Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

Trzecia, najnowsza generacja Primery (oznaczona symbolem P12) debiutowała w 2002 roku. Tym razem projektanci Nissana zafundowali modelowi stylistyczną rewolucję, kompletnie zmieniając jego charakter na znacznie bardziej agresywny. Primera III była pierwszą, którą chwalono za efektowny wygląd nadwozia. Auto wyjątkowo nie ma swojego luksusowego odpowiednika w Infiniti (model G35 zbudowany jest na bazie Nissana Skyline’a).

Generacje Nissan Primera

  • Primera III   2002 - 2007
    Nissan Primera III
    • Wybierz generację

    • Primera III (2002 - 2007)
    • Primera II (1996 - 2002)
    • Primera I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Wersje nadwozia Nissan Primera III

Silniki Nissan Primera III Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Nissan Primera

Czy warto kupić: używany Nissan Primera (od 2002 do 2007)

Odważnie stylizowana i dobrze wyposażona limuzyna klasy średniej nie odniosła rynkowego sukcesu. Nie budzi również większego zainteresowania na rynku wtórnym, więc ceny topnieją relatywnie szybko. Czy warto kupić używanego Nissana Primera P12?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Zgubne zerwanie z tradycjami - Nissan Primera

Nie wszyscy producenci samochodów czują się dobrze w każdym segmencie rynku. Niektóre mają zwyczajnie zbyt duże lub zbyt specyficzne wymagania, aby mógł się w nich utrzymać ktoś spoza wąskiego grona faworytów. Trudno jednak mówić tak o klasie średniej, w której klienci są dość pobłażliwi i otwarci na...

Nissan Primera P11 (1996 - 2002) - mocne i słabe strony modelu

Propozycji aut za ok. 10 tys. PLN jest bez liku. Można wybierać od aut najmniejszych, typowo miejskich, poprzez kompakty, a na leciwych limuzynach klasy średniej i wyższej kończąc. Można przebierać w Fiatach, Oplach, Fordach, BMW, Mercedesach, Audi, Hondach, Toyotach, itd. Bez wątpienia jedną z ciekawszych...

Primera P12 - nowa era Nissana
 
Nasz test

Są samochody, które mogłyby być idealną wizytówką początku XXI wieku. Wyglądają dziwnie, dbają o bezpieczeństwo pasażerów, na pokładzie mają gadżety, na myśl o których jeszcze parę lat temu ludzie pukali się po głowach, a zastosowana elektronika bardziej przypomina komputery NASA, niż kilka złączek w...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan Primera

Społeczność kierowców Nissan PrimeraautoWcentrum - społeczność Nissan Primera

najwyższe oktanyAuta - Nissan Primera

Nissan Primera 67,78

Nissan Primera 61,13

Nissan Primera 55,74

Nissan Primera 51,62

Nissan Primera SLX 56,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Nissan Primera

Serwises 80,76

niki129 96,51

Zawias 30,18

kaszqai 30,15

Michal11pl 38,69

Pietiuszka 56,47

lukas_auto 90,78

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Nissan Primera

kiedyś musiały pęknąć
kiedyś musiały pęknąć Witam i niestety stało się. Moje tarcze hamulcowe nie wytrzymały ekstremalnej ja...
LPG
LPG Witam Niedługo wyjazd na urlop, więc nadszedł czas na przejrzenie auta oraz doko...
Wgniotek na przednich drzwiach
Wgniotek na przednich drzwiach Kolejny pechowa sytuacja. Brama wjazdowa uderzyła w przednie drzwi w Primerce po...
Statystyki
Statystyki dlaczego strona przestała wyświetlać średnie zużycie paliwa ?...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Nissan Primera

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Nissan Primera
 

Najpopularniejsza wersja Nissan Primera

Nissan Primera

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Nissan Primera
 

Nissan Primera najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan Primera

Nissan Primera
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2003
14 000 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
109 500 km, 2002
13 900 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
165 800 km, 2003
10 500 PLN
Nissan Primera
2.0 diesel
178 000 km, 1995
2 350 PLN

