Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.

Generacje Nissan Primera

  • Primera II   1996 - 2002
    Nissan Primera II
    • Wybierz generację

    • Primera III (2002 - 2007)
    • Primera II (1996 - 2002)
    • Primera I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Wersje nadwozia Nissan Primera II

Silniki Nissan Primera II Kombi

Lista silników:

Publikacje o Nissan Primera

Czy warto kupić: używany Nissan Primera (od 2002 do 2007)

Odważnie stylizowana i dobrze wyposażona limuzyna klasy średniej nie odniosła rynkowego sukcesu. Nie budzi również większego zainteresowania na rynku wtórnym, więc ceny topnieją relatywnie szybko. Czy warto kupić używanego Nissana Primera P12?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Zgubne zerwanie z tradycjami - Nissan Primera

Nie wszyscy producenci samochodów czują się dobrze w każdym segmencie rynku. Niektóre mają zwyczajnie zbyt duże lub zbyt specyficzne wymagania, aby mógł się w nich utrzymać ktoś spoza wąskiego grona faworytów. Trudno jednak mówić tak o klasie średniej, w której klienci są dość pobłażliwi i otwarci na...

Nissan Primera P11 (1996 - 2002) - mocne i słabe strony modelu

Propozycji aut za ok. 10 tys. PLN jest bez liku. Można wybierać od aut najmniejszych, typowo miejskich, poprzez kompakty, a na leciwych limuzynach klasy średniej i wyższej kończąc. Można przebierać w Fiatach, Oplach, Fordach, BMW, Mercedesach, Audi, Hondach, Toyotach, itd. Bez wątpienia jedną z ciekawszych...

Primera P12 - nowa era Nissana
 
Nasz test

Są samochody, które mogłyby być idealną wizytówką początku XXI wieku. Wyglądają dziwnie, dbają o bezpieczeństwo pasażerów, na pokładzie mają gadżety, na myśl o których jeszcze parę lat temu ludzie pukali się po głowach, a zastosowana elektronika bardziej przypomina komputery NASA, niż kilka złączek w...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan Primera

Społeczność kierowców Nissan PrimeraautoWcentrum - społeczność Nissan Primera

najwyższe oktanyAuta - Nissan Primera

Nissan Primera 67,54

Nissan Primera 56,55

Nissan Primera 55,74

Nissan Primera Czerwona Dama 66,96

Nissan Primera ANTONIO 74,30

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Nissan Primera

fotifotis 30,20

szpindel 78,89

arek85 49,61

KaMKaJ89 70,87

qberts 52,74

Kujawiak 30,16

biznesmajster 40,70

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Nissan Primera

LPG
LPG Witam Niedługo wyjazd na urlop, więc nadszedł czas na przejrzenie auta oraz doko...
No i Nissan ma humory ....
No i Nissan ma humory .... Od jakiegoś czasu auto zaczęło przerywać w czasie przyśpieszenia. Objawia się t...
Felgi aluminiowe do mojej Primerki
Felgi aluminiowe do mojej Primerki Nosze się z zamiarem kupna felg aluminiowych do swojego autka niestety tu pojawi...
Koniec rozsypującej się piankowej gałki dźwigni zmiany biegów.
Koniec rozsypującej się piankowej gałki dźwigni zmiany biegów. Nic wielkiego.Zmiany kosmetyczne we wnętrzu.Dzisiaj zafundowałem sobie zmianę mi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Nissan Primera

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Nissan Primera
 

Najpopularniejsza wersja Nissan Primera

Nissan Primera

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Nissan Primera
 

Nissan Primera najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 8 900 km. Silnik: 2.2 170KM, diesel.
Cena: 217 400 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan Primera

Nissan Primera
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2003
14 000 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
109 500 km, 2002
13 900 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
165 800 km, 2003
10 500 PLN
Nissan Primera
2.0 diesel
178 000 km, 1995
2 350 PLN

