Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.

Generacje Nissan Primera

  • Primera II   1996 - 2002
    Nissan Primera II
    • Wybierz generację

    • Primera III (2002 - 2007)
    • Primera II (1996 - 2002)
    • Primera I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Wersje nadwozia Nissan Primera II

Silniki Nissan Primera II Kombi

Lista silników:

Publikacje o Nissan Primera

Czy warto kupić: używany Nissan Primera (od 2002 do 2007)

Odważnie stylizowana i dobrze wyposażona limuzyna klasy średniej nie odniosła rynkowego sukcesu. Nie budzi również większego zainteresowania na rynku wtórnym, więc ceny topnieją relatywnie szybko. Czy warto kupić używanego Nissana Primera P12?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Zgubne zerwanie z tradycjami - Nissan Primera

Nie wszyscy producenci samochodów czują się dobrze w każdym segmencie rynku. Niektóre mają zwyczajnie zbyt duże lub zbyt specyficzne wymagania, aby mógł się w nich utrzymać ktoś spoza wąskiego grona faworytów. Trudno jednak mówić tak o klasie średniej, w której klienci są dość pobłażliwi i otwarci na...

Nissan Primera P11 (1996 - 2002) - mocne i słabe strony modelu

Propozycji aut za ok. 10 tys. PLN jest bez liku. Można wybierać od aut najmniejszych, typowo miejskich, poprzez kompakty, a na leciwych limuzynach klasy średniej i wyższej kończąc. Można przebierać w Fiatach, Oplach, Fordach, BMW, Mercedesach, Audi, Hondach, Toyotach, itd. Bez wątpienia jedną z ciekawszych...

Primera P12 - nowa era Nissana
 
Nasz test

Są samochody, które mogłyby być idealną wizytówką początku XXI wieku. Wyglądają dziwnie, dbają o bezpieczeństwo pasażerów, na pokładzie mają gadżety, na myśl o których jeszcze parę lat temu ludzie pukali się po głowach, a zastosowana elektronika bardziej przypomina komputery NASA, niż kilka złączek w...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan Primera

Społeczność kierowców Nissan PrimeraautoWcentrum - społeczność Nissan Primera

najwyższe oktanyAuta - Nissan Primera

Nissan Primera 54,10

Nissan Primera 57,26

Nissan Primera Czerwona Strzała ;) 51,50

Nissan Primera 1.6 LX 68,71

Nissan Primera 55,74

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Nissan Primera

Justi1986 30,18

fotifotis 30,20

Serwises 78,84

acieply 62,26

lukas_auto 90,80

michal3281 30,19

dakun 68,03

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Nissan Primera

kiedyś musiały pęknąć
kiedyś musiały pęknąć Witam i niestety stało się. Moje tarcze hamulcowe nie wytrzymały ekstremalnej ja...
Chwilowa awaria instalacji???
Chwilowa awaria instalacji??? Gdańsk 28.08.2013r. niespodziewany wypad do Olsztyna. Na (prawie) całym odcinku ...
Koniec rozsypującej się piankowej gałki dźwigni zmiany biegów.
Koniec rozsypującej się piankowej gałki dźwigni zmiany biegów. Nic wielkiego.Zmiany kosmetyczne we wnętrzu.Dzisiaj zafundowałem sobie zmianę mi...
Felgi aluminiowe do mojej Primerki
Felgi aluminiowe do mojej Primerki Nosze się z zamiarem kupna felg aluminiowych do swojego autka niestety tu pojawi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Nissan Primera

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Nissan Primera
 

Najpopularniejsza wersja Nissan Primera

Nissan Primera

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Nissan Primera
 

Nissan Primera najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan Primera

Nissan Primera
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2003
14 000 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
109 500 km, 2002
13 900 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
165 800 km, 2003
10 500 PLN
Nissan Primera
2.0 diesel
178 000 km, 1995
2 350 PLN

