Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan Primera II

Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.

Generacje Nissan Primera

  • Primera II   1996 - 2002
    Nissan Primera II
    • Wybierz generację

    • Primera III (2002 - 2007)
    • Primera II (1996 - 2002)
    • Primera I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Wersje nadwozia Nissan Primera II

Silniki Nissan Primera II

Lista silników:
1.6 16V (90KM), 1.6 16V (99KM), 1.6 16V (106KM), 1.8 16V (114KM), 2.0 16V (150KM), 2.0 16V (115KM), 2.0 16V (131KM), 2.0 16V (130KM), 2.0 16V (140KM), 2.0 TD (105KM), 2.0 TD (90KM), 2.0 TD (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Nissan Primera

Czy warto kupić: używany Nissan Primera (od 2002 do 2007)

Odważnie stylizowana i dobrze wyposażona limuzyna klasy średniej nie odniosła rynkowego sukcesu. Nie budzi również większego zainteresowania na rynku wtórnym, więc ceny topnieją relatywnie szybko. Czy warto kupić używanego Nissana Primera P12?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Zgubne zerwanie z tradycjami - Nissan Primera

Nie wszyscy producenci samochodów czują się dobrze w każdym segmencie rynku. Niektóre mają zwyczajnie zbyt duże lub zbyt specyficzne wymagania, aby mógł się w nich utrzymać ktoś spoza wąskiego grona faworytów. Trudno jednak mówić tak o klasie średniej, w której klienci są dość pobłażliwi i otwarci na...

Nissan Primera P11 (1996 - 2002) - mocne i słabe strony modelu

Propozycji aut za ok. 10 tys. PLN jest bez liku. Można wybierać od aut najmniejszych, typowo miejskich, poprzez kompakty, a na leciwych limuzynach klasy średniej i wyższej kończąc. Można przebierać w Fiatach, Oplach, Fordach, BMW, Mercedesach, Audi, Hondach, Toyotach, itd. Bez wątpienia jedną z ciekawszych...

Primera P12 - nowa era Nissana
 
Nasz test

Są samochody, które mogłyby być idealną wizytówką początku XXI wieku. Wyglądają dziwnie, dbają o bezpieczeństwo pasażerów, na pokładzie mają gadżety, na myśl o których jeszcze parę lat temu ludzie pukali się po głowach, a zastosowana elektronika bardziej przypomina komputery NASA, niż kilka złączek w...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan Primera

Społeczność kierowców Nissan PrimeraautoWcentrum - społeczność Nissan Primera

najwyższe oktanyAuta - Nissan Primera

Nissan Primera Primcia 55,28

Nissan Primera 51,44

Nissan Primera 55,74

Nissan Primera Primerka 59,83

Nissan Primera 61,45

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Nissan Primera

marek0203 39,60

marcinss 81,55

AdamiPL 30,11

Robo67 77,48

MALY91 73,22

kolor1 30,11

Piocio 42,85

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Nissan Primera

Wymiana końcówek drążków kierowniczych
Wymiana końcówek drążków kierowniczych Po poruszaniu kołami w płaszczyźnie poziomej stwierdziłem, że pora na wymianę ko...
No i Nissan ma humory ....
No i Nissan ma humory .... Od jakiegoś czasu auto zaczęło przerywać w czasie przyśpieszenia. Objawia się t...
Końcowy tłumik skorodowany
Końcowy tłumik skorodowany Jeszcze przed zakupem widziałem, że tylna cześć układu wydechowego jest w nie na...
Chwilowa awaria instalacji???
Chwilowa awaria instalacji??? Gdańsk 28.08.2013r. niespodziewany wypad do Olsztyna. Na (prawie) całym odcinku ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Nissan Primera

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Nissan Primera
 

Najpopularniejsza wersja Nissan Primera

Nissan Primera

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Nissan Primera
 

Nissan Primera najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti G37 Coupe G Coupe Demonstracyjny Infiniti G37 Coupe G Coupe
Rocznik: 2009. Przebieg: 63 000 km. Silnik: 3.7 320KM, benzynowy.
Cena: 248 463 zł 109 000 zł
Zyskujesz: 139 463 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan Primera

Nissan Primera
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2003
14 000 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
109 500 km, 2002
13 900 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
165 800 km, 2003
10 500 PLN
Nissan Primera
2.0 diesel
178 000 km, 1995
2 350 PLN

Ocena auta Nissan Primera II

Wybrane opinie

Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

z mojej PRIMERY jestem bardzo zadowolony. znam dokladnie jej "zyciorys"-kupiona od dobrego kumpla. jest ladnie utrzymana, bogate wyposazenie(4xairbag, klima, pelna elektr, centralny zamek+pilot, alufelgi, welur, abs). dobry komfort jazdy, tylko ciezka noga powoduje srednie spalanie na poziomie 8l/100 km.na dlugie trasy doskonala. jesli chodzi o miasto, to jej wielkosc jest najbardziej odczuwalna podczas parkowania (plus to idealne wspomaganie i okolo 1,5 obrotu kierownica do pelnego skretu). kuferek na 4+. resorowanie: przy ostrzejszej jezdzie udowadnia, ze jest autem rodzinnym, a nie sportowym. autko kupione z rozsadku, bardzo dobrze spelnia moje potrzeby, jako auto codzienne, a doskonale jako auto na weekend. kazdy moj pojazd pelni okreslona role w moim zyciu i z roznych powodow je nabywalem:primera-wielofunkcyjny, roboczy, rodzinny, niezawodny, wbrew pozorom niedrogi. dodam, ze posiadam pojazdy o dosc zroznicowanej charakterystyce:ford escort lpg-miasto, vw transporter T2 oryginalna...

