Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

Trzecia, najnowsza generacja Primery (oznaczona symbolem P12) debiutowała w 2002 roku. Tym razem projektanci Nissana zafundowali modelowi stylistyczną rewolucję, kompletnie zmieniając jego charakter na znacznie bardziej agresywny. Primera III była pierwszą, którą chwalono za efektowny wygląd nadwozia. Auto wyjątkowo nie ma swojego luksusowego odpowiednika w Infiniti (model G35 zbudowany jest na bazie Nissana Skyline’a).

Generacje Nissan Primera

  • Primera III   2002 - 2007
    Nissan Primera III
    • Wybierz generację

    • Primera III (2002 - 2007)
    • Primera II (1996 - 2002)
    • Primera I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Wersje nadwozia Nissan Primera III

Silniki Nissan Primera III Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Nissan Primera

Czy warto kupić: używany Nissan Primera (od 2002 do 2007)

Odważnie stylizowana i dobrze wyposażona limuzyna klasy średniej nie odniosła rynkowego sukcesu. Nie budzi również większego zainteresowania na rynku wtórnym, więc ceny topnieją relatywnie szybko. Czy warto kupić używanego Nissana Primera P12?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Zgubne zerwanie z tradycjami - Nissan Primera

Nie wszyscy producenci samochodów czują się dobrze w każdym segmencie rynku. Niektóre mają zwyczajnie zbyt duże lub zbyt specyficzne wymagania, aby mógł się w nich utrzymać ktoś spoza wąskiego grona faworytów. Trudno jednak mówić tak o klasie średniej, w której klienci są dość pobłażliwi i otwarci na...

Nissan Primera P11 (1996 - 2002) - mocne i słabe strony modelu

Propozycji aut za ok. 10 tys. PLN jest bez liku. Można wybierać od aut najmniejszych, typowo miejskich, poprzez kompakty, a na leciwych limuzynach klasy średniej i wyższej kończąc. Można przebierać w Fiatach, Oplach, Fordach, BMW, Mercedesach, Audi, Hondach, Toyotach, itd. Bez wątpienia jedną z ciekawszych...

Primera P12 - nowa era Nissana
 
Nasz test

Są samochody, które mogłyby być idealną wizytówką początku XXI wieku. Wyglądają dziwnie, dbają o bezpieczeństwo pasażerów, na pokładzie mają gadżety, na myśl o których jeszcze parę lat temu ludzie pukali się po głowach, a zastosowana elektronika bardziej przypomina komputery NASA, niż kilka złączek w...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Nissan Primera

Społeczność kierowców Nissan PrimeraautoWcentrum - społeczność Nissan Primera

najwyższe oktanyAuta - Nissan Primera

Nissan Primera 57,26

Nissan Primera 62,36

Nissan Primera 2.0 D SLX 55,28

Nissan Primera P11 144 58,81

Nissan Primera ANTONIO 73,75

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Nissan Primera

misioq 86,23

Daxxx 30,64

R3M1K 30,15

biznesmajster 65,58

Psztymulka 51,44

Mateusz_P11_144 50,10

dakun 52,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Nissan Primera

Końcowy tłumik skorodowany
Końcowy tłumik skorodowany Jeszcze przed zakupem widziałem, że tylna cześć układu wydechowego jest w nie na...
światła LED wersja II
światła LED wersja II Światła doszły i nie miałem większego problemu z ich montażem. Efekt moich dział...
LPG
LPG Założenie instalacji LPG...
Felgi aluminiowe do mojej Primerki
Felgi aluminiowe do mojej Primerki Nosze się z zamiarem kupna felg aluminiowych do swojego autka niestety tu pojawi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Nissan Primera

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Nissan Primera
 

Najpopularniejsza wersja Nissan Primera

Nissan Primera

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Nissan Primera
 

Nissan Primera najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pulsar Acenta Nissan Pulsar Acenta
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 69 900 zł
Zyskujesz: 3 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pulsar ACENTA Nissan Pulsar ACENTA
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 69 900 zł
Zyskujesz: 3 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Nissan Primera

Nissan Primera
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2003
14 000 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
109 500 km, 2002
13 900 PLN
Nissan Primera
1.8 benzyna 116 KM
165 800 km, 2003
10 500 PLN
Nissan Primera
2.0 diesel
178 000 km, 1995
2 350 PLN

Ocena auta Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 54 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

Autko jest fantastyczne ! Wygodne jak diabli.W pełni wyposażone: elektryka, komputer, sestaw głośnomówiący wyświetlający dane na ekranie komputera, kamera, klima, elektroniczne (ściemniane) lusterko i wycieraczki nawet subwoofer !...itd. Dynamiczne. Ekonomiczne (w tym 3 lata gwarancji). A wygląd...wygląd przyciąga spojrzenia prawie każdego. Pierwowzór dla niej został odnaleziony w Roswell ;) Do tego detale: alufelgi, ksenony tylne lampy ( moja jest czarna i do tego liftback)... wygląda super ( moja dziewczyna Primerkę uwielbia ! ). Uwielbiam jeździć tym autkiem !!!

