Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM 1997-2002

Lata produkcji: 1996 - 2002
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Dane techniczne Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM 1997-2002

Podstawowe parametry Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM

Produkowany
od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa
1974 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
177 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
22,2 : 1 : 1
Pojemność zbiornika paliwa
60 l

Przeniesienie napędu Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM 1997-2002

Wybrane raporty spalania Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM 1997-2002

Najniższe spalanie odnotowane przy wyłączonej klimatyzacji i bez pasażerów oraz bagażu. Jak duże obciążenie dla silnika stanowi klimatyzacja może mówić ... więcejfakt, że komputer samochodu wyłącza ją jeżeli przez dłuższy czas jedziemy na około4 tys. obrotów na minutę. A przytrafiło mi się coś takiego na autostradzie. Po odcięciu klimy co prawda w kabinie robiło się gorąco za to silnikowi chłodniej. Chcesz jechać oszczędnie zmieniaj biegi już przy 1,8 max 2 tys obr. a hamulca używaj tylko wtedy jak chcesz się zatrzymać. Hamuj silnikiem. Przy takim stylu jazdy nie ma większej różnicy czy jedzisz 90km/h czy 150.... przynajmniej tak wynika z mojej obserwacji. To czy mocno wciskasz gaz czy nie również nie robi różnicy, pod warunkiem zmiany biegów już przy 2 tys. obr. Samochód ponadto ma na prawdę bardzo małe opory własne, rozpędzony do 80km/h potrafi na prawdę niezły kawał drogi przejechać na "luzie". Polecam ten model choć demonem prędkości i dynamiki on nie jest. Ot autko dla rodziny na wyjazdy wakacyjne również. ukryj
dodano 13.05.2008 przez
Na trasie (autostrada) ten samochód pali najmniej (ok. 6,5l) przy predkości 110-120km/h, większa prędkość wymusza już sporo większe zużycie paliwa, ... więcejprzy 140-150km/h praktycznie nie ma szans, żeby zejść poniżej 7,5l (samochód załadowany maksymalnie, tak jak to na wakacje). Nie zauważyłem różnicy w spalaniu przy jeździe z klimą lub bez klimy. Maksymalne spalanie (teren bardzo górzysty z dużym natężeniem ruchu - okolice Neapolu) małe dzienne przebiegi (ok. 30km dziennie) ok. 8,7l - chyba nie da się spalić więcej w mieście tym samochodem (dla porównania Omega 2,2l benzyna z gazem w tej samej trasie 11/100km na miejscu po górkach 19/100km). Powyżej 130km/h nie jest już komfortowo cicho ale hałas nie jest też bardzo męczący. Jak na samochód ważący blisko 1400kg (a z ładunkiem pewnie blisko 1800kg) spalanie nie jest zbyt wysokie a solidny japoński samochód z bardzo dobrym wyposażeniem można kupić za bardzo rozsądne pieniądze. Polecam. ukryj
dodano 29.08.2009 przez
Auto jak na diesla spala koszmarnie dużo!!! Mimo że to 2 litrowy niewysilony ropniak z mizernym mmentem obrotowym to mógłby ... więcejto rekompensować choś=ć niski zużyciem paliwa. Moje auto w silne mrozy w mieście potrafiło wychłeptać 11,5 l/100km choć jeden jedyny raz w trasie przy optymalnej prędkości (90-100 km/h) zeszło do 4,2L/100km (?) Sam nie wierzyłem ale jestem centuś i zawsze tankuję pod korek i stąd zawsze dokładnie wiem ile siorbie! Generalnie nie polecam jako disla. Poza tym dośc mocno hałasuje, choć musze przyznać że paliło bez problemu w największe mrozy po -25stopni! i to przy parkowaniu na dworze! ukryj
dodano 04.02.2010 przez
Samochód do oszczędnych nie należy i w dodatku ma wielkiego muła - ta moc to takiej wielkości niestety nie starcza ... więcejdo sprawnej jazdy. Pomiary mojego zużycia przy jeździe spokojnej bez brawury i bez klimy. To zbyt dużo. A oprócz tego to kłopotów ogólnie nie ma. Przebieg - już 280000 a zmieniałem tylko zawieszenie paski, płyny, filtry czyli to co trzeba, przy przebiegu 240000 zaczęła umierać pompa wspomagania, ale jeszcze do dzisiaj nie wymieniłem bo nie jest to uciążliwe tylko ciężej kręci się kierownicą, a niedawno poszedł czujnik położenia wału - koszt z robocizną - 700 zł. ukryj
dodano 25.06.2012 przez
Samochód do oszczędnych nie należy i w dodatku ma wielkiego muła - ta moc to takiej wielkości niestety nie starcza ... więcejdo sprawnej jazdy. Pomiary mojego zużycia przy jeździe spokojnej bez brawury i bez klimy. To zbyt dużo. A oprócz tego to kłopotów ogólnie nie ma. Przebieg - już 280000 a zmieniałem tylko zawieszenie paski, płyny, filtry czyli to co trzeba, przy przebiegu 240000 zaczęła umierać pompa wspomagania, ale jeszcze do dzisiaj nie wymieniłem bo nie jest to uciążliwe tylko ciężej kręci się kierownicą, a niedawno poszedł czujnik położenia wału - koszt z robocizną - 700 zł. ukryj
dodano 25.06.2012 przez
Zobacz raporty spalania Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM 1997-2002 Dodaj raport spalania

Publikacje o Nissan Primera

Przeczytaj pozostałe 3 publikacje o Nissan Primera

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Nissan Primera

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

6 587

Przejechany dystans

610 098 zł

Zatankowanego paliwa

183 193 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 043

Wydanych pieniędzy

271 978 zł

Średnie wydatki na auto

1 813 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 338

Wydanych pieniędzy

215 643 zł

Średnie wydatki na auto

1 438 zł

ZOBACZ 150 dzienników kosztów Nissan Primera Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Nissan Primera

Liczba wpisów: 33
komentarzy(18)
komentarzy(3)
komentarzy(5)
komentarzy(7)
komentarzy(13)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Nissan Primera dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Nissan Primera

Liczba wpisów: 54
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Nissan Primera Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera

Ciekawostki
dodano 15.12.2011 przez
W 1995 roku w Primerze został przeprowadzony facelifting i samochód w tej formie był produkowany do końca 1996 roku. W Primerze zostały zmienione zderzaki-od tej…
dodano 18.08.2011 przez
Zadebiutował w roku 1990 jako model P10. W tym też roku zajął drugą lokatę w prestiżowym konkursie Samochód Roku.
Sposoby wykonania czynności
dodano 15.12.2011 przez
Wystarczy w pewnym stopniu zasłonić wlot powietrza i Nissan nie będzie dusił się na gazie.
dodano 27.07.2011 przez
Często się zdarza, ze efektywność wentylacji drastycznie spada i mimo ustawienia na max nadmuch szyby pozostają nadal wilgotne. Często przyczyna takiej sytuacji jest zapchany filtr…
dodano 27.07.2011 przez
Jeżeli masz alarm clifforda (a takie były montowane seryjnie), to: 1. przycisk I - uzbrojenie / rozbrojenie głośne 2. II a potem I - ciche…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą