Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD

Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.

Generacje Nissan Primera

  • Primera II   1996 - 2002
    Nissan Primera II
    • Wybierz generację

    • Primera III (2002 - 2007)
    • Primera II (1996 - 2002)
    • Primera I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Wersje nadwozia Nissan Primera II

Silniki Nissan Primera II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Nissan Primera

Czy warto kupić: używany Nissan Primera (od 2002 do 2007)

Odważnie stylizowana i dobrze wyposażona limuzyna klasy średniej nie odniosła rynkowego sukcesu. Nie budzi również większego zainteresowania na rynku wtórnym, więc ceny topnieją relatywnie szybko. Czy warto kupić używanego Nissana Primera P12?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Zgubne zerwanie z tradycjami - Nissan Primera

Nie wszyscy producenci samochodów czują się dobrze w każdym segmencie rynku. Niektóre mają zwyczajnie zbyt duże lub zbyt specyficzne wymagania, aby mógł się w nich utrzymać ktoś spoza wąskiego grona faworytów. Trudno jednak mówić tak o klasie średniej, w której klienci są dość pobłażliwi i otwarci na...

Nissan Primera P11 (1996 - 2002) - mocne i słabe strony modelu

Propozycji aut za ok. 10 tys. PLN jest bez liku. Można wybierać od aut najmniejszych, typowo miejskich, poprzez kompakty, a na leciwych limuzynach klasy średniej i wyższej kończąc. Można przebierać w Fiatach, Oplach, Fordach, BMW, Mercedesach, Audi, Hondach, Toyotach, itd. Bez wątpienia jedną z ciekawszych...

Primera P12 - nowa era Nissana
 
Nasz test

Są samochody, które mogłyby być idealną wizytówką początku XXI wieku. Wyglądają dziwnie, dbają o bezpieczeństwo pasażerów, na pokładzie mają gadżety, na myśl o których jeszcze parę lat temu ludzie pukali się po głowach, a zastosowana elektronika bardziej przypomina komputery NASA, niż kilka złączek w...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan Primera

Społeczność kierowców Nissan PrimeraautoWcentrum - społeczność Nissan Primera

najwyższe oktanyAuta - Nissan Primera

Nissan Primera 61,45

Nissan Primera 61,89

Nissan Primera Moja Niunia^^ 53,62

Nissan Primera ANTONIO 74,08

Nissan Primera 1.6 LX 68,80

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Nissan Primera

szpindel 78,35

snikers1983 36,86

KardaN_xD 30,14

Adams93 94,66

niki129 96,45

marek0203 38,41

YANKES60 66,48

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Nissan Primera

dalsze kłopoty
dalsze kłopoty Niestety naprawa rozrusznika nie usunęła problemu z uruchamianiem auta. Wydałem ...
Chwilowa awaria instalacji???
Chwilowa awaria instalacji??? Gdańsk 28.08.2013r. niespodziewany wypad do Olsztyna. Na (prawie) całym odcinku ...
Wymiana końcówek drążków kierowniczych
Wymiana końcówek drążków kierowniczych Po poruszaniu kołami w płaszczyźnie poziomej stwierdziłem, że pora na wymianę ko...
Tankowanie ponad miarę.
Tankowanie ponad miarę. Witam serdecznie. Z racji wykonywanego zawodu(kierowca spedycji krajowej)oraz b...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Nissan Primera

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Nissan Primera
 

Najpopularniejsza wersja Nissan Primera

Nissan Primera

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Nissan Primera
 

Nissan Primera najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan Primera

Nissan Primera
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2003
14 000 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
109 500 km, 2002
13 900 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
165 800 km, 2003
10 500 PLN
Nissan Primera
2.0 diesel
178 000 km, 1995
2 350 PLN

Ocena auta Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 53 opinii
  • 4,17
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Nissan Primera Hatchback 2.0 TD (90 KM)

(P11.144 po liftingu,14 s do 100km/h, 90 KM, wtrysk pośredni, 170km/h przy 4000 tys. obrotów ). Nie jest to wyscigówka,ale radzi sobie (150 km/h bez zbytniego obciążenia silnika) Duży, wygodny samochód do jeżdzenia w trasę,oryginalny wygląd, Godny polecenia w tej klasie cenowej, Dobre prowadzenie, niskie spalanie, klimatyzacja. Mam go 1 rok przejechałem 41 tys. km, głównie na trasie.(252 tys. km) Podstawowe wymiany typu klocki tarcze, rozrząd,sworznie wachaczy dolnych...Jeżeli kupiony samochód jest w dobrym stanie, przejedzie jeszcze wiele tysięcy kilometrów. Ja osobiście jestem z niego zadowolony.NIEZAWODNY !

