Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.

Generacje Nissan Primera

  • Primera II   1996 - 2002
    Nissan Primera II
    • Wybierz generację

    • Primera III (2002 - 2007)
    • Primera II (1996 - 2002)
    • Primera I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Wersje nadwozia Nissan Primera II

Silniki Nissan Primera II Kombi

Lista silników:

Publikacje o Nissan Primera

Czy warto kupić: używany Nissan Primera (od 2002 do 2007)

Odważnie stylizowana i dobrze wyposażona limuzyna klasy średniej nie odniosła rynkowego sukcesu. Nie budzi również większego zainteresowania na rynku wtórnym, więc ceny topnieją relatywnie szybko. Czy warto kupić używanego Nissana Primera P12?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Zgubne zerwanie z tradycjami - Nissan Primera

Nie wszyscy producenci samochodów czują się dobrze w każdym segmencie rynku. Niektóre mają zwyczajnie zbyt duże lub zbyt specyficzne wymagania, aby mógł się w nich utrzymać ktoś spoza wąskiego grona faworytów. Trudno jednak mówić tak o klasie średniej, w której klienci są dość pobłażliwi i otwarci na...

Nissan Primera P11 (1996 - 2002) - mocne i słabe strony modelu

Propozycji aut za ok. 10 tys. PLN jest bez liku. Można wybierać od aut najmniejszych, typowo miejskich, poprzez kompakty, a na leciwych limuzynach klasy średniej i wyższej kończąc. Można przebierać w Fiatach, Oplach, Fordach, BMW, Mercedesach, Audi, Hondach, Toyotach, itd. Bez wątpienia jedną z ciekawszych...

Primera P12 - nowa era Nissana
 
Nasz test

Są samochody, które mogłyby być idealną wizytówką początku XXI wieku. Wyglądają dziwnie, dbają o bezpieczeństwo pasażerów, na pokładzie mają gadżety, na myśl o których jeszcze parę lat temu ludzie pukali się po głowach, a zastosowana elektronika bardziej przypomina komputery NASA, niż kilka złączek w...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan Primera

Społeczność kierowców Nissan PrimeraautoWcentrum - społeczność Nissan Primera

najwyższe oktanyAuta - Nissan Primera

Nissan Primera P10 62,84

Nissan Primera 1.6 LX 68,82

Nissan Primera P11 59,41

Nissan Primera 2.0 D SLX 55,33

Nissan Primera a miał być Accord! 64,12

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Nissan Primera

kichu85 30,12

maykel132 30,19

Psztymulka 64,04

Kris_N 30,15

BarteQ0014 30,14

Serwises 82,54

Justi1986 30,18

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Nissan Primera

światła LED wersja II
światła LED wersja II Światła doszły i nie miałem większego problemu z ich montażem. Efekt moich dział...
Uszkodzony tylny kołpak
Uszkodzony tylny kołpak Dzień po zakupie albo nawet i w dniu zakupu. Już w mojej miejscowości w drodze d...
Wymiana końcówek drążków kierowniczych
Wymiana końcówek drążków kierowniczych Po poruszaniu kołami w płaszczyźnie poziomej stwierdziłem, że pora na wymianę ko...
uruchamianie
uruchamianie nie potrzebnie psioczyłem na rozrusznik bo okazało się że aku padło tzn prąd roz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Nissan Primera

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Nissan Primera
 

Najpopularniejsza wersja Nissan Primera

Nissan Primera

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Nissan Primera
 

Nissan Primera najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti G37 Coupe G Coupe Demonstracyjny Infiniti G37 Coupe G Coupe
Rocznik: 2009. Przebieg: 63 000 km. Silnik: 3.7 320KM, benzynowy.
Cena: 248 463 zł 109 000 zł
Zyskujesz: 139 463 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan Primera

Nissan Primera
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2003
14 000 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
109 500 km, 2002
13 900 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
165 800 km, 2003
10 500 PLN
Nissan Primera
2.0 diesel
178 000 km, 1995
2 350 PLN

