Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan Primera II

Lata produkcji: 1996 - 2002
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Dane techniczne Nissan Primera II

Silniki

Moc silników 90-150 KM

Poj. silników 1 597-1 998 cm3

Prędkość maks. 170-218 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-14,6 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Nissan Primera II

Średnia ocena modelu

na podstawie 618 opinii

4.17

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Nissan Primera II

Auto jest typową limuzyną do prestiżowej powolnej jazdy na komfortowo miękkim zawieszeniu. Jeśli nie szukasz niemieckiego szrotu (prymitywnej taczki na ... więcejkołach - bez finezji) - to polecam. Auto wymaga dbania - profesjonalnego serwisowania - dobrych części - jeśli ma to naprawiać przysłowiowy Pan Heniu który powie przecież każdy samochód jest taki sam - to ostrzegam. Sam kiedyś tak próbowałem - zapłaciłem podwójnie - raz za źle raz za dobrze (uczymy się na błędach). Duzo informacji w szczegółach opini. Ogólnie auto - bardzo POLECAM Doradzę - martinblack@wp.pl ukryj
dodano 23.09.2009 przez
Doskonale na całej linii, doskonała alternatywa do przereklamowanych Passatów, A4 i innych badziew, samochód do którego wprowadzenia Nissan przygotowywał się ... więcej4 lata, dopracowany, bezawaryjny, niedrogi w utrzymaniu i w miarę szybki, po praniu wnętrza samochód w środku wygląda jak nowy, mimo przebiegu grubo ponad 250 tys km. Dzisiejsze Avensisy Paciaki Mondeo Ople pod tym względem to szmelc, gumowane przyciski i deski są podrapane od paznokci czy biżuterii, a tu nic, polecam ten samochód jako rodzinny, wygodny i na nasze drogi dziurawe odporny. Jeżdże nim 4 lata i myślałem powoli o zmianie na cos nowszego, ale po lekturze tego forum dałem sobie spokój, robie blachę porządnie i dalej będę uźywał mojej Primerki (poprzedni właściel kupił sobie Accorda trumnę i napisał mi maila, że bardzo tęskni do Nissana, bo ta już nie to samo)... ukryj
dodano 12.07.2011 przez
Nissan Primera P11 2.0 TD to auto raczej dla mniej wymagających klientów w/g mnie. Sylwetka nie należy do najnowocześniejszych jak ... więcejna swoje lata,silnik nie zachwyca dynamiką, spalanie dosyć wysokie jak na diesla, w środku nie powala nowoczesnością.Najbardziej dokuczliwy jest wysoki promień skrętu tego auta. Za to odwdzięczy nam się bezawaryjną jazdą-jeżeli tylko dbamy o wszystko na czas.Jak to mówi mój znajomy-Primera jest bezpłciowa :)) ukryj
dodano 27.12.2009 przez
P11.144 jest udanym autem jeżeli pominąć tego słabego diesla (czas na wirusa do softu po którym dojdzie mu 25 koników). ... więcejirytuje część tapicerki wykonana z twardego plastiku (piszczy) słabe firmowe radio (wstydz się Nissanie!!) i małe schowki oraz słabe amortyzatory. Poza tym to sympatyczne autko warte polecenia. ukryj
dodano 15.05.2003 przez
Zobacz oceny Nissan Primera II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Nissan Primera II

Pb
5,87 - 12,97
Na podstawie 302 raportów spalania
ON
5,13 - 9,17
Na podstawie 175 raportów spalania
LPG
7,17 - 12,97
Na podstawie 175 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Nissan Primera II

