Szukaj

Informacje o Nissan Leaf I Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2011, kompaktowy hatchback z segmentu C (niższa klasa średnia) jest pierwszym autem japońskiego producenta o napędzie elektrycznym. Pierwowzorem Nissana Leaf był prototyp z roku 2009 noszący nazwę EV-11. Samochód powstał na platformie podłogowej Nissan C platform, tak jak m.in. model Tiida. Nissan Leaf jest też pierwszym samochodem elektrycznym, który został zwycięzcą europejskiego plebiscytu Car of The Year 2011 oraz World Car of the Year 2011. Leaf po angielsku znaczy „liść”, jest to jednak w tym przypadku także skrót od Leading, Environmentally friendly, Affordable, Family car, co można przetłumaczyć jako „Przodujący, przyjazny dla środowiska, rodzinny samochód za rozsądne pieniądze”.
czytaj więcej
Powagosław
Niewątpliwie oryginalny. Czy ładny – to już bardziej wątpliwa kwestia. Nie do końca rozumiem, dlaczego znakiem rozpoznawczym tzw. aut ekologicznych musi być ich udziwnienie. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziś wszystkie samochody wyglądają tak samo, wszystkie piosenki brzmią tak samo i wszystkie polskie komedie są tak samo nieśmieszne. Aż tu nagle zjawia się coś tak innego. W całej brzydocie tego auta, jego inność jest jak objawienie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Typ silnika elektryczny
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 3008 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 254 Nm przy 0-3008 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Dodatkowe informacje Moc max w zakresie obrotów 3800-10000
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Grzegorz
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Jak za używane auto z 2013 z ceną ok. 40 tys. jak najbardziej warto. Zwłaszcza do jazdy po mieście i na krótkich dystansach. Mój Leaf ma baterię 24 kWh i wystarcza na jazdę po mieście do 120 km w lecie i do 100 km w zimie (najmniej udało mi się przejechać 90 km). Jeżdżąc do 30 km tylko po mieście dieslem zawsze miałem problemy z filtrem cząstek stałych i zaworem EGR dlatego wybór padł na elektryka. Auto kupione jako 3 w rodzinie, ale od razu stało się na co dzień 1. Stojąc w korku mam błogą ciszę i zerowe zużycie energii pomijając ogrzewanie. Pomimo, że ma pompę ciepła, to i tak załącza grzałkę oporową kiedy wychodzę z pracy, ponieważ auto jest mocno wychłodzone, ale za to po uruchomieniu auta z wentylacji od razu leci gorące powietrze i mamy błyskawicznie ciepło. Leaf ma bardzo dobre przyspieszenie i płynne hamowanie silnikiem z odzyskiem energii. Jeżeli chodzi o ładowanie w domu prądem AC to wszystko zależy od kabla (ładowarki). Ja posiadam taką, którą można regulować od 1A do 32A co 1A. Mając dobrą instalację w garażu spokojnie można ładować się prądem 16A co daje 3.7 kW. Podsumowując - do jazdy po mieście do 100 km idealny, na trasę jednak poczciwy diesel Croma.
4,5
~Rafał
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Świetny samochód do miasta jak ktoś mieszka na przedmieściach i dziennie robi do 100km. Przestronny dla rodziny 2+2, bagażnik odpowiednio duży na cotygodniowe zakupy. Gdyby była większa bateria - byłby ideał.
4,6
~Darek R.
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Witam lefem jeżdze w Norwegi od półtora roku i jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Fajne ma zawieszenie , przyspieszenie jest bardzo płynne co prawda niemam porównania z innymi automatami. No i ta oszczędność 23 kilowaty bateri wystarczy na 100-150 km normalnej jazdy dużo górek i do 100km/h więc średnio 18,4 kw na 100 km . Auto ma 1,5 ton i trzyma isę fajnie drogi .
Średnie spalanie dla Nissan Leaf I Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW 2011-2016
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

207
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Średni minimalny zasięg to trasa równo 170km z miasta przez kręte drogi wiejskie do miejsca docelowego i z powrotem, zimą przy dużych różnicach wysokości i odczuwalnym wietrze czołowym. Po trasie komputer wskazywał 5 mil pozostałego, orientacyjnego zasięgu. Średni maksymalny zasięg 220km to trasa kilkukrotnie pokonywana w przeciągu roku w różnych warunkach pogodowych wyjazd z miasta, podróż autostradą, ładowanie w punkcie przy drodze. Komputer wskazuje 10 mil pozostałego zasięgu. Maksymalny zasięg 230km to ta sama trasa, co w średnim maksymalnym, ale inny punkt ładowania. Samochód z w pełni naładowaną baterią bez dodatkowego bagażu, pasażerów dotarł do punktu ładowania z pozostałym zasięgiem 2 mil. Na czas ładowania duży wpływ ma temperatura baterii, aktualny stan załadowania i poziom, do którego chcemy załadować baterię. Optymalnie czasowo to ładować baterię z okolic 20% do 80% (specjalna funkcja ładowania) ze zwykłych garażowych gniazdek.
137
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Zużycie ok 11.5 KW/100 km. Niech każdy policzy ile to wynosi. Bateria 11/12 kresek. Można polecić na miasto i krótka drogę poza miasto
107
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Nissan Leaf I Hatchback 5d