Ocena auta Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 32 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

z mojej PRIMERY jestem bardzo zadowolony. znam dokladnie jej "zyciorys"-kupiona od dobrego kumpla. jest ladnie utrzymana, bogate wyposazenie(4xairbag, klima, pelna elektr, centralny zamek+pilot, alufelgi, welur, abs). dobry komfort jazdy, tylko ciezka noga powoduje srednie spalanie na poziomie 8l/100 km.na dlugie trasy doskonala. jesli chodzi o miasto, to jej wielkosc jest najbardziej odczuwalna podczas parkowania (plus to idealne wspomaganie i okolo 1,5 obrotu kierownica do pelnego skretu). kuferek na 4+. resorowanie: przy ostrzejszej jezdzie udowadnia, ze jest autem rodzinnym, a nie sportowym. autko kupione z rozsadku, bardzo dobrze spelnia moje potrzeby, jako auto codzienne, a doskonale jako auto na weekend. kazdy moj pojazd pelni okreslona role w moim zyciu i z roznych powodow je nabywalem:primera-wielofunkcyjny, roboczy, rodzinny, niezawodny, wbrew pozorom niedrogi. dodam, ze posiadam pojazdy o dosc zroznicowanej charakterystyce:ford escort lpg-miasto, vw transporter T2 oryginalna...

dodał: piotr
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Samochód wygodny na miasto jak i długie trasy. Pasażerowie z tyłu również podróżują wygodnie. Auto w wersji Wagon (kombi) bardzo pojemne. Silnik diesel 2.0TD zdrowy, solidny, niewymaga super jakości oleju napędowego, niestety mało dynamiczny. Zawieszenie doskonałe jak na kombi, nie buja, dobrze sie trzyma drogi i wybiera nierówności. Wady: zużycie ON ceny cześci oryginalnych, mała dynamika.

dodał: Brygada Remontowa
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Gorąco polecam, idealne auto rodzinne, duże, dynamiczne i stosunkowo oszczędne i co najważniejsze do 2002 roku jest to jeszcze samochód japoński i przesadnie niezawodny. P.óźniej po mariażu z "dziadoskim" francuzem już jest tylko gorzej.

dodał: Jacek - Łódź
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Japończyk prawdziwy to elegancja japońska a nie do rymu Francja(silniki w nowych autach nissana)

dodał: Machor
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Bardzo dobry, polecam (przydał by się czujnik cofania, którego niestety nie posiadam).

dodał: odmulacz1@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Nissan Primera

Nissan Primera Wagon 2.0 Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera I Sedan - galeria społeczności Nissan Primera 2001 Nissan Primera Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Nissan

Opinie o instalacji LPG

Nissan Primera

  • 1.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (140KM) 2001r.
    dodał: Harry, 18.12.2009

    Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się na łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże.

  • 2.
  • 4,25 Nissan Primera II 2.0 16V (131KM) 1998r.
    dodał: Primera, 09.05.2010

    Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam.

  • 3.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (130KM) 1999r.
    dodał: Pawlo, 31.03.2009

    Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W moim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać.

  • 4.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (99KM) 1999r.
    dodał: Dioda, 19.01.2012

    Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara.

  • 5.
  • 5,00 Nissan Primera II 1.8 16V (114KM) 2001r.
    dodał: paweł, 27.06.2011

    Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna).

  • 6.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (99KM) 2000r.
    dodał: amicom, 14.06.2011

    Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do porządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera

Nissan Primera

374 komentarze

277 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zdzicho~zdzicho

Do ~Janek: mam p11 po liftingu 1999-2000 wstawiłem sekwencję ipali 10-11gazu a silnik 2literki sam nie wierzyłem a prawda sekwencja tak ma zdzicho

~EDI~EDI

dlaczego jest taki slaby ,dopiero po chwili sie zbiera .