Jest to moje pierwsze auto. Jest sprowadzone z Belgii. Mam je od pół roku. Do tej pory naprawiałem tylko mechanizm ... więcejwycieraczek i nawiew (niestety musiałem skorzystać z pomocy autoelektryka, ale cała naprawa trwała niecałe dwie godziny i kosztowała mnie 120zł), nie mówię tu oczywiscie o naprawach typu wymiana oleju czy rozrządu itp.(cena, wbrew pozorom, nie była b. duza, a dodam, ze wymieniałem na oryginalne części). Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony. Są tylko dwa minusy: słaba dynamika (oczywiście rozumiem, że nie jest to sportowy samochód i liczyłem się z tym przy zakupie) i spalanie. Od razu zaznaczam, że jeżdżę dynamicznie i nieekonomicznie- często zdarza mi się ,,przeciągnąć" wskazowkę obrotów do 4-4,5 (nawet 5) tysięcy... Co do spalania, to na trasie, jadąc w miarę oszczędnie tj. do 120 km/h zszedłem poniżej 7 litrów. Obecnie, w zimie (zimowe opony), w mieście jeżdżąc oszczędnie pali mi około 9 litrów, a gdy docisnę gaz do podłogi, co zdarza mi się często, dochodzi nawet do 12 litrów!!! W lecie (na letnich oponach) bierze odpowiedno ok. 1 litra mniej. TRAGEDIA, ale chęć przyspieszenia przewyższa chęć zaoszczędzenia... Przed kupnem myślałem, że spalanie będzie nieco mniejsze, ale trudno- nie żałuję, że go kupiłem, gdyż na razie jak już wcześniej mówiłem jestem z niego bardzo zadowolony:) W sumie jeszcze co do wysokiego spalania, to nie ma się co dziwić, gdyż ciężka noga+duża masa auta(1340kg)+ wg mnie zbyt mała moc w porównaniu do masy+zimowe opony, to wszystko musi dawać taki efekt:( Pozdrawiam wszystkich właścicieli Nissanów i mam nadzieję, że mój komentarz pomoże przy wyborze, kupnie lub eksploatacji samochodu:) ukryj
dodano 12.12.2009 przez
W tym aucie nie ma sie co psuć ! Wymiany olejów,filtrów,klockow,tarcze,drazki stabilizatorow (dzieki naszym polskim drogom) i reszta co sie ... więcejzuzywa.Rozrzad na lancuchu czyli kolejny plus,poki co dziala dobrze i niech sie nie psuje ! Zuzycie paliwa : Najmniejszy wynik jaki uzyskalem podczas resetu komputera podczas jazdy w trasie to 4.0 L i utrzymalem to przez 40 km (wjechalem do miasta). Celem było uzyskanie jak najmniejszego spalania wiec nie przekraczalem 2000 obrotów. Strasznie senna jest taka jazda , w szczegolnosci, ze auto strasznie zacheca do nacisniecia na gaz :) ale wytrzymalem 110 km i uzyskalem spalania 5.5 L takze BRAWO jak na 140 koni. Jezeli chodzi o normalna jazde czyli kolo 100-120 w trasie to auto spala 7.5 - 8.0 L czyli bardzo przyzwoicie. Mozna spalic i powyzej 10 L ale to juz predkosci powyzej 150 km/H. W miescie przy normalnej jezdzie bez szarpania i ruszania z piskiem auto spala 7-9 L. Sporo jezdzilem podobnym nissanem,tylko 2 lata starszym (rowniez po face liftingu) i z silnikiem 1.6 . Tamto autko sprzedalem siostrze. Funduszy duzych nie mialem dlatego nie zastanawialem sie co kupic. Nieco mlodszy z wiekszym silnikiem i lepszym wyposazniem nissan to doskonaly wybor ! W tamtym od lat nic sie nie psulo wiec co tu sie zastanawiac? NAJLEPSZY WYBÓR W TYM PRZEDZIALE CENOWYM ( ~ 13 000 zl za zadbany egzemplarz) Wnetrze bardzo dobrej jakości! Mam przejechane 108 000 km i zero sladow uzytkowania. W tamtym ( 170 000 km) tak samo bylo jezeli chodzi o 1.6 to brakuje mu mocy i spalanie wieksze niz w 2.0 . Nie wiem jak prezentuje sie 1.8. ukryj
dodano 03.02.2011 przez
