszcze możliwości weryfikacji danych przez internet ale teraz wiem, że licznik najprawdopodobniej był skręcony o połowę czyli auto dojechało do 350 k km i nadal jeździ. Co ciekawe mechanicy pytani czy auto ma realny przebieg potwierdzali to i mówili, że na takie wygląda, że nie jest zużyte mechanicznie. Samochód był kupiony na szybko na krótki okres czasu ale jak to bywa został na dłużej. Auto mi służy do przejechania z punktu A do punktu B więc rzucający na kolana wygląd i sportowe osiągi nie są dla mnie priorytetem. Samochód wygląda jak typowe auto japońskie z końca lat 90-tych - moim zdaniem bólu nie ma - no ale w kraju wyznacznikiem piękności jest Golf więc nie wszystkim przypadało do gustu. W środku także bez szaleństw - miałem wersję 5D więc 4 osoby w środku spokojnie się mieściły a i do bagażnika można było coś wrzucić. Silnik benzynowy 75 KM pozwalał na normalną jazdę - suchy, bez wycieków, nie brał oleju, skrzynia biegów na początku miała wymienione łożyska i pracowała potem bez problemu, sprzęgła nie wymieniałem więc jeśli poprzedni właściciel tego nie robił do nadał było fabryczne, w zawieszeniu nic nie pukało, auto normalnie trzymało się drogi. Generalnie 14 lat bez żadnych niespodzianek - wszystko co było do robienia był na bieżąco robione. Tylko raz zatrzymał mi się w trasie - i to dopiero w ostatnim roku używania - padła elektronika (po 22 latach pracy) której to auto nie ma za wiele - moduł aparatu zapłonowego. Ale największą zmorą tego modelu była rdza - to bardzo ekologiczne auto bo szybko ulega biodegradacji - dosłownie w oczach. Praktycznie wszystkie blachy Almera miała wymienione - błotniki przód, reperaturki błotniki tył, drzwi kierowcy (standardowa dziura pod lusterkiem), progi przód i tył, tylne nadkola wewnątrz (w bagażniku ich praktycznie nie było - widać było koła samochodu) - a podłoga była łatana raz na 2 lata, praktycznie łata do łaty, niestety były też robione podłużnice przód i tył. A - i przerdzewiała także rura wlewu paliwa i miska olejowa - to też standard. Powiem tak - ostatnio ciężko było znaleźć blacharza, który chciałby się podjąć takiej pracy - po ostatniej wizycie poprosił mnie, abym już do niego nie przyjeżdżał bo za żadne pieniądze już tego auta nie będzie robić. Z mechanikami też jest trudno - nikt nie chce się podjąć naprawy tak starego auta - wspomniany moduł aparatu zapłonowego diagnozowało i naprawiało mi 2 mechaników\elektryków a finalnie i tak zrobiłem to sam na podstawie informacji z internetu. Był też problem z tylnymi hamulcami (ta wersja miała z tyłu tarcze) - notorycznie zapiekały się zaciski i mimo ich okresowego czyszczenia ciągle był z tyłem problem. A i na początku mojego użytkowania auta były wymienione przeguby. A co było jeszcze dodatkowo zrobione - były wymienione amortyzatory tył, siłowniki klapy bagażnika, kostka stacyjki i inne standardowe sprawy tego modelu jak nawiew pierwszego biegu, cięgno wycieraczek, taka drobnica - choć upierdliwa. Generalnie gdyby nie rdza to mechanicznie auto jest praktycznie nie do zajeżdżenia i wiedzą o tym 'taksówkarze' w Afryce gdzie finalne Almerka trafiła na swoją emeryturę - i pewnie będzie tam jeszcze jeździć przez wiele, wiele lat bo największy jej wróg - rdza - tam jej nie grozi a silnik z racji swej prostoty i łatwości potencjalnych napraw wytrzyma wszystko.