dodał: xmyslnik
Nissan Primera Hatchback 2.0 TD (90 KM)

Podsumowując: jak na używany 10 letni samochó jego utrzymanie nie wymaga zbyt wysokich nakładów finansowych, przy modelach P10 i P11 wiele drobnych napraw można wykonać samemu jeżeli ktoś lubi trochę "grzebać". Jeżdżę już drugą Primerą i myślę o trzeciej. Kupuję samochody które mają 6 - 7 lat i jeżdżę 3 - lata i nie narzekam a wręcz polecam ten model. Jestem miłośnikiem japończyków - są to dopracowane samochody, a piszę tak bo testowałem różne marki. Na japończyka trafiłem 10 lat temu, kupiłem z wielkimi obawami i nie żałuję tych decyzji.

dodał: cisek_w@poczta.onet.pl
Nissan Primera Hatchback 2.0 TD (90 KM)

Samochód pełen zalet, w sumie dość niezawodny (jeżdżę bardzo dużo), wersja 90 KM, czyli dla spokojnych, ale turbo zawsze robi swoje, wygodny, dobrze wyglądający, pojemny (liftback), wszystkomający;-) - któż nie lubi swojej P11? I tylko jedna wada: słaba manewrowość - przeciętna widoczność i bardzo duży promień skrętu. Zdecydowanie fura nie do miasta.

dodał: dinocazares@poczta.onet.pl
Nissan Primera Hatchback 2.0 TD (90 KM)

Jest , to moje drugie kolejne ato tej marki.Poprzedni TD był bez klimy. Oba auta sprawują się nienagannie.Jazda może pozbawiona sportowego zacięcia ale komfort , solidność wykonania i ekonomiczne spalanie przemawiają za wyborem tego samochodu.A co jeszcze bardzo ważne- jest , to spewnością bardzo rodzinny samochód poj. bagażnika prawie 500 litrów.

dodał: iwalus@poczta.onet.pl
Nissan Primera Hatchback 2.0 TD (90 KM)

P11.144 jest udanym autem jeżeli pominąć tego słabego diesla (czas na wirusa do softu po którym dojdzie mu 25 koników). irytuje część tapicerki wykonana z twardego plastiku (piszczy) słabe firmowe radio (wstydz się Nissanie!!) i małe schowki oraz słabe amortyzatory. Poza tym to sympatyczne autko warte polecenia.

dodał: Yaras

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Nissan Primera

Nissan Primera 2001 Nissan Primera I Sedan - galeria społeczności Nissan Primera Wagon 2.0 Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Nissan

Opinie o instalacji LPG

Nissan Primera

  • 1.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (140KM) 2001r.
    dodał: Harry, 18.12.2009

    Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się na łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże.

  • 2.
  • 4,25 Nissan Primera II 2.0 16V (131KM) 1998r.
    dodał: Primera, 09.05.2010

    Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam.

  • 3.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (130KM) 1999r.
    dodał: Pawlo, 31.03.2009

    Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W moim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać.

  • 4.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (99KM) 1999r.
    dodał: Dioda, 19.01.2012

    Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara.

  • 5.
  • 5,00 Nissan Primera II 1.8 16V (114KM) 2001r.
    dodał: paweł, 27.06.2011

    Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna).

  • 6.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (99KM) 2000r.
    dodał: amicom, 14.06.2011

    Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do porządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera

Nissan Primera

374 komentarze

277 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zdzicho~zdzicho

Do ~Janek: mam p11 po liftingu 1999-2000 wstawiłem sekwencję ipali 10-11gazu a silnik 2literki sam nie wierzyłem a prawda sekwencja tak ma zdzicho

~EDI~EDI

dlaczego jest taki slaby ,dopiero po chwili sie zbiera .

