Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan Note

Lata produkcji: 2005 - teraz
Segment: Mikrovany
Samochód miejski o kształtach minivana klasyfikowany w segmencie K, choć, z racji rozmiarów zaliczany również do segmentu B. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku (od 2005 roku dostępny tylko w Japonii). Note zastąpił model Almera Tino (minivan na bazie Almery), wypełniając lukę w tej klasie w ofercie Nissana. Zbudowano go na zmodyfikowanej płycie podłogowej Nissan B platform, którą dzielił, podobnie jak wiele innych elementów, z bliźniaczym Renault Modusem. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja auta. Do tej pory Nissan sprzedał ok. miliona egzemplarzy modelu Note.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z ciekawszych Nissanów ostatnich lat, wciąż jeden z najbardziej praktycznych i funkcjonalnych, choć można mieć zastrzeżenia do projektu wnętrza, które zapożyczono z modelu Micra.
Luzacjusz: Znacznie ładniejszy od poprzednika, choć mógł być jeszcze znaczniej. Gdyby tylko księgowi Nissana nie storpedowali wszystkich pomysłów zastosowanych w urodziwym prototypie Invitation, może człowiek poczułby jakieś emocje.

Nissan Note II

Może nie wygląda równie widowiskowo jak prototyp Invitation i może próżno w nim szukać awangardowych rozwiązań stylistycznych, ale jak na auto, które ma być przede wszystkim praktyczne, Nissan Note II wygląda więcej niż zadowalająco. Owszem, jego bryła nadwozia przypomina zaokrąglone na krawędziach pudełko, jednak głębokie przetłoczenia linii bocznej czy wymyślne kształty świateł bez wątpienia dodają mu uroku.

Mieszane uczucia budzi natomiast stylistyka kokpitu, a kolejne kontrowersje wywołuje jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych. Widoczne tu i ówdzie elementy ozdobne nie są w stanie zatrzeć złego wrażenia, jakie pozostawia po sobie morze twardego i podatnego na zarysowania plastiku. Miejsce pracy kierowcy znacznie lepiej prezentuje się za to w dyscyplinie ergonomii obsługi - czytelność wskaźników i rozplanowanie przełączników zapiszemy na duży plus.

Praktyczność to drugie imię kabiny pasażerskiej Note’a. Cieszy mnogość funkcjonalnych skrytek czy stolików, uśmiech na twarzy generuje też przesuwana tylna kanapa, jednak prawdziwy zachwyt wywołuje ilość wolnej przestrzeni. Swobodą ruchów, jaką mogą cieszyć się podróżujący z tyłu, Nissan posyła na łopatki nie tylko auta miejskie, ale i sporą część kompaktów. Wbrew pozorom nie oznacza to, że po macoszemu potraktowano bagażnik - miejsca jest w nim wystarczająco dużo.

Głodni kolejnych zalet japońskiego mikrovana powinni wybrać się nim na przejażdżkę. Zestrojenie zawieszenia okazuje się być na tyle udane, że nie tylko wyjątkowo skutecznie rozprawia się z ubytkami w nawierzchni, ale jednocześnie zapewnia stabilność, jakiej oczekuje się od bezpiecznego samochodu dla rodziny. Złego słowa nie da się też powiedzieć o układzie kierowniczym - i w mieście, i w trasie gwarantuje należytą jakość prowadzenia.

Mocną stroną Nissana Note II wydaje się być także jego cena, ale tylko na pierwszy rzut oka. Gdy katalogowi auta przyjrzymy się z bliska, okaże się, że jego seryjne wyposażenie jest - jak na współczesne standardy - niewystarczające. Sięgnięcie po bogatszą wersję winduje cenę, choć nadal pozostaje ona na akceptowalnym poziomie. Do zakupu auta zachęcają dobre warunki gwarancyjne.

Nissan Note I

Zaprojektowanie ładnego mikrovana to nie lada wyzwanie - chęć uzyskania jak najobszerniejszego wnętrza wymusza na projektantach tego typu aut zastosowanie “pudełkowatych” kształtów, które do atrakcyjnych raczej nie należą. Na szczęście styliści Nissana Note znaleźli sposób na stworzenie zarówno praktycznego, jak i przyciągającego wzrok nadwozia. Prostą bryłę karoserii uatrakcyjnili charakterystycznymi detalami w postaci reflektorów, linii szyb bocznych, a przede wszystkim tylnych lamp zachodzących daleko na dach. Efekt tego designerskiego chwytu wygląda ciekawie, choć może budzić kontrowersje.