Ocena auta Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 32 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

z mojej PRIMERY jestem bardzo zadowolony. znam dokladnie jej "zyciorys"-kupiona od dobrego kumpla. jest ladnie utrzymana, bogate wyposazenie(4xairbag, klima, pelna elektr, centralny zamek+pilot, alufelgi, welur, abs). dobry komfort jazdy, tylko ciezka noga powoduje srednie spalanie na poziomie 8l/100 km.na dlugie trasy doskonala. jesli chodzi o miasto, to jej wielkosc jest najbardziej odczuwalna podczas parkowania (plus to idealne wspomaganie i okolo 1,5 obrotu kierownica do pelnego skretu). kuferek na 4+. resorowanie: przy ostrzejszej jezdzie udowadnia, ze jest autem rodzinnym, a nie sportowym. autko kupione z rozsadku, bardzo dobrze spelnia moje potrzeby, jako auto codzienne, a doskonale jako auto na weekend. kazdy moj pojazd pelni okreslona role w moim zyciu i z roznych powodow je nabywalem:primera-wielofunkcyjny, roboczy, rodzinny, niezawodny, wbrew pozorom niedrogi. dodam, ze posiadam pojazdy o dosc zroznicowanej charakterystyce:ford escort lpg-miasto, vw transporter T2 oryginalna...

dodał: piotr
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Samochód wygodny na miasto jak i długie trasy. Pasażerowie z tyłu również podróżują wygodnie. Auto w wersji Wagon (kombi) bardzo pojemne. Silnik diesel 2.0TD zdrowy, solidny, niewymaga super jakości oleju napędowego, niestety mało dynamiczny. Zawieszenie doskonałe jak na kombi, nie buja, dobrze sie trzyma drogi i wybiera nierówności. Wady: zużycie ON ceny cześci oryginalnych, mała dynamika.

dodał: Brygada Remontowa
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Gorąco polecam, idealne auto rodzinne, duże, dynamiczne i stosunkowo oszczędne i co najważniejsze do 2002 roku jest to jeszcze samochód japoński i przesadnie niezawodny. P.óźniej po mariażu z "dziadoskim" francuzem już jest tylko gorzej.

dodał: Jacek - Łódź
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Japończyk prawdziwy to elegancja japońska a nie do rymu Francja(silniki w nowych autach nissana)

dodał: Machor
Nissan Primera Kombi 2.0 TD (90 KM)

Bardzo dobry, polecam (przydał by się czujnik cofania, którego niestety nie posiadam).

dodał: odmulacz1@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Nissan Primera

Nissan Primera 2001 Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera I Sedan - galeria społeczności Nissan Primera Nissan Primera Wagon 2.0 Acenta - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Nissan

Opinie o instalacji LPG

Nissan Primera

  • 1.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (140KM) 2001r.
    dodał: Harry, 18.12.2009

    Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się na łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże.

  • 2.
  • 4,25 Nissan Primera II 2.0 16V (131KM) 1998r.
    dodał: Primera, 09.05.2010

    Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam.

  • 3.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (130KM) 1999r.
    dodał: Pawlo, 31.03.2009

    Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W moim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać.

  • 4.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: Dioda, 19.01.2012

    Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara.

  • 5.
  • 5,00 Nissan Primera II 1.8 16V (114KM) 2001r.
    dodał: paweł, 27.06.2011

    Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna).

  • 6.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: amicom, 14.06.2011

    Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do porządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera

Nissan Primera

374 komentarze

277 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zdzicho~zdzicho

Do ~Janek: mam p11 po liftingu 1999-2000 wstawiłem sekwencję ipali 10-11gazu a silnik 2literki sam nie wierzyłem a prawda sekwencja tak ma zdzicho

~EDI~EDI

dlaczego jest taki slaby ,dopiero po chwili sie zbiera .