PietiuszkaPietiuszka

Do ~Adrian: masz już tą Primerkę, czy dopiero przymierzasz się do zakupu? Jeśli jeszcze nie kupiłeś to lepiej zrezygnuj z tego silnika. Będzie palił tyle samo co większy, a stres przy wyprzedzaniu nieporównywalny.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 857
Przejechany dystans
11 724 687 km
Zatankowanego paliwa
559 373 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 450
Wydanych pieniędzy
744 148 zł
Średnie wydatki na auto
1 218 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 620
Wydanych pieniędzy
1 089 071 zł
Średnie wydatki na auto
1 782 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (611)

Testy zderzeniowe Nissan Primera

Najnowsze testy zderzeniowe Nissan Primera przeprowadzone przez Euro NCAP.

Nissan Primera

Nissan Primera
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Nissan

Zużycie paliwa Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Na podstawie 41 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Primera LU, dodano: 05.06.2012 23:12

Nissan Primera SEDAN 1,6 GA16DE 102KM instalacja LPG sekwencyjna. Opony 175/65/14. Mam Nissana od Grudnia, do Czerwca zrobiłem ok 10 000 km. Na początku Primerka paliła mi 12,8 na mieście, 7,45 (80-85km/h) trasa w zimie, sprzęgło się wyraźnie ślizgało aż spalanie zbliżało się do 14litrow LPG.. w cyklu miejskim. Zaczęły się inwestycje : Nabicie tarczy sprzęgła 80zł,olej w skrzyni biegów 70zł, filtr powietrza 13zł,filtry lpg 6+3zł, czyszczenie wtryskiwaczy lpg, termostat 18zł, smarowanie prowadnic czyszczenie hamulców. Po tych operacjach spalanie trasa 80km/h- 5,91 LPG 90km/h- 7,0 LPG 100-130km/h - 8,1 LPG (wyprzedzając wszystko;) Ostatnio trasa 548km z całej butli 38,1 L. Spalanie w mieście 9-10 LPG zależne od wszystkiego. Hamuje silnikiem jak widzę czerwone światło z daleka z górki luz i jest dobre spalanie.

pełny raport Nissan Kombi 1.6 i

autor: Martin Black , dodano: 23.09.2009 21:39

Tutaj trzeba przyznać że nieźle - jak na silnik 1,8 114 km - w cyklu miejskim 8,5 - 9 W trasie udało mi się uzyskać nawet 6,7 (średnio 7) Miałem komputer ze wskazaniami więc było łatwiej - ale średnio w cyklu mieszanym należy przyjąć 8,5 SERWIS Przegląd co 15.000 / 1 rok - 700 zł kompletny serwis z olejem i częściami NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZED KUPNEM: - wahacze przednie - lubią się wybijać - koszt z wymianą 350 zł/szt. - Mechanizm wycieraczek - 300 zł / szt - łańcuch rozrządu - osłuchać czy nie dzwoni - koszt naprawy 3500 - 4000 zł - fotele - lubią się łamać

pełny raport Nissan Sedan 1.8 16V

autor: karol, dodano: 30.03.2013 14:41

jeśli chodzi o spalanie to tak jak pisałem wcześniej to ten samochód nie nadaje się do miasta ale w trasę już jak na bardziej nie mogę mu nic zarzucić. Co do przeglądu to jak na razie przechodzę go bez problemów i większych usterek nie znajdują mi w samochodzie. A co do napraw to wielu ludzi mówi ze samochody z łańcuszkami rozrządu są lepsze i tu się zgadzam ale na pewno nie tańsze jak przychodzi do wymiany rozrządu bo jest to jednak spora inwestycja która nie dawno poczyniłem i nie żałuje bo samochodzik od razu inaczej chodzi, kolejną rzecz z którą się trochę pomęczyłem to zaciski od hamulca ręcznego a tak ogólnie to nie mam zastrzeżeń co do napraw i cen części co do tego samochodu.

pełny raport Nissan Sedan 1.8 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan Primera, oglądali także