dodał: piotr
Nissan Primera Sedan 2.0 16V (140 KM)

VW sie chowają!!! miałem B5 i A4 odpowiednio 97 i 98r przebiegi ok 130tyś km i 120tyś km i wqrwiało mnie niesamowicie jak było trzeba 2tyś na wymiane przedniego zawieszenia wyłozyć i te wycieki z silników - niegrożne ale wycieki!!! P11 144 jest naprawde dobrym autkiem ja mam motorek 2.0 i jak wszystkie pozostałe(nie znam tylko 1.8)są nie do zajechania!!! trzeba wymieniać tylko rzeczy ekspluatacyjne i nic więcej. Czasami może coś wyskoczyć ale to żadkość. Wysokie ceny części to mit - tyle tych aut z zachodu nawozili że szok. Powiem tak buda,silnik i przedewszystkim niezawodność nissana+wnętrze np.VW Passata B6 i mamy auto idealne jak na tą klase!!! Więcej informacji szukajcie w: www.nissanklub.pl/forum ja sie tu duuużo dowiedziałem Jeżeli chodzi chodzi o moje oceny to powinno być coćś pomiedzy dobrze a doskonale bo tego mi brakowało!!! dodkonale to jest w autach z wyższej półki Dla porównania powiem że: B5 i A4 maja wszędzie ocene niższa o 1stopień opócz skrzyni biegów i PALĄ...

dodał: grzesiek s
Nissan Primera Kombi 2.0 16V (131 KM)

P11 to jeden z ostatnich prawdziwych japońców nie do zdarcia. To nic że tłukli go w GB. Spędziłem setki godzin na necie i rozmowach z obeznanymi gościami. Nissan przygotowywał ten model prawie 5 lat! Dzisiejsze wozy to tandeta która ładnie wygląda i nieźle jeździ ale sie ciągle sypie. Jeśli dużo jeździsz i nie kupujesz auta żeby wyrywać blachary to primera z wypustu p11 nie ma konkurencji. Polecam. Ma swoje małe wady typu brzydkie wnętrze czy bardzo mala ładowność ale generalnie za tą kasę zajebioza, może i niemce są lepsze w samej jeździe ale to skarbonki. Warunek: trzeba kupić auto od niemca i bezwypadek. W Polsce te roczniki już się na naszych dziurach wyjeździły. Mój kombiak jest od pierwszeso właściciela, pełen wypas i ASO do samego końca. Kasa była normalna, bez mega okazji ale życie nauczyło mnie że nie można oszczędzać przy kupnie auta.

dodał: kapibar@op.pl
Nissan Primera Hatchback 2.0 16V (130 KM)

Pomijając ww. korozję, to samochód jest rewelacyjny, silnik nie do zajechania (pod warunkiem, że się o niego dba). Oprócz skóry i komputera mam full wypas – ABS, wspomaganie kierownicy, elektryczne lusterka, elektryczne szyby (4), 2 poduszki powietrzne, regulowany fotel kierowcy, regulowana kierownica, klimatyzacja, termometr zewnętrzny, światła przeciwmgielne przód i tył, alarm, immobilizer, antynapad – czego chcieć więcej? Fakt, że trzeba się trochę naszukać, żeby znaleźć auto nie bite i nie kręcone. Znajomy mechanik sprawdził przez miesiąc kilkanaście Primer - wszystkie były po większych przejściach!

dodał: yans
Nissan Primera Hatchback 2.0 TD (90 KM)

(P11.144 po liftingu,14 s do 100km/h, 90 KM, wtrysk pośredni, 170km/h przy 4000 tys. obrotów ). Nie jest to wyscigówka,ale radzi sobie (150 km/h bez zbytniego obciążenia silnika) Duży, wygodny samochód do jeżdzenia w trasę,oryginalny wygląd, Godny polecenia w tej klasie cenowej, Dobre prowadzenie, niskie spalanie, klimatyzacja. Mam go 1 rok przejechałem 41 tys. km, głównie na trasie.(252 tys. km) Podstawowe wymiany typu klocki tarcze, rozrząd,sworznie wachaczy dolnych...Jeżeli kupiony samochód jest w dobrym stanie, przejedzie jeszcze wiele tysięcy kilometrów. Ja osobiście jestem z niego zadowolony.NIEZAWODNY !

dodał: xmyslnik

Galerie Nissan Primera

Nissan Primera Nissan Primera Wagon 2.0 Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera 2001 Nissan Primera I Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Nissan

Opinie o instalacji LPG

Nissan Primera

  • 1.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (140KM) 2001r.
    dodał: Harry, 18.12.2009

    Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się na łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże.