dodał: address666@idea.net.pl
Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

Zastrzeżenia do drobiazgów, np.: krótkotrwałe zwarcia w instalacji powodujące wchodzenie silnika w tryb awaryjny, wymiana świecy żarowej. Najpoważniejsza usterka: pęknięcie przewodu gumowego turbodoładowania. Servis pod psem, nie zauważyli? pęknięcia, pomimo ewidentnych objawów i zdiagnozowali wymianę turbosprężarki za ponad 3.500zł (cwaniaczki prawdopodobnie mieli zapotrzebowanie na frajerską turbinę). Przestrzegam przed servisem Nissana ul. Górczewska w Warszawie

dodał: Romek
Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

Klasa średnia jest już barzo zróżnicowana. Znajdą tutaj coś dla siebie zarówno amatorzy komfortu (Citroen C5), jak i sportowych wrażeń ( Alfa Romeo 156). Natomiast Nissan Primera to umiejętne połączenie nowatorskich rozwiązań technicznych (system N-FORM z kolorowym wyświetlaczem 5,8" obsługującym kamęrę cofania, audio, klimę) z charakterystycznym designem, który budzi skrajne emocje

dodał: matwasilewski
Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

Szkoda że to już nie Japończyk tylko mieszaniec z dodatkiem francuskiego partactwa ,ale teraz już nie produkuje się niezawodnych aut jak w latach dziewięćdziesiątych - wiem ,co mówię bo mam almerkę z 1996 i jest o niebo porządniej wykonana niż nowa primera ,którą jeżdżę .Mimo wszystko nie zamieniłbym na niemca nie wspominając już o francuskich , czy włoskich wynalazkach .

dodał: rokkokoko
Nissan Primera Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

NIE KUPUJCIE !!! Awaryjność mojej Primery psuje cały wizerunek nie tylko tego modelu, ale i całej firmy Nissan. Do tego dodać należy tragiczny serwis i wychodzi na to że nigdy w życiu nie kupię Nissana i wszystkim znajomym odradzał będę nawet myślenie o zakupie. Mimo wszystko by być obiektywnym muszę przyznać że lubię i dobrze mi się Primerą jeździ...kiedy jeździ.

dodał: address666 - po raz trzeci i ostatni.

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Nissan Primera

Nissan Primera Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera I Sedan - galeria społeczności Nissan Primera Wagon 2.0 Acenta - galeria redakcyjna Nissan Primera 2001
Zobacz inne galerie Nissan

Opinie o instalacji LPG

Nissan Primera

  • 1.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (140KM) 2001r.
    dodał: Harry, 18.12.2009

    Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się na łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże.

  • 2.
  • 4,25 Nissan Primera II 2.0 16V (131KM) 1998r.
    dodał: Primera, 09.05.2010

    Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam.

  • 3.
  • 4,00 Nissan Primera II 2.0 16V (130KM) 1999r.
    dodał: Pawlo, 31.03.2009

    Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W moim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać.

  • 4.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: Dioda, 19.01.2012

    Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara.

  • 5.
  • 5,00 Nissan Primera II 1.8 16V (114KM) 2001r.
    dodał: paweł, 27.06.2011

    Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna).

  • 6.
  • 4,25 Nissan Primera II 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: amicom, 14.06.2011

    Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do porządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera

Nissan Primera

374 komentarze

277 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zdzicho~zdzicho

Do ~Janek: mam p11 po liftingu 1999-2000 wstawiłem sekwencję ipali 10-11gazu a silnik 2literki sam nie wierzyłem a prawda sekwencja tak ma zdzicho

~EDI~EDI

dlaczego jest taki slaby ,dopiero po chwili sie zbiera .

PietiuszkaPietiuszka

Do ~Adrian: masz już tą Primerkę, czy dopiero przymierzasz się do zakupu? Jeśli jeszcze nie kupiłeś to lepiej zrezygnuj z tego silnika. Będzie palił tyle samo co większy, a stres przy wyprzedzaniu nieporównywalny.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Nissan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 298
Przejechany dystans
12 672 699 km
Zatankowanego paliwa
630 948 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 659
Wydanych pieniędzy
798 574 zł
Średnie wydatki na auto
1 166 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 172
Wydanych pieniędzy
1 219 143 zł
Średnie wydatki na auto
1 780 zł
Zobacz dzienniki kosztów Nissan (685)

Testy zderzeniowe Nissan Primera

Najnowsze testy zderzeniowe Nissan Primera przeprowadzone przez Euro NCAP.