Najwyższy szacunek i uznanie należy się jednak nie projektantom karoserii, a zespołowi odpowiadającemu za aranżację wnętrza. Pod nadwoziem o długości typowego “mieszczucha” udało się bowiem wygospodarować wnętrze przestronne niczym w kompakcie. Jako że zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest naprawdę pod dostatkiem, a pojemność bagażnika stoi na przyzwoitym poziomie, Note’a można z czystym sumieniem polecić rodzinom. Do familijnego wykorzystania Nissan nadaje się tym bardziej, że jego kabina obfituje w schowki, tylną kanapę możemy przesuwać, a w bagażniku znajdziemy podłogę umieszczaną na jednym z dwóch poziomów. Jedyne, do czego można mieć zastrzeżenia, to fotele, które nie rozpieszczają trzymaniem bocznym.

Z miejsca kierowcy wnętrze trzeba pochwalić za projekt, skrytykować natomiast za wykonanie. Na plus zaliczymy ergonomiczne rozmieszczenie przycisków pokładowych, należytą czytelność zegarów oraz doskonałą widoczność, uprzyjemniającą manewrowanie. Jeśli chodzi o minusy, te są zasługą cięcia kosztów - zastosowane plastiki mają nie tylko monotonną kolorystykę, ale są też niemiłe w dotyku i szybko się rysują, a jakby tego było mało, ich spasowanie pozostawia wiele do życzenia. Niektóre osoby mogą ponadto narzekać na niedostateczny zakres regulacji fotela i kierownicy, który utrudnia zajęcie prawidłowej pozycji za “kółkiem”.

Zachowanie podczas jazdy to mocna strona Nissana Note I. Sztywne nastawy zawieszenia sprawiają, że na zakrętach auto dobrze trzyma się drogi i nie generuje poważnych przechyłów karoserii. Mimo to okazuje się też całkiem komfortowe - dziury na drodze są skutecznie resorowane, a mechanizmy podwozia pracują przy tym odpowiednio cicho. Poprawne, choć z pewnością nie wzorowe, są hamulce oraz układ kierowniczy.

Choć na jego grillu widnieje emblemat japońskiego producenta, bohater naszego opisu powstał we współpracy z francuskim Renault, a jego produkcją zajmowała się fabryka zlokalizowana w Wielkiej Brytanii. Z jednej strony pozytywnie wpłynęło to na ceny i dostępność części zamiennych oraz popularność auta na rynku, z drugiej jednak negatywnie odbiło się na jakości. Wspomniane już niedociągnięcia w montażu elementów wnętrza poszły w parze z niedokładnym spasowaniem elementów karoserii. Na tym lista uwag się jednak nie kończy, bo nie zadbano też o odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne, trwałość układu kierowniczego czy wytrzymałość przedniego zawieszenia. Do silników benzynowych trudno mieć większe zastrzeżenia, sporo problemów przysporzyć mogą natomiast diesle.

Dane techniczne Nissan Note

Silniki

Moc silników 68-110 KM

Poj. silników 1 198-1 598 cm3

Prędkość maks. 155-183 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,1-16,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Nissan Note