Jeśli ktoś lubi jeździć dynamicznie musi pogodzić się z dużym spalaniem. Anemik może uzyska średnią 7-8l/100km. W moim przypadku to ... więcejjuż bliżej 10l/100km, a w mieście gdy się śpieszę czasem nawet 12l/100km. Gdybym mógł kupić samochód jeszcze raz to zastanowił bym się nad samochodem z legendarną jednostką SR20 (2.0). Nie wydaje mi się aby spalanie wtedy było większe (po prostu nie musiał bym go tak wysoko kręcić, aby budził się do życia). Ceny części są zróżnicowane, jednak zawsze do przełknięcia. Układ jedny Coś niebywałego. Niezależne wielowahaczowe zawieszenie Primery P11 jest cudowne. Nic dziwnego skoro projekt odpowiedzialny jest Kazutoshi Mizuno inżynier samochodów sportowych Nissana odpowiedzialny m.in. za wszystkie generacje Skyline'a GT-R od R32. Fakty są takie, pomimo przedniego napędu podsterowność praktycznie nie występuje (VW Passat prowadzi się jak wózek na zakupy w porównaniu do Primery). Samochód w zakrętach przypomina kota biegnącego po dywanie. Przy tym wszystkim jest nadzwyczaj komfortowe. Niby sport i komfort nie idą w parze. Cóż, Primera P11 jest jednym z nielicznych wyjątków. Dzięki temu nie występuje nie występuje podsterowność, Prowadzi się tak pewnie, że człowiek jeżdżąc po mieście czasem zapomina, że nie jest w Mini Cooperze a w prawie 5 metrowym Kombi. Widoczność Bez zarzutu. Szczególnie w wersji kombi, bez problemu widać wszystkie krańce samochodu. Przy odpowiednim ustawieniu lusterek parkowanie jest nadzwyczaj łatwe. ukryj
dodano 19.08.2011 przez
Po rocznym używaniu auta (kupiona używka w 2004r. z przebiegiem 93 tysiące km i spalanie średnie na poziomie 8,7 litra ... więcejna 100km) rozleciała się skrzynia biegów. Nowa odpadała (cena), znajomy warsztat wynalazł używkę. Po wymianie skrzyni poprawił się komfort jazdy (długie przełożenia, zdecydowanie mniej machania drążkiem). Średnie spalanie spadło do 7,6litra/100km, ciężkiej zimy 8,2, a latem 7,2 z włączoną na 3/4 trasy klimą, dwie osoby, trasa do pracy i powrót razem 45 km (tak od już 3,5 roku), średnia prędkość 75-79km/h. (Skrzynia spłaciła się po przejechaniu na niej 75 tys. km. Ostatnio w miarę długi wyjazd 308 km w jedną i to samo powrót, trasa w miarę płaska (Miłosław - Maków Mazowiecki przez Włocławek), jazda bardzo oszczędna i spokojna ze skrupulatnym przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego (czyli ograniczenie +3-6km na górkę), zdejmowanie nogi z gazu w momencie, gdy widać było znak ograniczenia prędkości. Przyśpieszanie zdecydowane, lecz nie gwałtowne, czas jazdy w jedną stronę 5,5 godziny z przystankiem 20-to minutowym (google maps wskazywało czas 4 godziny i 35 minut), z powrotem praktycznie tak samo. Przebieg aktualny samochodu 306 tys. km. Spalanie średnie na wzmiankowanej trasie 5,72 litra/100km. ukryj
dodano 22.07.2013 przez
W tym temacie nikt mnie nie zagnie i nikt mi nic nie wmówi. Miesięcznie robię 4-6tys.km głównie po autostradach, z ... więcejracji pracy w Niemczech. 90% z 3-4 osobami na pokładzie. W sumie zrobiłem Nissanem 50tys.km. Po każdym tankowaniu liczę spalanie i dzielę koszty z kolegami, więc nie ma powodów, żeby zaniżać. Sprawa przedstawia się następująco - 120km/h: 6,3-6,9l/100km, 140km/h: 7,2-7,7l/100km (ok. 3500obr/min), 160km/h (ok. 4100obr/min): 7,9-8,7l/100km, 170km/h (ok. 4500obr/min): 8,8-9,2l/100km. To wszystko oczywiście na autostradzie PL - Frankfurt nad Menem, gdzie jest trochę górek i nie jest to prędkość chwilowa, tylko średnia, jaką uzyskałem po dojechaniu na miejsce przy zadanej prędkości docelowej. Po Polskich krajówkach z prędkością docelową 110km/h i standardowym wyprzedzaniem na wysokich obrotach wychodzi coś koło 7-7,5l/100km. Po Wrocławiu przeważnie 8,5-10l/100km. Olej Mobil 5W40, 205tys.km przebiegu. Obrotów nie szczędzę. Jeżdżę między 2000-3500obr/min, przy wyprzedzaniu powyżej 4000obr/min. Oleju mi jak dotąd bierze tak, jak na początku, czyli niezmiennie od 50tys.km mniej więcej 0,5l między wymianami. ukryj
dodano 11.11.2012 przez
Zobacz raporty spalania Nissan Primera II Dodaj raport spalania