Nissan Primera

Nissan Primera
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Nissan

Zużycie paliwa Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

Na podstawie 50 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: w.galczynski@ko, dodano: 22.07.2013 22:09

Po rocznym używaniu auta (kupiona używka w 2004r. z przebiegiem 93 tysiące km i spalanie średnie na poziomie 8,7 litra na 100km) rozleciała się skrzynia biegów. Nowa odpadała (cena), znajomy warsztat wynalazł używkę. Po wymianie skrzyni poprawił się komfort jazdy (długie przełożenia, zdecydowanie mniej machania drążkiem). Średnie spalanie spadło do 7,6litra/100km, ciężkiej zimy 8,2, a latem 7,2 z włączoną na 3/4 trasy klimą, dwie osoby, trasa do pracy i powrót razem 45 km (tak od już 3,5 roku), średnia prędkość 75-79km/h. (Skrzynia spłaciła się po przejechaniu na niej 75 tys. km. Ostatnio w miarę długi wyjazd 308 km w jedną i to samo powrót, trasa w miarę płaska (Miłosław - Maków Mazowiecki przez Włocławek), jazda bardzo oszczędna i spokojna ze skrupulatnym przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego (czyli ograniczenie +3-6km na górkę), zdejmowanie nogi z gazu w momencie, gdy widać było znak ograniczenia prędkości. Przyśpieszanie zdecydowane, lecz nie gwałtowne, czas jazdy w jedną stronę 5,5 godziny z przystankiem 20-to minutowym (google maps wskazywało czas 4 godziny i 35 minut), z powrotem praktycznie tak samo. Przebieg aktualny samochodu 306 tys. km. Spalanie średnie na wzmiankowanej trasie 5,72 litra/100km.

pełny raport Nissan Sedan 1.6 16V

autor: Maciek S, dodano: 17.11.2009 11:52

Jest dobrze. Poprzedni samochód jaki miałem to byl Escort 1.6 16v 90KM - teoretycznie silnik o takiej samej mocy i pojemności - ale w Nissanie spalanie średnio o litr mniejsze i w mieście i na trasie. Wychodzi mi średnio około 7,5 litra przy dosyć dynamicznej jeździe. W mieście góra 9 litrów, na trasie wszystko zalezy od jazdy - gdy jadę 160-170 to pali ponad 8 - jak jadę 90 - 120 to ok 6 litrów - jak na tamte czasy i technikę to wynik zadowalający. Dla porównania Nissan Note 1.6 16v 110KM pali mi na trasie 5,3 w mieście 6,8 - ale jest 16 lat różnicy!

pełny raport Nissan Sedan 1.6

autor: dzkzsl, dodano: 03.02.2011 16:21

W tym aucie nie ma sie co psuć ! Wymiany olejów,filtrów,klockow,tarcze,drazki stabilizatorow (dzieki naszym polskim drogom) i reszta co sie zuzywa.Rozrzad na lancuchu czyli kolejny plus,poki co dziala dobrze i niech sie nie psuje ! Zuzycie paliwa : Najmniejszy wynik jaki uzyskalem podczas resetu komputera podczas jazdy w trasie to 4.0 L i utrzymalem to przez 40 km (wjechalem do miasta). Celem było uzyskanie jak najmniejszego spalania wiec nie przekraczalem 2000 obrotów. Strasznie senna jest taka jazda , w szczegolnosci, ze auto strasznie zacheca do nacisniecia na gaz :) ale wytrzymalem 110 km i uzyskalem spalania 5.5 L takze BRAWO jak na 140 koni. Jezeli chodzi o normalna jazde czyli kolo 100-120 w trasie to auto spala 7.5 - 8.0 L czyli bardzo przyzwoicie. Mozna spalic i powyzej 10 L ale to juz predkosci powyzej 150 km/H. W miescie przy normalnej jezdzie bez szarpania i ruszania z piskiem auto spala 7-9 L. Sporo jezdzilem podobnym nissanem,tylko 2 lata starszym (rowniez po face liftingu) i z silnikiem 1.6 . Tamto autko sprzedalem siostrze. Funduszy duzych nie mialem dlatego nie zastanawialem sie co kupic. Nieco mlodszy z wiekszym silnikiem i lepszym wyposazniem nissan to doskonaly wybor ! W tamtym od lat nic sie nie psulo wiec co tu sie zastanawiac? NAJLEPSZY WYBÓR W TYM PRZEDZIALE CENOWYM ( ~ 13 000 zl za zadbany egzemplarz) Wnetrze bardzo dobrej jakości! Mam przejechane 108 000 km i zero sladow uzytkowania. W tamtym ( 170 000 km) tak samo bylo jezeli chodzi o 1.6 to brakuje mu mocy i spalanie wieksze niz w 2.0 . Nie wiem jak prezentuje sie 1.8.

pełny raport Nissan Hatchback 2.0 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Nissan Primera III Hatchback 1.9 dCi 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Nissan Primera, oglądali także