Ocena auta Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 53 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

Autko jest fantastyczne ! Wygodne jak diabli.W pełni wyposażone: elektryka, komputer, sestaw głośnomówiący wyświetlający dane na ekranie komputera, kamera, klima, elektroniczne (ściemniane) lusterko i wycieraczki nawet subwoofer !...itd. Dynamiczne. Ekonomiczne (w tym 3 lata gwarancji). A wygląd...wygląd przyciąga spojrzenia prawie każdego. Pierwowzór dla niej został odnaleziony w Roswell ;) Do tego detale: alufelgi, ksenony tylne lampy ( moja jest czarna i do tego liftback)... wygląda super ( moja dziewczyna Primerkę uwielbia ! ). Uwielbiam jeździć tym autkiem !!!

dodał: address666@idea.net.pl
Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

Zastrzeżenia do drobiazgów, np.: krótkotrwałe zwarcia w instalacji powodujące wchodzenie silnika w tryb awaryjny, wymiana świecy żarowej. Najpoważniejsza usterka: pęknięcie przewodu gumowego turbodoładowania. Servis pod psem, nie zauważyli? pęknięcia, pomimo ewidentnych objawów i zdiagnozowali wymianę turbosprężarki za ponad 3.500zł (cwaniaczki prawdopodobnie mieli zapotrzebowanie na frajerską turbinę). Przestrzegam przed servisem Nissana ul. Górczewska w Warszawie

dodał: Romek
Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

Klasa średnia jest już barzo zróżnicowana. Znajdą tutaj coś dla siebie zarówno amatorzy komfortu (Citroen C5), jak i sportowych wrażeń ( Alfa Romeo 156). Natomiast Nissan Primera to umiejętne połączenie nowatorskich rozwiązań technicznych (system N-FORM z kolorowym wyświetlaczem 5,8" obsługującym kamęrę cofania, audio, klimę) z charakterystycznym designem, który budzi skrajne emocje

dodał: matwasilewski
Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

Szkoda że to już nie Japończyk tylko mieszaniec z dodatkiem francuskiego partactwa ,ale teraz już nie produkuje się niezawodnych aut jak w latach dziewięćdziesiątych - wiem ,co mówię bo mam almerkę z 1996 i jest o niebo porządniej wykonana niż nowa primera ,którą jeżdżę .Mimo wszystko nie zamieniłbym na niemca nie wspominając już o francuskich , czy włoskich wynalazkach .

dodał: rokkokoko
Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

NIE KUPUJCIE !!! Awaryjność mojej Primery psuje cały wizerunek nie tylko tego modelu, ale i całej firmy Nissan. Do tego dodać należy tragiczny serwis i wychodzi na to że nigdy w życiu nie kupię Nissana i wszystkim znajomym odradzał będę nawet myślenie o zakupie. Mimo wszystko by być obiektywnym muszę przyznać że lubię i dobrze mi się Primerą jeździ...kiedy jeździ.

dodał: address666 - po raz trzeci i ostatni.

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Nissan Primera

Nissan Primera I Sedan - galeria społeczności Nissan Primera Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera Wagon 2.0 Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera 2001
Zobacz inne galerie Nissan

Opinie o instalacji LPG

Nissan Primera

  • 1.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (140KM) 2001r.
    dodał: Harry, 18.12.2009

    Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się na łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże.

  • 2.
  • 4,25 Nissan Primera II 2.0 16V (131KM) 1998r.
    dodał: Primera, 09.05.2010

    Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam.

  • 3.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (130KM) 1999r.
    dodał: Pawlo, 31.03.2009

    Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W moim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać.

  • 4.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: Dioda, 19.01.2012

    Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara.

  • 5.
  • 5,00 Nissan Primera II 1.8 16V (114KM) 2001r.
    dodał: paweł, 27.06.2011

    Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna).

  • 6.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: amicom, 14.06.2011

    Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do porządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera

Nissan Primera

374 komentarze

277 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zdzicho~zdzicho

Do ~Janek: mam p11 po liftingu 1999-2000 wstawiłem sekwencję ipali 10-11gazu a silnik 2literki sam nie wierzyłem a prawda sekwencja tak ma zdzicho

~EDI~EDI

dlaczego jest taki slaby ,dopiero po chwili sie zbiera .

