Szukaj

Informacje o Nissan Primera II Hatchback

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz

Nissan Primera II Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4430 mm
Szerokość 1715 mm
Wysokość 1410 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1465 mm
Rozstaw kół - tył 1454 mm
Zwis przedni 860 mm
Zwis tylny 970 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1200 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Wojtek
Nissan Primera II
Hatchback 1.8 16V 114KM 84kW
Primera z okrytym złą sławą silnikiem 1.8. Nakręciłem nim 40 tys. km, głównie trasa. Oprócz części typowo eksploatacyjnych (tarcze, klocki, sworznie) padła w nim tylko pompa wody. Na szczęście można ją tanio wymienić bez ingerencji w rozrząd. Fakt, silnik brał olej i to co najmniej 0,5l na 1000km, ale moja rada jest taka, żeby po prostu dolewać i nie interesować się tematem. Tutaj nie pomoże wymiana pierścieni, bo problem i tak wróci za 10 tys km - one po prostu tak mają. Sprzedałem w rodzinie - też uzupełniają olej i auto jak jeździło tak jeździ. Chętnie kupiłbym go ponownie, ale z silnikiem 2.0 - blacharka jednak go nie oszczędza i aktualnie te samochody to już wymierający gatunek.
3,9
~tomaszwspanialy
Nissan Primera II
Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW
Posiadałem to auto od 160tys km do okolo 200tys km. Po zakupie zalozylem sekwencyjna instalacje gazowa brc bo na samej benzynie samochod spalal bardzo duze ilosci paliwa- przy jedzdzie mieszanej okolo 11l na 100km. Moim zdaniem silnik do tego auta byl za slaby i meczyl sie przy tej wadze samochodu. Po zalozeniu gazu spalanie wynosilo ok. 12 litrow na 100. Nigdy mnie nie zawiodl moim. Na minus jak to w japonczykach na polskich drogach blacharka slaba. Ale mechanicznie samochod bardzo fajny. Dla osob ktore chca zrywnie ruszac ze swiatel lepiej niech poszukaja innego auta. Aczkolwiek predkosc maksymalna zaskoczyla mnie pozytywnie bo jechal prawie 200km/h Samochod odsprzedalem koledze ktory nakrecil nim jeszcze sporo kilometrow ale zatarl silnik.
3,9
~przemo
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW
Calkiem przyjemne auto, z zewnatrz sprawia wrazenie mniejszego niz jest w rzeczywistosci. Wewnatrz duzo miejsca zarowno z przodu jak i z tylu + przepastny bagaznik, w ktory mozna spakowac cala rodzine na wakacyjny wypad. Diesel 2.0 nie jest moze demonem predkosci ale swietnie sprawuje sie w trasy (az szkoda ze nie ma tempomatu) I w trasie pali calkiem niewiele. Poza tym mozna traffic na bogate wersje wyposazenia z kierownica multimedialna, zmieniarka CD w bagazniku, automatyczna klimatyzacja i pelna elektryka (lacznie z szyberdachem)
Średnie spalanie dla Nissan Primera II Hatchback
8,2 – 9,0
l/100 km
6,8
l/100 km
8,7 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Nissan Primera II
Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW
Auto posiadam już czwarty rok. Kupiłem je będąc jeszcze w technikum więc nie miałem na nie za wiele kasy a że akurat trafił się egzemplarz za 2400 (z gazem-aktualnie zdemontowanym) to wziąłem. Z racji wieku auta i ceny stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia, chociażby zdekompletowana klimatyzacja, ale cóż było tanie. Wielkim zaskoczeniem był dla mnie od początku komfort jaki auto zapewnia, przed wczoraj wróciłem z wakacji i właśnie w tej trasie odnotowałem moje najniższe spalanie tym samochodzikiem. Jazda spokojna max 120km/h wyszło 6.8 przy dość rozstrojonym przednim zawieszeniu, zbieżność masakra ale nie zdążyłem tego zrobić przed wyjazdem niestety, myślę że wtedy wynik mógłby być jeszcze niższy. Jeśli chodzi o jazdę po mieście to pali zależnie od mojej nogi jakieś 8.5 do 10l jak już cisnę. Jest też kwestia komfortu. Rozglądając się za następcą mojej primerki jest mi na prawdę trudno zdecydować się na jakieś bo każdemu czegoś brakuje i jedynym wyjściem z sytuacji będzie kupno kolejnej primerki tyle ze tym razem poliftowej i może z większym silnikiem
8,5
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 16V 140KM 103kW
generalnie dobrze.. najdroższe żeczy jakie kupiłem to żarniki ksenonów po 180 zł.za sztukę. i górne mocowanie wachacza przedniego po 200zł za sztuke ale to był muj świadomy wybór z tymi wachaczami bo chciałem oryginalne japonskie i łożyskowane..są tańsze po 100 ale na ślizgach plastikowych.. pozatym olej, filtry, 1x kable na świeci i świece, płyn chłodniczy 1x , klocki , aaa i 2x tylna lampa po prawie 200 zł bo 2 razy ją rozbiłem ..;p;p;p nie pytajcie jak..;p, tłumnik.. i to chyba wszystko..;p hehehe ale to bylo wszystko wymieniane w pierwszym roku jak go mialem akurat skończył 9 lat i wszystko sie sypneło później tylko olej i filtry i przeglądy LPG,,..;p
7,7
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 16V 115KM 85kW
W tym temacie nikt mnie nie zagnie i nikt mi nic nie wmówi. Miesięcznie robię 4-6tys.km głównie po autostradach, z racji pracy w Niemczech. 90% z 3-4 osobami na pokładzie. W sumie zrobiłem Nissanem 50tys.km. Po każdym tankowaniu liczę spalanie i dzielę koszty z kolegami, więc nie ma powodów, żeby zaniżać. Sprawa przedstawia się następująco - 120km/h: 6,3-6,9l/100km, 140km/h: 7,2-7,7l/100km (ok. 3500obr/min), 160km/h (ok. 4100obr/min): 7,9-8,7l/100km, 170km/h (ok. 4500obr/min): 8,8-9,2l/100km. To wszystko oczywiście na autostradzie PL - Frankfurt nad Menem, gdzie jest trochę górek i nie jest to prędkość chwilowa, tylko średnia, jaką uzyskałem po dojechaniu na miejsce przy zadanej prędkości docelowej. Po Polskich krajówkach z prędkością docelową 110km/h i standardowym wyprzedzaniem na wysokich obrotach wychodzi coś koło 7-7,5l/100km. Po Wrocławiu przeważnie 8,5-10l/100km. Olej Mobil 5W40, 205tys.km przebiegu. Obrotów nie szczędzę. Jeżdżę między 2000-3500obr/min, przy wyprzedzaniu powyżej 4000obr/min. Oleju mi jak dotąd bierze tak, jak na początku, czyli niezmiennie od 50tys.km mniej więcej 0,5l między wymianami.