Publikacje o Nissan Primera

Przeczytaj pozostałe 3 publikacje o Nissan Primera

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Nissan Primera

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

6 641

Przejechany dystans

613 684 zł

Zatankowanego paliwa

184 514 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 051

Wydanych pieniędzy

273 515 zł

Średnie wydatki na auto

1 811 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 356

Wydanych pieniędzy

217 857 zł

Średnie wydatki na auto

1 443 zł

ZOBACZ 151 dzienników kosztów Nissan Primera Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Nissan Primera II

Liczba wpisów: 36
komentarzy(18)
komentarzy(5)
komentarzy(13)
komentarzy(5)
komentarzy(8)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Nissan Primera II dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Nissan Primera II

Liczba wpisów: 54
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Nissan Primera II Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Nissan Primera II

Liczba wpisów: 35
Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się ... więcejna łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże. ukryj
dodano 18.12.2009 przez
Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską ... więcejwiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam. ukryj
dodano 09.05.2010 przez
Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W ... więcejmoim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać. ukryj
dodano 31.03.2009 przez
Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się ... więcejpod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara. ukryj
dodano 19.01.2012 przez
Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. ... więcejPrzy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna). ukryj
dodano 27.06.2011 przez
Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do ... więcejporządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ... ukryj
dodano 14.06.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera II

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera

Ciekawostki
dodano 15.12.2011 przez
W 1995 roku w Primerze został przeprowadzony facelifting i samochód w tej formie był produkowany do końca 1996 roku. W Primerze zostały zmienione zderzaki-od tej…
dodano 18.08.2011 przez
Zadebiutował w roku 1990 jako model P10. W tym też roku zajął drugą lokatę w prestiżowym konkursie Samochód Roku.
Sposoby wykonania czynności
dodano 15.12.2011 przez
Wystarczy w pewnym stopniu zasłonić wlot powietrza i Nissan nie będzie dusił się na gazie.
dodano 27.07.2011 przez
Często się zdarza, ze efektywność wentylacji drastycznie spada i mimo ustawienia na max nadmuch szyby pozostają nadal wilgotne. Często przyczyna takiej sytuacji jest zapchany filtr…
dodano 27.07.2011 przez
Jeżeli masz alarm clifforda (a takie były montowane seryjnie), to: 1. przycisk I - uzbrojenie / rozbrojenie głośne 2. II a potem I - ciche…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą