Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail I 2.0 140KM 103kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~tomek poltal@op.pl
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.0 140KM 103kW
oceniam 4,5 jak do tej pory jedyny raz miałem problem ale z alarmem nie z autem-pod latarnią morską alarm zwariował auto nie dało się otworzyć i uruchomić po ok.30 min.samoczynnie wszystko ustąpiło.Akcesoria dodatkowe bardzo marnej jakości, rury ozdobne po roku rdzewieją nissan na przeglądzie udał,że tego nie widzi,opony zimowe/dostałem gratis/nie dają się wyważyć 4-krotna próba nie dała efektów to co było w aucie fabrycznie jest ok.A może to tylko dealer jest marny. narazie danm mu szansę zobaczymy co będzie dalej tomek
4,4
~OD
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.0 140KM 103kW
Wybrałem ten samochód spośród innych podobnych japońskich konstrukcji tak zwanych terenówek. Oczywiście nie kupiłem go po to by nim jeździć w terenie. Auto ma być bezpieczne i pojemne a jego przeznaczenie to jazda po mieście i rodzinne wyjazdy na wakacje. Zanim podjąłem decyzję o wyborze tego modelu przejechałem się autami konkurencji. Nowa Toyota RAW4 odpadła ze względu na ciasną tylna kanapę i wygląd który kojarzy się z kierowcą blondynka. Po prostu to auto nie pasuje do faceta. Honda CR-V nie urzekła mnie ani ciemnym wnętrzem, osiągami silnika ani dość kiepskim układem napędowym, który sam decyduje, kiedy napędza przednie a kiedy przednie i tylne koła razem. Mitsubishi Outlander to raczej auto dla młodego dresa, który zabierze panienkę do lasu i jeszcze szybciej z nią wróci, ponadto ten samochód ma raczej namiastkę bagażnika. W Nissanie dla odmiany jest wszystko. Najlepszy układ napędowy z elektronicznym systemem trakcji, który można załączać lub nie, dużo miejsca z przodu i z tyłu oraz pojemny bagażnik. Przestronne jasne wnętrze z ogromnym szklanym dachem. Cichutki i zrywny silnik. Jest jeszcze jedno, co dla mnie jest istotna zaleta samochodu. Nissan X-Trail nie rzuca się w oczy! Jest stonowany nawet lekko jakby z minionej epoki. Po prostu klasyczny. Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz lekko ponad czasowy. Ale oprócz tych zalet ma również kilka denerwujących braków i niedoróbek, o których piszę poniżej a które dla innego kierowcy mogą dyskwalifikować to auto.
3,2
~Piotrek
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.0 140KM 103kW
Auto bezawaryjne. Są rzeczy które psują całokrztałt czyli pierścienie do wymiany przy przebiegach powyżej 200 tys km. Wadą fabryczna. Katalizatory też do wymiany. Padające sondy lambda. Auto za słabe jak na wagę nie ma czym jechać mimo 140km. Auto nie za wygodne do dalszych podróży. Ma plusy w postaci mega użyteczności schowków dzielności w terenie. Jak kupować to tylko po wymianie pierścieni. Remont silnika to 5000zl.
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail I 2.0 140KM 103kW 2001-2007
10,5
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.0 140KM 103kW
Auto testowałem w różnych warunkach i porach roku. Na autostradzie(a4) z dużym bagażnikiem dachowych,4 osoby na pokładzie,pełny bagażnik i prędkości do 190! wychodzi pod 14. Przy mieszanej jeździe tej zimy wychodzi 12,5-13,5(głównie do pracy 15 km) i powiedzmy jakies 15 l paliwa na miesiąc. W lecie przy mieszanej normalnej jeździe wychodzi około 11l. Jadąc spokojnie(90km/h) na trasie wychodzi jakiej 9-10 gazu. W lecie miesięcznie tankuje 5-10 l benzyny. Na 56 litrowej butli da się średnio 500 km przejechać. Ogólnie polecam instalacje z lubrykacją Lovato warta swojej ceny i bezobsługowa.