Średnia ocena modelu

na podstawie 253 opinii

4.24

Średnia dla segmentu: Mikrovany 3.98

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Ergonomia

Wady

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Nissan Note

NOTE jest moim 11 samochodem po niemieckich, francuskich a nawet koreańskim, kupionym z rozsądku, po bardzo długiej analizie zarówno samego ... więcejauta jak i samochodów konkurencji. Z tytułu posiadania już Toyoty Yaris w latach 1999-2003, oraz Hondy Jazz 2003-2007, nie miałem innej rozsądnej alternatywy. Połączenie samochodu miejskiego z małą ciężarówką, mikrovana z limuzyną nie jest proste, ale przyznać trzeba uczciwie, że Nissanowi się udało. Pomijam tu wszystkie względy subiektywnego podobania się tego czy innego kawałka samochodu. Oceniam go kompleksowo i wszystkim, którzy szukają uniwersalności , niezawodności, poczucia bezpieczeństwa i chęci lekkiego wyróżnienia się w gąszczu innych pojazdów - POLECAM. ukryj
dodano 20.05.2009 przez
Posiadam to autko od nowosci,wcześniej jezdzilem tez nowym Lanosem,Nowym Yarisem z 2006 roku,Oplem Fronterą Sport 2,wiec moge porownac :-) wiec ... więcejautko kupilem w 2010 roku nowe, ma klime i elektryke zrobilem od nowosci 43000 km i (odpukac) wymienilem tylko olej 2 razy i plyn hamulcowy,wiecej nic nie robilem,hamulce zuzyte dopiero w polowie,nic nie piszczy nic nie trzeszczy wszystko jak w najlepszym pozadku,moze te starsze wersje mialy jakies problemy ale ten po liftingu nie stwarza zadnych!Silnik pracuje rowno w kazdych warunkach i w zimie i latem,na wysokich obrotach daje znac ze jest ale do 3000 to nie slychac go w ogole:-) po drobnych zabiegach "chirurgicznych" zwiekszylem moc z 88 KM do 95 KM i jest OK,do jazdy turystycznej (do takiej zostal wyprodukowany ) jest wystarczajaco.W srodku jest duzo miejsca-jest dlugi , duzo miejsca na nogi i z przodu i z tylu,ma przesuwana kanape i dosc duzy bagaznik dzieki swojemu ksztaltowi "Kombi",zawieszenie jest w sam raz nie za sztywne ,nie za twarde.Fajne mocne glosniki i radio z mp3- super zwieksza glosnosc przy zwiekszeniu predkosci a przy zmiejszeniu to samo przycisza:-).Klima dobrze sie sprawuje - bylismy na krymie pare razy upaly byly do 40stopni ,samochud jest czarny ale dala rade...W zimie tez nie narzekam nagrzewa sie blyskawicznie( tak jak pisalem po zabiegach),ze spalaniem jest roznie - zalezy od nogi,jak sie jezdzi agresywnie to i 10 litrow moze spalic przy jedzie "przepisowej" 6 litrow.Plastiki deski rozdzielczej mogly by byc bardziej ciekawsze na ale coz...Jak najbardziej Polecam to autko- jest jak najbardziej wporzadku,jest japonczykiem mam nadziej ze nie zawiedzie!!!!! ukryj
dodano 07.11.2011 przez
katastrofa na 4 kółkach
dodano 12.02.2014 przez
Miejskie auto z bardzo duża przestrzenią dla kierowcy i pasażerów o bardzo ładnej sylwetce. Prowadzenie i obsługa akcesoriów na wysokim ... więcejpoziomie. Przednie fotele bardzo dobrze dopasowane, tylnia kanapa trochę twarda ale ilość miejsca z tyłu rekompensuje niedogodności. ukryj
dodano 26.06.2014 przez
Zobacz oceny Nissan Note Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Nissan Note

Pb
5,00 - 9,77
Na podstawie 216 raportów spalania
ON
4,23 - 6,13
Na podstawie 18 raportów spalania
LPG
6,37 - 9,00
Na podstawie 4 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Nissan Note