  • 2.
  • 4,25 Nissan Primera II 2.0 16V (131KM) 1998r.
    dodał: Primera, 09.05.2010

    Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam.

  • 3.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (130KM) 1999r.
    dodał: Pawlo, 31.03.2009

    Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W moim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać.

  • 4.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (99KM) 1999r.
    dodał: Dioda, 19.01.2012

    Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara.

  • 5.
  • 5,00 Nissan Primera II 1.8 16V (114KM) 2001r.
    dodał: paweł, 27.06.2011

    Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna).

  • 6.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (99KM) 2000r.
    dodał: amicom, 14.06.2011

    Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do porządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera

Nissan Primera

374 komentarze

277 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zdzicho~zdzicho

Do ~Janek: mam p11 po liftingu 1999-2000 wstawiłem sekwencję ipali 10-11gazu a silnik 2literki sam nie wierzyłem a prawda sekwencja tak ma zdzicho

~EDI~EDI

dlaczego jest taki slaby ,dopiero po chwili sie zbiera .

PietiuszkaPietiuszka

Do ~Adrian: masz już tą Primerkę, czy dopiero przymierzasz się do zakupu? Jeśli jeszcze nie kupiłeś to lepiej zrezygnuj z tego silnika. Będzie palił tyle samo co większy, a stres przy wyprzedzaniu nieporównywalny.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 838
Przejechany dystans
11 716 138 km
Zatankowanego paliwa
558 767 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 447
Wydanych pieniędzy
743 186 zł
Średnie wydatki na auto
1 218 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 619
Wydanych pieniędzy
1 088 829 zł
Średnie wydatki na auto
1 785 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (610)

Testy zderzeniowe Nissan Primera

Najnowsze testy zderzeniowe Nissan Primera przeprowadzone przez Euro NCAP.

Nissan Primera

Nissan Primera
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Nissan

Zużycie paliwa Nissan Primera II

Na podstawie 636 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: orpo, dodano: 21.01.2014 18:29

Samochodzik ogólnie OK. Mam go od roku i jestem zadowolony. Spalanie... w końcu to 2tonowy duży sedan z automatyczną skrzynią biegów - musi palić, więc jeśli ktoś przed zakupem patrzy na spalanie i mówi za dużo, to proponuję kupić corse lub inne maleństwo. Jeżdżę w miarę spokojnie tzn. miasto do 70km/h trasa do 110km/h i nie gaz do dechy "od świateł do świateł" tylko normalnie jak większość polaków - nie dziadki. Osobiście 90% trasy robię po mieście i na krótkich odcinkach(5-10km) wiec spalanie gazu plasuje mi się na 13 latem nawet 15 zimą(często korki i światła) do tego dochodzi benzyna. Na trasie trzeba liczyć około 10 - 11, jednak udało mi się osiągnąć w ramach testu 7,9 ale tempomat i max. 90km/h na ekspresówce (wyglądałem dziwnie:D).

pełny raport Nissan Sedan 2.0 i 16V

autor: jaśko, dodano: 30.06.2012 11:48

Auto kupiłem w salonie i jestem jedynym jego właścicielem, do tej pory ma przejechane 340 tys km i jakoś jeszcze nigdy mnie nie zawiodło (jeden raz zablokował system alarmowy - pomógł serwis - zdalnie). Jeżdżę rozsądnie, nie zarzynam auta choć bywało, że 11 litrów połknęło bez mrugnięcia ale też i kręciłem go w mieście do 6-6,5 tys. obr więc powód był. Generalnie autko super choć leciwe. Nawet korozja pojawiła się dopiero trzy lata temu (wżery na nadkolu). Silnikowo bezbłędnie choć potrafi brakować mocy mimo to spokojnie można zamknąć licznik choć podróż z taką prędkością najprzyjemniejsza nie jest.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

autor: xyz, dodano: 03.02.2011 16:41

To spalanie to prawda! 4.0 L takie spalanie osiągnałem resetując komputer podczas jazdy w trasie. Oczywiście celem było uzyskanie jak najmniejszego spalania dlatego nie przekraczałem 2000 obrotów. Usypia taka jazda ale wytrzymałem ponad 80 km i byłem mile zaskoczony, ze 140 koni potrafi zaspokoić się taka mała dawka paliwa. Jezeli chodzi o normalna jazdę to auto średnio spala w granicach 7,5 - 8,0 L benzyny. Normalna jazde mam na myśli ~ 50 km/H w mieście i 100 - 120 km/H w trasie. Taka prędkość smiało wystarcza do swobodnego poruszania się a i wskazowka poziomu paliwa oko cieszy ;) 2.0 potrafi spalic i powyzej 10 L ale to oczywiście przy zwawej jeździe na autostradzie przy predkosciach powyzej 150 km/h autko pali w granicach 9-13 litrów

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan Primera II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Nissan Primera II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan Primera, oglądali także