PietiuszkaPietiuszka

Do ~Adrian: masz już tą Primerkę, czy dopiero przymierzasz się do zakupu? Jeśli jeszcze nie kupiłeś to lepiej zrezygnuj z tego silnika. Będzie palił tyle samo co większy, a stres przy wyprzedzaniu nieporównywalny.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 482
Przejechany dystans
11 956 102 km
Zatankowanego paliwa
577 601 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 520
Wydanych pieniędzy
762 642 zł
Średnie wydatki na auto
1 224 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 790
Wydanych pieniędzy
1 127 330 zł
Średnie wydatki na auto
1 810 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (623)

Testy zderzeniowe Nissan Primera

Najnowsze testy zderzeniowe Nissan Primera przeprowadzone przez Euro NCAP.

Nissan Primera

Nissan Primera
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Nissan

Zużycie paliwa Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

Na podstawie 49 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: staszq2, dodano: 11.09.2013 20:46

Spalanie na przyzwoitym poziomie wg mnie. Instalacja 4 generacji. Jeżdżę raczej dynamicznie, ponieważ zauważyłem że trzymając go na niskich obrotach ( tak do 3000/min) spalanie w jeździe mieszanej nie było specjalnie mniejsze. Wynik 8,2 litra/ 100 km uzyskałem na trasie 750 km w zimie w nocy przez wioski średnio utrzymując 100 km/h i część autostradą 130 km przejechane w godzinę. Przejechałem autkiem ponad 40.000 km na gazie i średnie spalanie wyszło mi w granicach 10,2 litra/100 km

pełny raport Nissan Hatchback 1.8 16V

autor: moscicki@wp.pl, dodano: 06.12.2009 10:25

Nasz Nissan Primera ma obecnie ponad 200 000 przebiegu. Z tego razem z żoną przejechaliśmy nim ostatnie 50 000, ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 6,9 l/100km. Przy ekonomicznej jeździe na trasie spalanie może wynieść poniżej 5,5 l/100 km. Maksymalne odnotowane przez nas spalanie - zimą, po mieście, przy krótkich trasach, które nie pozwalały na rozgrzanie w pełni silnika to 8,8 l/100 km (od tankowania do tankowania). Ogólnie, jak na wiek i masę samochodu, osiągane wyniki spalania są więcej niż zadowalające.

pełny raport Nissan Kombi 2.0 TD

autor: MichaÂł Warszaw, dodano: 27.06.2009 08:28

Dla mnie bardzo dobrze. Każdy kupując samochód w dzisiejszych czasach liczy się ze wszystkim. Jeśli stać Cię na to auto to nie ma problemów. Spalanie na dobrym poziomie jak to 2,0. Kto chce żeby auto mało paliwo i nie zalerzy mu na osiągach niech kupi 1,6. Ceny przeglądów...hmmm...auto serwisuję w serwisie u przyjaciela. Nigdy nie oszczędzam na częściach. Kupując zamienniki dobieram zawsze te lepsze. Ostatnio wymieniałem klocki łączniki stabilizatorów i gumy wachacza. Klocki ok. 220zł. na przód i tył Japońskie. Można kupić za jakieś 160zł. 2 komplety...ale ile to pochodzi?? Łączniki Japońskie po 59zł. ale i są nawet po 30zł. (sztuka). Zawieszenie przednie nie należy do super trwałych, ale i tak w porównaniu do Passata dużo dużo taniej. Silnik na łańcuchu bezobsługowy. Oszczędzam na wymianie rozrządu! Mam Xenony. Przepaliła się żarówka (żarnik). Kupiłem przez allegro orginalny żarnik Philipsa o tych samych parametrach za bodajrze 170zł. W sklepie z narzutem chcieli ok. 300zł. Także jak dla mnie to cena rewelka.

pełny raport Nissan Kombi 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan Primera, oglądali także