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52
Sanki wózek przedniego zawieszenia
  • Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 106KM 78kW 1999-2002
  • zawieszenie
  • 280 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Korodujące sanki przedniego zawieszenia do którego przykręcone są wahacze i maglownica. W końcu korozją tak przyspieszyła że doszlo do rozjechania się zawieszenia urwania sanek. Koło wraz z wahaczem i oderwana częścią sanek odjechało w prawo wyciągając półoś z skrzyni i blokując się pod błotnikiem. Auto ściągane laweta. Zaczęło się od małej dziurki w cienkiej blasze sanek.korozja w tym miejscu niestety bardzo szybko postępuje. Polecam w sanki jeśli jeszcze nie przegniły wstrzyknąć środek antykorozyjny do szczelin.
Napęd Klimatyzacji
  • Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Kupiłem Nissana Primerę P11 97 r. silnik 2.0 TD w grudniu, wiec zaglądania pod nią nie było okazji lecz nadeszło lato przydała by się klima wiec włączam klimę silnik nieco przyspiesza, mówię klima działa, ale potem coś mi nie pasowało bo efektów nie było zaglądam pod silnik a tam rolka napinacza paska klimatyzacji rozsypana - brak paska szukałem na necie wszędzie ale nie ma takiej rolki nigdzie. wiec czy mogę prosić kogoś o przesłanie zdjęcia jak wygląda rolka napinacza do paska klimatyzacji i jak to ma być wszystko zamocowane jak idzie pasek i td. najlepiej było by zdjęcie z waszego silnika bo nie potrafię nic znaleźć na stronach www. Z góry serdecznie dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kod 98-świece żarowe
  • Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów. 12 przepławka 98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem. Prosze o pomoc. Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje. Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu " Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy 144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest ;/ Dodam że nadal nie odpala ;/ link na youtube z filmem ze sczytywania błędow. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
4,3
Nissan Primera II
Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika...
4,0
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 16V 130KM 96kW
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W moim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie...
2,0
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 16V 140KM 103kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ
przebieg: 300 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
ciagle problemy . od jednej usterki do drogiej jednk ze sukcesywnie bo za kazdym razem co innego. jedno naprawia to zaraz mamy jakas nowosc.nigdy 2 razy to samo. wiec w rezultacie obwiniam produkt nie warsztat. moja siostra zakladala inst, na jakiejs wsi za siedmioma gorami i lasami do 100 letniej lagony i od 2-ch lat nawet na wym, filtra nie byla i NIC SIE NIE DZIEJE DO...
Nissan Primera II Hatchback