Usterki Nissan Almera

Liczba wpisów: 84
Geometria zawieszenia N15
  • Nissan Almera I
Poniższe dane znalazłem w książce serwisowej Autodata. Dotyczą one wszystkich wersji Almery N15, w większości przypadków dotyczą tez Sunny N14. Według dealera (NISSMOT, Plock) sa one identyczne jak dane dla Almery N16. -------------------------------------------------------- Kola przednie - regulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0 - 2 stopnie-minuty 0 - 0 22´ stopnie-1/100 0 - 0,37 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1 20´N - 0 10´P stopnie-1/100 1,33N - 0,17P -------------------------------------- Wyprzedzenie kata zwrotnicy (Castor) -------------------------------------- stopnie-minuty 0 40´ - 2 10´ stopnie-1/100 0,67 - 2,17 -------------------------------------------------------- Kola tylne - nieregulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0,50 +/- 2 stopnie-minuty 0 5´ +/- 0 21´ stopnie-1/100 0,08 +/- 0,35 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1N +/- 0 45´ stopnie-1/100 1N +/- 0,75
Problem rozwiązany
Silnik - równomiernie falują obroty.
  • Nissan Almera I Sedan 1.4 GX,LX 75KM 55kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Witam i proszę o pomoc - ręce mi opadają. Posiadam b+g. Odpalam na benzynie czy gazie i dopóki działa ssanie obroty są równiutkie wskazówka nawet nie drgnie, problem zaczyna się jak przechodzi na wolne obroty wtedy zaczyna falować wahania 1500 - 2000 obr. ( wymieniłem : wszystkie filtry, czyściłem przepustnice, przepływomierz, wymieniłem kable kopułkę świece i palec) ładnie wchodzi na obroty i z nich schodzi do tych właśnie wartości. Odłączyłem kostkę od przepływomierza - bez zmian, odłączyłem od sondy lambda - również bez zmian, jedyne na co zareagował to jak odłączyłem czujnik przepustnicy. Co mam z tym dalej robić ( dodam że komputer nie widzi błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Pomarańczowa lampka silnika
  • Nissan Almera II Hatchback 1.8 114KM 84kW 2000-2002
  • silnik
Cały dzień jeździłem, trochę stałem w korku, ale bez problemu dojechałem do domu. Rano wstałem, odpalilem samochód i pomarańczowa lampka silnika już nie zgasła. Jeździlem potem cały dzień, nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Lampka pali sie nadal. Jak uruchamiałem silnik, wydaje mi się, że jak piewszy raz zakręcił to jakoś słabiej. Może to tylko było złudzenie. Spalanie również bez zmian, czyli OKej. Może ktoś ma jakiś pomysł. Przeczytałem kilka wcześniejszych opisywanych podobnych usterek w tym samochodzie ale żadna nie pasuje do moich, oprócz tego, że pomarańczowa lampka się cały czas pali. czujnik położenia wału korbowego?, sonda lambda? świece? czy zawilgocenie przewodów, kostek, czujników?, Dodatkowe pytanie, czy jak łańcuch jest do wymiany to może się również zapalić ta żółta lamka? dziękuję z góry za pomoc, Bartek nie znana 50000 km
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 40
5,0
Nissan Almera II
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LPGTECH 200
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Nissan ALMERA 1.8 16V ,2004r,116KM. Zamontowana instalacja to LPG TECH 224, wtryski DRAGON,reduktor 150KM ,zbiornik w kole a zawór do tankowania pod klapk± wlewu benzyny. To ju¿ moje pi±te auto , które "zagazowa³em" i sprawuje siê wy¶mienicie . Ca³kowita automatyka prze³±czania paliw , bez...
2,5
Nissan Almera II
Hatchback 1.5 90KM 66kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Zdecydowanie odradzam montaż instalacji Stella Comfort do tego auta. Gaz mam 4 tygodnie auto wracało do zakładu 7 razy. W tym 3 razy z tą samą usterką, której nie potrafią naprawić. Po prostu nie da się jeździć na gazie. Najmniej poważna usterka to brak ciepłego powietrza z nagrzewnicy. Później nie zawsze przełączało na gaz - nawet po kilkunastu kilometrach jechałem nadal na...
5,0
Nissan Almera II
Hatchback 1.8 114KM 84kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Na gazie silnik pracuje zdecydowanie poprawnie. Spadek mocy zauważalny jest przy naprawde dynamicznej, sportowej jeździe. Ale kto chce tak jeździć, nie zakłada takiej instalacji :) Jest to spadek niewielki, nie ma najmniejszego wpływu na wyprzedzanie przy prędkościach do 150km/h - szybciej nie jeżdżę, więc nie wiem, jak dalej się zachowuje. Spalanie, oczywiście wzrosło, choć...
Nissan Almera