Ocena auta Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 32 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

z mojej PRIMERY jestem bardzo zadowolony. znam dokladnie jej "zyciorys"-kupiona od dobrego kumpla. jest ladnie utrzymana, bogate wyposazenie(4xairbag, klima, pelna elektr, centralny zamek+pilot, alufelgi, welur, abs). dobry komfort jazdy, tylko ciezka noga powoduje srednie spalanie na poziomie 8l/100 km.na dlugie trasy doskonala. jesli chodzi o miasto, to jej wielkosc jest najbardziej odczuwalna podczas parkowania (plus to idealne wspomaganie i okolo 1,5 obrotu kierownica do pelnego skretu). kuferek na 4+. resorowanie: przy ostrzejszej jezdzie udowadnia, ze jest autem rodzinnym, a nie sportowym. autko kupione z rozsadku, bardzo dobrze spelnia moje potrzeby, jako auto codzienne, a doskonale jako auto na weekend. kazdy moj pojazd pelni okreslona role w moim zyciu i z roznych powodow je nabywalem:primera-wielofunkcyjny, roboczy, rodzinny, niezawodny, wbrew pozorom niedrogi. dodam, ze posiadam pojazdy o dosc zroznicowanej charakterystyce:ford escort lpg-miasto, vw transporter T2 oryginalna...

dodał: piotr
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Samochód wygodny na miasto jak i długie trasy. Pasażerowie z tyłu również podróżują wygodnie. Auto w wersji Wagon (kombi) bardzo pojemne. Silnik diesel 2.0TD zdrowy, solidny, niewymaga super jakości oleju napędowego, niestety mało dynamiczny. Zawieszenie doskonałe jak na kombi, nie buja, dobrze sie trzyma drogi i wybiera nierówności. Wady: zużycie ON ceny cześci oryginalnych, mała dynamika.

dodał: Brygada Remontowa
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Gorąco polecam, idealne auto rodzinne, duże, dynamiczne i stosunkowo oszczędne i co najważniejsze do 2002 roku jest to jeszcze samochód japoński i przesadnie niezawodny. P.óźniej po mariażu z "dziadoskim" francuzem już jest tylko gorzej.

dodał: Jacek - Łódź
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Japończyk prawdziwy to elegancja japońska a nie do rymu Francja(silniki w nowych autach nissana)

dodał: Machor
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Bardzo dobry, polecam (przydał by się czujnik cofania, którego niestety nie posiadam).

dodał: odmulacz1@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Nissan Primera

Nissan Primera 2001 Nissan Primera I Sedan - galeria społeczności Nissan Primera Wagon 2.0 Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Nissan

Opinie o instalacji LPG

Nissan Primera

  • 1.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (140KM) 2001r.
    dodał: Harry, 18.12.2009

    Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się na łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże.

  • 2.
  • 4,25 Nissan Primera II 2.0 16V (131KM) 1998r.
    dodał: Primera, 09.05.2010

    Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam.

  • 3.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (130KM) 1999r.
    dodał: Pawlo, 31.03.2009

    Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W moim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać.

  • 4.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: Dioda, 19.01.2012

    Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara.

  • 5.
  • 5,00 Nissan Primera II 1.8 16V (114KM) 2001r.
    dodał: paweł, 27.06.2011

    Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna).

  • 6.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: amicom, 14.06.2011

    Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do porządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera

Nissan Primera

374 komentarze

277 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zdzicho~zdzicho

Do ~Janek: mam p11 po liftingu 1999-2000 wstawiłem sekwencję ipali 10-11gazu a silnik 2literki sam nie wierzyłem a prawda sekwencja tak ma zdzicho

~EDI~EDI

dlaczego jest taki slaby ,dopiero po chwili sie zbiera .

PietiuszkaPietiuszka

Do ~Adrian: masz już tą Primerkę, czy dopiero przymierzasz się do zakupu? Jeśli jeszcze nie kupiłeś to lepiej zrezygnuj z tego silnika. Będzie palił tyle samo co większy, a stres przy wyprzedzaniu nieporównywalny.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 600
Przejechany dystans
11 913 104 km
Zatankowanego paliwa
582 952 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 531
Wydanych pieniędzy
776 228 zł
Średnie wydatki na auto
1 230 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 795
Wydanych pieniędzy
1 135 107 zł
Średnie wydatki na auto
1 799 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (631)

Testy zderzeniowe Nissan Primera

Najnowsze testy zderzeniowe Nissan Primera przeprowadzone przez Euro NCAP.