11,4
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.0 140KM 103kW
Po roku użytkowania mogę powiedzieć, że auto sprawdziłem we wszystkich warunkach. Na autostradzie, na leśnych bezdrożach, na zaśnieżonych ścieżkach, na śliskim asfalcie. Z napędu 4x4 korzystam w terenie 2-3x w miesiącu lub zimą. Mam lekką nogę i jak mogę to staram się jeździć oszczędnie. Pedał w podłogę wciskam tylko jak jest taka potrzeba. Przy oszczędniej jeździe na trasie z prędkością do 80 km/h najniższe spalanie jakie osiągnąłem to 9,07 LPG, a jadąc ostro przez miasto 13,61 LPG. Przy normalnym użytkowaniu w różnych warunkach auto średnio pali około 11,5 LPG. Mam zainstalowaną instalację KME Nevo Pro z wtryskami Hana2000. Sprawuje się idealnie.
12,0
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.0 140KM 103kW
Trochę kiepsko - jak dla mnie za dużo pali -silnik jest super- widać ,że konstrukcja jest japońska - ale dlaczego tak pali- tzn wytłumaczeniem jest automatyczna skrzynia biegów.To że auto dużo waży nie jest argumentem bo jeździłem tak ciężkimi autami( busami )gdzie areodynamika pozostawiała wiele do życzenia a paliły nie więcej jak 10 litrów. Tutaj ponad 12 litrów. Teraz moge dodać - zmieściłem się w 10,5 litra - i wiem że mozna się zmieścic poniżej 10 ale trzeba jeździć po prostu spokojnie ,normalnie i poddać się frajdzie z jazdy nie cisnąc gazu i będzie równiez super - otwieramy szyberdach i mamy prawie kabrio- :) - niestety tu obniżam ocenę po roku - dla mnie bardzo źle !

Usterki Nissan X-Trail I

Liczba wpisów: 21
Nissan strasznie kopci na szaro-niebieski dym przy odpaleniu po chwili już biały
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • układ wydechowy
  • 253 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problemy z Nissan xtrail t30 2.5 16v 165km 121kw 4x4 2005r. Przy odpaleniu silnika strasznie kopci na szaro-niebieski dym. Po chwili nie ma już tego koloru tylko biały. Co może być przyczyną tego? Mam ubytek oleju, ale zauważyłem, że skądś mam przeciek, bo mam mokry silnik od dołu (nie mocno ale jest) w oleju nie przepalonego tylko świeżego tak jakbym dolał go. Nie widać skąd to może się wydobywać. Moze miał ktoś problem i może z jakiegoś czujnika był przeciek. Mokry jest z tyłu silnika. Tak jakby leciało pod kolektorem dolotowym gdzieś. Proszę o jakieś porady gdzie szukać usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - problem z odpaleniem, gdy jest zimny
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • silnik
Przy odpaleniu silnika, po dłuższym czasie zalewają się świece, różnie np 1 i 3. Wymieniłem cewki, przepływkę, świece na irydowe (mam lpg) czujnik temperatury. Samochód gaśnie od razu po odpaleniu. Często, jak mi zależy, żeby odpalić, to po uruchomieniu dodaję gazu. Wtedy pojawia się chmurka, ale samochód nie gaśnie. Myślałem o tym, że mapy mogą się rozchodzić, ale wydaje się, że one są ok. Nawet jak podepnę kompa od lpg, pokazują się ok. Jak już się zaleją, to wystarczy je odkręcić osuszyć i odpala od 1 strzała.
Problem rozwiązany
2 komentarze
gasnący silnik w trakcie jazdy
  • Nissan X-Trail I 2.2 Di 136KM 100kW 2003-2007
  • silnik
  • 250 tys. km
Nissan x Trail silnik 2,2 diesel na wolnych obrotach pracuje normalnie a po dodaniu gazu przy obrotach 2000 -2500 obrotów silnik gaśnie (komputer nie wykazuje żadnych usterek ani błędów). Bardzo proszę o podpowiedź bo kilku fachowców nie zna przyczyny.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nissan X-Trail I