Jedyny mankament to mały zbiornik paliwa: tylko 45 litrów!!! Auto bardzo ekonomiczne. Jak wiadomo najwięcej zależne od nogi kierowcy. Dane, ... więcejktóre podaje producent są osiągalne bez większego wysiłku. W czasie moich wakcyjnych wypraw po Europie z pełnym kompletem dorosłych osób, pełnym bagażnikiem i bagażnikiem dachowym (przeładowanym - ok 120 kg) - co łącznie znacznie przekraczało dopuszczalną ładowność, z prędkościami na autostradach przeważnie ok 130-140 km/h auto spalało między 6 a 7 litrów. Najczęściej była to wartość 6,6 l/100 km mierzona przy dystrybutorze a nie podawana za komputerem, który niestety nie jest zbyt dokładny. Najmniej przy oszczędnej, delikatnej jeździe udało mi się zejść do wartości 3,9 l/100 km (Pojechałem z centralnej Polski w nasze góry w okolice Nowego Targu, Zakopanego. Jeździłem po górach, wioskach, miasteczkach, i wróciłem do domu na jednym zbiorniku paliwa). Maksymalnie auto spaliło mi na długim dystansie ok 7,5-8 litra kiedy pędziłem autostradą 160-170 km/h wykożystując również maksymalne przyśpieszenia ukryj
dodano 23.04.2009 przez
Auto super wygodne. Silnik dobry do miasta, na trasę też wystarczy jeśli nie planujemy pobijać rekordów prędkości. Max średnie spalanie ... więcejgdy jeździ tata (stara szkoła jazdy) po mieście. Miasto ok 60 tyś mieszkańców, nie za dużo świateł, w godzinie szczytu zdarzają się korki. Mi udaje się uzyskać ok 6 do 6,5 litra ( bez gwałtownych przyspieszeń, obserwowanie drogi i reagowanie z wyprzedzeniem, hamowanie silnikiem). W trasie 5 osób + full bagażnik 5.5 litra ( odcinek ponad 500km). Nie polecam wyprzedzać na raz więcej niż jednego TIRa jeśli nie mamy duuuuuuuużo miejsca - niepotrzebny stres. Mi najmniejsze średnie spalanie jakie udało się uzyskać to 4,5 litra ( mimo wszelkich starań mniej już nie chciał). Ale jazda dość męcząca, utrzymywanie prędkości 55/60 km na piątym biegu (odcinek ok 15km, niewielki ruch, brak świateł). Auto polecam, dużo miejsca, mało pali, osiągi dla kogoś kto nie potrzebuje sportowych wrażeń idealne :) ukryj
przejechałem notkiem dopiero od jesieni ok 5000 km więc nie dużo,w mieście pali ok 6,5-7 litrów, na trasie ok 5l, ... więcejtyle samo paliło mi mondeo diesel i vectra diesel-tylko tam naprawy były w tysiącach (jak to diesel-koło dwumasowe, turbina, wtryski)a tu mam spokojną głowę. na razie wymieniłem po zakupie tylko tylne amortyzatory koszt 330 zł + 50 zł wymiana,(kupiłem japońskie 2lata gwarancji) jeszcze wymienię chyba sprzęgło (cena ok 320zł)bo trochę mi się ślizga, kupiłem go po przeglądzie wiec oleju i filtrów nie wymieniałem ale po fakturach widać że taniej niż w mondeo,(rozrząd jest na łańcuchu)na razie nic się ni dzieje, mam spokojną głowę, bo diesle są drogie w naprawach a zawsze coś w nich pada,zwłaszcza jak jeździ się po mieście,pewnie na wiosnę będę musiał jakieś końcówki wymienić z przodu ale jak dowiadywałem się to nie ma tragedii jeżeli chodzi o ceny. oby tak dalej,w tej kwestii jestem zadowolony. ukryj
dodano 05.02.2012 przez
Jazda w zimie po średnim troche zakorkowanym mieście. Temperatura powyżej 0 to 6,5 l/100 km Temperatura poniżej 0 to 8 l/100 km Po ... więcejwlaniu benzyny 98 w temperaturze poniżej 0 - 7,2 l/100 km Trasa około 5 l/100km. Rekord 4,3l/100km na trasie około 20 km prędkość ok. 60-70 na 5 biegu. Jeżdże na niskich obrotach 1,6 - 2,5 tys obr/min Dane wg. wskazań komputera. Według sprzedawcy spalanie spadnie po przejechaniu około 2000 km. Dodatkowa informacja porównanie paliwa BP i Lotosu. na BP silnik mniej pali około 1l/100km. na Lotos silnik ma większego kopa. Na razie innych nie testowałem. Powyższe mowa o bezynach 98. Lotos 98 pali podobnie jak BP 95 z tym, że widać różnice przy przyśpieszaniu dużą na korzyść Lotos. ukryj
dodano 14.01.2010 przez
Auto dopiero na dotarciu Na dzień dzisiejszy mam przejechane 2300 km Ponieważ sam szukałem opinii o spalaniu więc podzielę się ... więcejmoim doświadczeniem . Nowym autem pierwszą trasę zaliczyłem po polsce na normalnej drodze i dość oszczędnej jezdzie 3 osoby dorosłe bez bagażu wg komputera pokazało mi 5.2 Teraz jestem po trasie Polska Zabrze - Trogir Chorwacja 3 dorosłe osoby i pełny bagażnik . Pierwsze tankowanie na Węgrzech ( 32 l po przejechaniu 496 km ) zużycie 6.5 l/100 km drugie tankowanie (30 l po przejechaniu 508 km) zużycie 5.9 l /100 km . Zapewne jakość paliw na Węgrzech jest dużo lepsza od naszych (tankowałem na Lukoil) Moja prędkość podróżna to ok 130km/h choć i zdarzało mi się jechać 150 / 160 ukryj
dodano 06.08.2014 przez
Zobacz raporty spalania Nissan Note Dodaj raport spalania

Newsy o Nissan Note

Generacje Nissan Note

2013 - teraz
2005 - 2013

Nowe Nissan Note

nowe Nissan Note
Nissan Note
ceny od 44 390 zł do 73 490

Nissan Note II Mikrovan 1.2 80KM od 2013

w pakiecie Visia

w cenie katalogowej brutto

44 390 zł

Wyposażenie standardowe
Chromowana obwódka wlotu powietrza
Tempomat z funkcją ograniczenia prędkości
System stop/start
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Comfort (4 500 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Comfort (4 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 17 oferty Nissan Note

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Nissan Note

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 112

Przejechany dystans

185 954 zł

Zatankowanego paliwa

34 987 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

43

Wydanych pieniędzy

36 315 zł

Średnie wydatki na auto

981 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

242

Wydanych pieniędzy

233 723 zł

Średnie wydatki na auto

6 317 zł

ZOBACZ 37 dzienników kosztów Nissan Note Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Nissan Note

Liczba wpisów: 12
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Nissan Note dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Nissan Note

Liczba wpisów: 6
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Nissan Note Dodaj wpis do autodiagnozy