PietiuszkaPietiuszka

Do ~Adrian: masz już tą Primerkę, czy dopiero przymierzasz się do zakupu? Jeśli jeszcze nie kupiłeś to lepiej zrezygnuj z tego silnika. Będzie palił tyle samo co większy, a stres przy wyprzedzaniu nieporównywalny.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 715
Przejechany dystans
11 941 731 km
Zatankowanego paliwa
585 238 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 535
Wydanych pieniędzy
776 677 zł
Średnie wydatki na auto
1 225 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 799
Wydanych pieniędzy
1 135 267 zł
Średnie wydatki na auto
1 791 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (634)

Testy zderzeniowe Nissan Primera

Najnowsze testy zderzeniowe Nissan Primera przeprowadzone przez Euro NCAP.

Nissan Primera

Nissan Primera
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Nissan

Zużycie paliwa Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Na podstawie 42 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: karolkom1@o2.pl, dodano: 25.06.2012 10:37

Samochód do oszczędnych nie należy i w dodatku ma wielkiego muła - ta moc to takiej wielkości niestety nie starcza do sprawnej jazdy. Pomiary mojego zużycia przy jeździe spokojnej bez brawury i bez klimy. To zbyt dużo. A oprócz tego to kłopotów ogólnie nie ma. Przebieg - już 280000 a zmieniałem tylko zawieszenie paski, płyny, filtry czyli to co trzeba, przy przebiegu 240000 zaczęła umierać pompa wspomagania, ale jeszcze do dzisiaj nie wymieniłem bo nie jest to uciążliwe tylko ciężej kręci się kierownicą, a niedawno poszedł czujnik położenia wału - koszt z robocizną - 700 zł.

pełny raport Nissan Kombi 2.0 TD

autor: jaśko, dodano: 30.06.2012 11:48

Auto kupiłem w salonie i jestem jedynym jego właścicielem, do tej pory ma przejechane 340 tys km i jakoś jeszcze nigdy mnie nie zawiodło (jeden raz zablokował system alarmowy - pomógł serwis - zdalnie). Jeżdżę rozsądnie, nie zarzynam auta choć bywało, że 11 litrów połknęło bez mrugnięcia ale też i kręciłem go w mieście do 6-6,5 tys. obr więc powód był. Generalnie autko super choć leciwe. Nawet korozja pojawiła się dopiero trzy lata temu (wżery na nadkolu). Silnikowo bezbłędnie choć potrafi brakować mocy mimo to spokojnie można zamknąć licznik choć podróż z taką prędkością najprzyjemniejsza nie jest.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

autor: Ext, dodano: 11.11.2012 15:48

W tym temacie nikt mnie nie zagnie i nikt mi nic nie wmówi. Miesięcznie robię 4-6tys.km głównie po autostradach, z racji pracy w Niemczech. 90% z 3-4 osobami na pokładzie. W sumie zrobiłem Nissanem 50tys.km. Po każdym tankowaniu liczę spalanie i dzielę koszty z kolegami, więc nie ma powodów, żeby zaniżać. Sprawa przedstawia się następująco - 120km/h: 6,3-6,9l/100km, 140km/h: 7,2-7,7l/100km (ok. 3500obr/min), 160km/h (ok. 4100obr/min): 7,9-8,7l/100km, 170km/h (ok. 4500obr/min): 8,8-9,2l/100km. To wszystko oczywiście na autostradzie PL - Frankfurt nad Menem, gdzie jest trochę górek i nie jest to prędkość chwilowa, tylko średnia, jaką uzyskałem po dojechaniu na miejsce przy zadanej prędkości docelowej. Po Polskich krajówkach z prędkością docelową 110km/h i standardowym wyprzedzaniem na wysokich obrotach wychodzi coś koło 7-7,5l/100km. Po Wrocławiu przeważnie 8,5-10l/100km. Olej Mobil 5W40, 205tys.km przebiegu. Obrotów nie szczędzę. Jeżdżę między 2000-3500obr/min, przy wyprzedzaniu powyżej 4000obr/min. Oleju mi jak dotąd bierze tak, jak na początku, czyli niezmiennie od 50tys.km mniej więcej 0,5l między wymianami.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan Primera II Kombi 2.0 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan Primera, oglądali także