Nissan Primera

Nissan Primera
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Nissan

Zużycie paliwa Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Na podstawie 42 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: dzkzsl, dodano: 03.02.2011 16:21

W tym aucie nie ma sie co psuć ! Wymiany olejów,filtrów,klockow,tarcze,drazki stabilizatorow (dzieki naszym polskim drogom) i reszta co sie zuzywa.Rozrzad na lancuchu czyli kolejny plus,poki co dziala dobrze i niech sie nie psuje ! Zuzycie paliwa : Najmniejszy wynik jaki uzyskalem podczas resetu komputera podczas jazdy w trasie to 4.0 L i utrzymalem to przez 40 km (wjechalem do miasta). Celem było uzyskanie jak najmniejszego spalania wiec nie przekraczalem 2000 obrotów. Strasznie senna jest taka jazda , w szczegolnosci, ze auto strasznie zacheca do nacisniecia na gaz :) ale wytrzymalem 110 km i uzyskalem spalania 5.5 L takze BRAWO jak na 140 koni. Jezeli chodzi o normalna jazde czyli kolo 100-120 w trasie to auto spala 7.5 - 8.0 L czyli bardzo przyzwoicie. Mozna spalic i powyzej 10 L ale to juz predkosci powyzej 150 km/H. W miescie przy normalnej jezdzie bez szarpania i ruszania z piskiem auto spala 7-9 L. Sporo jezdzilem podobnym nissanem,tylko 2 lata starszym (rowniez po face liftingu) i z silnikiem 1.6 . Tamto autko sprzedalem siostrze. Funduszy duzych nie mialem dlatego nie zastanawialem sie co kupic. Nieco mlodszy z wiekszym silnikiem i lepszym wyposazniem nissan to doskonaly wybor ! W tamtym od lat nic sie nie psulo wiec co tu sie zastanawiac? NAJLEPSZY WYBÓR W TYM PRZEDZIALE CENOWYM ( ~ 13 000 zl za zadbany egzemplarz) Wnetrze bardzo dobrej jakości! Mam przejechane 108 000 km i zero sladow uzytkowania. W tamtym ( 170 000 km) tak samo bylo jezeli chodzi o 1.6 to brakuje mu mocy i spalanie wieksze niz w 2.0 . Nie wiem jak prezentuje sie 1.8.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

autor: Ext, dodano: 11.11.2012 15:48

W tym temacie nikt mnie nie zagnie i nikt mi nic nie wmówi. Miesięcznie robię 4-6tys.km głównie po autostradach, z racji pracy w Niemczech. 90% z 3-4 osobami na pokładzie. W sumie zrobiłem Nissanem 50tys.km. Po każdym tankowaniu liczę spalanie i dzielę koszty z kolegami, więc nie ma powodów, żeby zaniżać. Sprawa przedstawia się następująco - 120km/h: 6,3-6,9l/100km, 140km/h: 7,2-7,7l/100km (ok. 3500obr/min), 160km/h (ok. 4100obr/min): 7,9-8,7l/100km, 170km/h (ok. 4500obr/min): 8,8-9,2l/100km. To wszystko oczywiście na autostradzie PL - Frankfurt nad Menem, gdzie jest trochę górek i nie jest to prędkość chwilowa, tylko średnia, jaką uzyskałem po dojechaniu na miejsce przy zadanej prędkości docelowej. Po Polskich krajówkach z prędkością docelową 110km/h i standardowym wyprzedzaniem na wysokich obrotach wychodzi coś koło 7-7,5l/100km. Po Wrocławiu przeważnie 8,5-10l/100km. Olej Mobil 5W40, 205tys.km przebiegu. Obrotów nie szczędzę. Jeżdżę między 2000-3500obr/min, przy wyprzedzaniu powyżej 4000obr/min. Oleju mi jak dotąd bierze tak, jak na początku, czyli niezmiennie od 50tys.km mniej więcej 0,5l między wymianami.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

autor: Martin Black , dodano: 23.09.2009 21:39

Tutaj trzeba przyznać że nieźle - jak na silnik 1,8 114 km - w cyklu miejskim 8,5 - 9 W trasie udało mi się uzyskać nawet 6,7 (średnio 7) Miałem komputer ze wskazaniami więc było łatwiej - ale średnio w cyklu mieszanym należy przyjąć 8,5 SERWIS Przegląd co 15.000 / 1 rok - 700 zł kompletny serwis z olejem i częściami NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZED KUPNEM: - wahacze przednie - lubią się wybijać - koszt z wymianą 350 zł/szt. - Mechanizm wycieraczek - 300 zł / szt - łańcuch rozrządu - osłuchać czy nie dzwoni - koszt naprawy 3500 - 4000 zł - fotele - lubią się łamać

pełny raport Nissan Sedan 1.8 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan Primera, oglądali także