PietiuszkaPietiuszka

Do ~Adrian: masz już tą Primerkę, czy dopiero przymierzasz się do zakupu? Jeśli jeszcze nie kupiłeś to lepiej zrezygnuj z tego silnika. Będzie palił tyle samo co większy, a stres przy wyprzedzaniu nieporównywalny.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 205
Przejechany dystans
11 862 063 km
Zatankowanego paliwa
569 797 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 493
Wydanych pieniędzy
755 312 zł
Średnie wydatki na auto
1 232 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 707
Wydanych pieniędzy
1 104 731 zł
Średnie wydatki na auto
1 802 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (613)

Testy zderzeniowe Nissan Primera

Najnowsze testy zderzeniowe Nissan Primera przeprowadzone przez Euro NCAP.

Nissan Primera

Nissan Primera
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Nissan

Zużycie paliwa Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD

Na podstawie 65 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Ext, dodano: 11.11.2012 15:48

W tym temacie nikt mnie nie zagnie i nikt mi nic nie wmówi. Miesięcznie robię 4-6tys.km głównie po autostradach, z racji pracy w Niemczech. 90% z 3-4 osobami na pokładzie. W sumie zrobiłem Nissanem 50tys.km. Po każdym tankowaniu liczę spalanie i dzielę koszty z kolegami, więc nie ma powodów, żeby zaniżać. Sprawa przedstawia się następująco - 120km/h: 6,3-6,9l/100km, 140km/h: 7,2-7,7l/100km (ok. 3500obr/min), 160km/h (ok. 4100obr/min): 7,9-8,7l/100km, 170km/h (ok. 4500obr/min): 8,8-9,2l/100km. To wszystko oczywiście na autostradzie PL - Frankfurt nad Menem, gdzie jest trochę górek i nie jest to prędkość chwilowa, tylko średnia, jaką uzyskałem po dojechaniu na miejsce przy zadanej prędkości docelowej. Po Polskich krajówkach z prędkością docelową 110km/h i standardowym wyprzedzaniem na wysokich obrotach wychodzi coś koło 7-7,5l/100km. Po Wrocławiu przeważnie 8,5-10l/100km. Olej Mobil 5W40, 205tys.km przebiegu. Obrotów nie szczędzę. Jeżdżę między 2000-3500obr/min, przy wyprzedzaniu powyżej 4000obr/min. Oleju mi jak dotąd bierze tak, jak na początku, czyli niezmiennie od 50tys.km mniej więcej 0,5l między wymianami.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

autor: cyfer, dodano: 01.09.2009 18:10

Generalnie auto uważam za dość paliwożerne. Pierwszy właściciel w PL założył LPG czym moim zdaniem "ukatrupił" ten samochód - nie tylko wg. mojej opinii i doświadczenia - temu autu nie służy LPG. Ilość zachodu przy używaniu instalacji (to jest taksówka przez co okresy między-przeglądowe były niemal 4-6 miesięczne) powoduje że Polak nie nadąża za usuwaniem drobnych usterek przy tej dziadowskiej instalacji (stefanelli). Niestety złe ustawienie parametrów (taki serwis) po części ( zaznaczam że tylko w części) przyczyniło się do ukatrupienia pierwszego silnika przy 300000km (80000 na LPG). Drugi silnik wyzionął ducha przy ok 200000km (z czego ja go miałem przez ok 65000km), oba przypadki łączy wypalenie głowicy plus kilka innych detali. Teraz mam silnik z 1997roku ma przejechane około 170-190000km pochodzi od GT (150KM), tyle że bez żadnego osprzętu od GT - sam silnik, ale i tak czuć że jest zrywniejszy od serii. Spalanie niemal takie samo zarówno na LPG jak i PB95.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

autor: użytkownik prim, dodano: 29.01.2012 16:54

Witam użytkuję ten samochód w Wielkiej Brytani. Jeździ sie tutaj dość płynnie, zimy są w miarę łagodne i paliwo raczej dobrej jakosci. Moje spalanie w cyklu miejskim jest wysokie raczej nie schodzę poniżej 15l/100km ale pokonuję dziennie 4 x 2,5km wiec samochod wiecznie chodzi na ssaniu. Na trasie jak na razie nie zszedłem poniżej 8l(nie przekraczałem 130km/h) ale również nie jeździłem super ekonomicznie. Wg mnie przy dłuższych dystansach moj egzemplarz zadowoliłby się 7l w trasie (płynna jazda ok 100km/h) i pewnie w mieście 12litrow. Przejechane mam 123tys mil ok 200tys km.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan Primera, oglądali także